Knappe Mira@work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Barmat

Re: Knappe Mira@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 10:37

Kimbo14: Die ontspanning is inderdaad een punt waaraan gewerkt moet worden, maar is al veeeel beter als in het begin, daar ging Mira alleen maar tegen de hand en op de plaats hupsen als je iets deed wat haar niet beviel.

Bedenk ook dat Mira voordat ze bij Diablo kwam, enige tijd niet gereden is, een paar jaar geloof ik, dus eigenlijk ben je dan helemaal terug bij af.

Ik denk zelf dat als de spieren er helemaal mooi opzitten, de ontspanning ook een heel stuk beter zal zijn.

Maar is het niet fantastisch mooi dat ruiter en paard op deze manier van elkaar kunnen leren??? Ik vind van wel.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 10:40

kimbo14 schreef:
alleen 1 ding snap ik niet .
Barmat er word gezegt dat zij niet aan jou rijstijl kan tippen maar waarom rij jij dan niet zonder thiedeman ?
als jij zo goed kan rijden als zji laat weten kan jij het toch zonder thiedeman proberen ?

laat even wat van je horen

ha ha ha, ik denk dat Diablo mij daar gewoon teveel credits in geeft Knipoog Maar ik vind het wel aardig van haar dat ze het zegt Bloos

De reden dat ik met thiedeman daar rijd is omdat ik er na Diablo opgegaan ben, toen zij klaar was met rijden. Ik heb hooguit 10 minuten gereden daarna en om voor dat eventjes de thiedeman er helemaal af te gaan halen vond ik even onnodig Knipoog

Wat niet wil zeggen dat ik Mira niet zonder kan rijden hoor Lachen

Maks_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 10:41

Iedereen is trots op zijn eigen paard dat hoor je niet af te kraken!
Je zegt toch ook niet bij een netgeboren baby dat ie lelijk is??
Ik vind het een hartstikke leuk paardje en je mag er trots op wezen!! Heel veel succes en plezier met hem!

.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 11:00

En toch.... vind ik het er netjes uitzien en vind ik Mira een leuk paard om te zien Haha!

Ik kan me nog wel eerdere rij-foto's herinneren waar Mira gezellig met d'r koppie in de lucht loopt rond te sjokken.
Of die Thiedemann nou wel of niet goed zit: daar heb ik de ballen verstand van.
Ben zelf geen voorstander van hulpteugels. De enige hulpteugel die ik heb is een martingaal die alleen om gaat als ik een buitenrit ga maken nadat mijn paard een aantal dagen heeft stil gestaan.

En over de discussie of Barmat nou zoveel beter rijd dan Diablo: Barmat heeft wel meer dressuurmatige ervaring dan Diablo en is op dat punt dus meer ervaren dan Diablo.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 11:05

Hee, daar is Flettie weer Lachen

Dank je voor je commentaar, je verwoord het imo prima Ja

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-07 11:10

Ik doel inderdaad op het verschil in ervaring tussen mij en Barmat. Die is van Barmat vele groter dan van mij, dus rijdt zij Mira veel ontspannender dan ik. Ik hoop haar niveau ooit te bereiken en wat een ander daar van vindt, kan mij eigenlijk niet zoveel schelen.

En wie zei dat Mira helemaal niet zo speciaal is (ben de naam even kwijt van degene die het zei, kennelijk vond ik haar niet zo interessant om die te onthouden), dat mag jij vinden hoor. Ook dat kan mij niet zoveel schelen. Voor mij is ze speciaal en ik kan een hoop van haar leren en dat is het belangrijkste.

mamamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 11:13

PFff weet je wat ik van deze topics wordt ontzettend moe!!!!!
Ik vind het er goed uitzien diablo en ga zo door en wat een ander ervan denkt heb er maar sch**t aan zou ik zeggen.
Ik vind het er leuk uitzien en ben alweer benieuwd naar andere fotos.
Ik weet hoe moeilijk het rijden is met een paard onder je kont dat het af en toe op een rennen zet.
Dus mijn complimenten dat je haar zo aan het lopen helpt.

Groetjes en veel succes verder Natasja

SelZsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 11:36

Ik kraak hier helemaal niks af, maar geef alleen mijn mening.
Als jullie mogen zeggen dat jullie dat paard mooi vinden, mag ik toch ook zeggen dat ik die mening niet deel?
Dat heeft er niets mee te maken dat ik heus wel begrijp dat de eigenaresse hartstikke blij is met haar paard en dat is natuurlijk heel mooi!
En @barmat...ik snap even niet wat ik met de opmerking moet dat jij al 7 jaar langer rijdt dan ik en dat je daardoor iig een ervaren ruiter bent. Das heel mooi natuurlijk, verandert alleen niks aan het feit dat ik het er niet professioneel uit vind zien.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 11:40

SelZsa schreef:
Ik kraak hier helemaal niks af, maar geef alleen mijn mening.
Als jullie mogen zeggen dat jullie dat paard mooi vinden, mag ik toch ook zeggen dat ik die mening niet deel?
Dat heeft er niets mee te maken dat ik heus wel begrijp dat de eigenaresse hartstikke blij is met haar paard en dat is natuurlijk heel mooi!
En @barmat...ik snap even niet wat ik met de opmerking moet dat jij al 7 jaar langer rijdt dan ik en dat je daardoor iig een ervaren ruiter bent. Das heel mooi natuurlijk, verandert alleen niks aan het feit dat ik het er niet professioneel uit vind zien.

Dat mag jij heel fijn vinden, alleen de toon maakt de muziek en jouw toon is behoorlijk arrogant, dunkt me.

Ik denk dat ik nog wel langer dan 7 jaar langer rijd dan jij, of ben je als baby al begonnen? Ik zei (lezen is een kunst, ik weet het) Toen jij geboren werd, reed ik al pakweg 7 jaar. Om het je duidelijk te maken - ik rijd nu bijna 27 jaar en kan derhalve wel stellen dat ik in ieder geval een ERVAREN ruiter ben... en nogmaals: mij hoor je nergens beweren dat ik goed ben, laat staan een prof. Hell no, gelukkig niet zeg Haha!

SelZsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 11:46

Lezen is inderdaad een kunst en die moet je dan toch maar eens heel snel leren beheersen, 'dunkt me'. Ik zeg namelijk heel duidelijk dat jij misschien al 7 jaar langer rijdt, maar dat dat niks zegt over de professionaliteit van een ruiter (en hier bedoel ik geen gran prix niveau mee, maar het fatsoenlijk kunnen rijden/opleiden van een paard). Ik zeg nergens dat ik even lang rijd als jij, want dat wordt idd een beetje moeilijk.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 11:49

Ik vind de thiedeman niet te straks zitten (heb hem bij mijn pony ook op het 2e gaatje Knipoog )

Maar als je je teugels wat langer laat kan het paard wat meer zakken met het hoofd en hangt er ook een klein boogje in je thiedeman Knipoog

Ik vind dus níet dat je je thiedeman te strak hebt maar je teugels iets te strak! Probeer ze de volgende keer wat langer te laten Lachen Maar dit was ook jou commentaar Knipoog

Verder ziet het er nog niet helemaal ontspannen uit maar dat komt denk ik ook omdat hij nu door de korte teugel te weinig ruimte heeft om te zakken.

Ik vind jullie een leuke combinatie Lachen

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 11:50

Barmat schreef:
Hee, daar is Flettie weer Lachen

Dank je voor je commentaar, je verwoord het imo prima Ja

Haha! Doei!
Ik leef nog wel hoor Knipoog

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-07 11:54

Somebitch, ik denk dat je helemaal gelijk hebt (dat is dus ook wat Barmat mij gisteren uitlegede). Doordat ik denk dat zij er vandoor gaat (dat dóet ze trouwens ook wel Haha! ), neem ik de teugels alvast kort, als voorzorg. Dat blijkt dus averechts te werken en ik moet, tegen mijn gevoel in, de teugels langer laten. En dat probeer ik ook!

bammbamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 11:55

Nou dat vindt ik ook één hele leuke en vrolijke combinatie ga zo door!!!

edith reactie op (somebitch)leuke combinatie was even met het eten bezig
Laatst bijgewerkt door bammbamm op 29-08-07 11:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 11:58

Diablo schreef:
Somebitch, ik denk dat je helemaal gelijk hebt (dat is dus ook wat Barmat mij gisteren uitlegede). Doordat ik denk dat zij er vandoor gaat (dat dóet ze trouwens ook wel Haha! ), neem ik de teugels alvast kort, als voorzorg. Dat blijkt dus averechts te werken en ik moet, tegen mijn gevoel in, de teugels langer laten. En dat probeer ik ook!

Klopt Knipoog
Ik heb dit ook met mijn pony, hij ging er altijd vandoor, en waarom? Omdat ik dacht dat hij ervandoor zou gaan, ik ging ongemerkt mijn lichaamspannen en nam mijn teugels kort Knipoog

Nu durf ik ze al op een goede maat houden maar ik weet hoe moeilijk het is Knipoog

Heel veel succes Haha!

vaatwasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 11:59

Niet echt aanvallend of banketstaaf bedoelt hoor, maar meer een algemene opmerking, degenen die zeggen dat het er zo verschrikkelijk netjes en leuk uitziet kunnen zelf waarschijnlijk niet te best rijden.
Een paard dat het constant op een rennen zet, is helemaal niet moeilijk te rijden, zolang je dat op de juiste manier doet! Die van mij heeft er namelijk ook een houtje van, en rijd ik gewoon met een dubbelgebroken watertrens, dus niks geen hulpteugels nodig!
Maar goed TS heeft wel gelijk door te zeggen, dat zij miss wel heel pseciaal voor d'r is.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 12:00

Diablo schreef:

Dat is het hele punt - het gaat je ZO tegen je gevoel in, dat je los moet laten, dat je hele verstand denkt: Ja doei, en dan lig ik straks in het zand!

Haha!

Maar speciaal voor jou nog een keer je mantra voor de komende tijd:

Zo lang JIJ niet trekt, kan ZIJ ook niet aan je trekken Haha!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 12:01

Ik persoonlijk zou de thiedeman graag wat langer zien, maar veel te strak zit hij niet, want dan zouden de teugels in boogjes hangen. Als je dan toch met een hulpteugel wilt rijden, neem dan inderdaad maar een thiedeman. Ik vind het paard nog niet ontspannen eruitzien en dat lijkt mij doel 1. Ik zou graag zien dat het de hals durft te laten zakken, de hand te volgen en de rug te ontspannen en dat is bij beide amazone's niet het geval, maar ze lijkt hiervoor ook niet zoveel ruimte te krijgen, probeer dat in het rijden steeds op te zoeken; het is de basis.
Goed les nemen en de tijd nemen om proberen vertrouwen in elkaar te krijgen en het paard te leren kennen, dan komt het vast helemaal goed.
Ik vind het een leuk paardje om te zien; mooie warme kleur ook! Lachen
Succes!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 12:01

Er staat ook niet dat ze een thiedeman gebruiken voor het rennen. En al is dat wel zo dat is ieder zijn eigen manier en veiligheid!
Die thiedeman zal er vanzelf na een tijdje wel afgaan hoor!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 12:03

_Sammie_ schreef:
Niet echt aanvallend of banketstaaf bedoelt hoor, maar meer een algemene opmerking, degenen die zeggen dat het er zo verschrikkelijk netjes en leuk uitziet kunnen zelf waarschijnlijk niet te best rijden.
Een paard dat het constant op een rennen zet, is helemaal niet moeilijk te rijden, zolang je dat op de juiste manier doet! Die van mij heeft er namelijk ook een houtje van, en rijd ik gewoon met een dubbelgebroken watertrens, dus niks geen hulpteugels nodig!
Maar goed TS heeft wel gelijk door te zeggen, dat zij miss wel heel pseciaal voor d'r is.

Dus omdat JIJ je paard met enkel een dubbengebroken watertrens kan rijden (Wat Mira trouwens ook inheeft) moet iedereen dat maar kunnen?

Nou, dan ook niet banketstaaf naar jou toe, maar mensen die DAT zeggen, kunnen waarschijnlijk ook niet al te best rijden Knipoog

Zoveel paarden, zoveel manieren namelijk, en bepaal jij voor TS wat voor haar het beste is? Dat zou wat worden zeg.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 12:09

Barmat schreef:
_Sammie_ schreef:

Dus omdat JIJ je paard met enkel een dubbengebroken watertrens kan rijden (Wat Mira trouwens ook inheeft) moet iedereen dat maar kunnen?

Nou, dan ook niet banketstaaf naar jou toe, maar mensen die DAT zeggen, kunnen waarschijnlijk ook niet al te best rijden Knipoog

Zoveel paarden, zoveel manieren namelijk, en bepaal jij voor TS wat voor haar het beste is? Dat zou wat worden zeg.

Tja, als die van mij er vandoor gaat moet ik juist mijn gewichtshulpen gaan gebruiken. Helpt dat niet (in een geval van blinde paniek, bit tussen de kaken) dan helpt nog maar 1 ding: omtrekken.
Op de manege waar ik jaren heb gereden hadden ze ook een ex-draver. Veel ruiters gingen bij dit paard aan de teugels hangen en trekken en hun benen er vanaf steken als ze iets te fanatiek in draf werd. Op dit paard heb ik geleerd om juist los te laten en juist bij te benen. Wat schetste mijn verbazing: teugels los en been erbij? Dravertje werd rustig en kon uiteindelijk zelfs aan de teugel lopen en een rustig handgalopje in de bak doen.

bammbamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 12:11

_Sammie_ schreef:

Niet aanvallend en zeker geen banketstaaf maar een algemene opmerking degene met zoveel *goed* bedoelde adviezen en die zelf haar eerste wedstrijd nog moet gaan rijden.
Moet niet gelijk met een antwoord klaar staan vind ik *niet aanvallend bedoelt hoor*
Maar het beetje ervaring pas 32 jaar ziet wel of iemand van welk niveau dan ook een hoop plezier heeft en GOED voor haar paarden zorgt.
hier wou ik het bij laten en plaats alle die nog durven maar een heleboel leuke gezeligge rij foto's of foto's van je eerste wedstrijd bv

vaatwasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 12:13

Dat suggereer ik niet eens, zo zou je het kunnen opvatten, maar conclusies worden weer snel getrokken. Verder snap ik je link geloof ik niet helemaal dat ik zeg dat ik me paard wel met een simpel bitje kan rijden, die rent en dat ik ZOU vinden dat anderen dat ook moeten kunnen, en omdat ik dat ZOU zeggen kan ik niet rijden, poehpoeh.
En verder zet ik alleen maar mijn situatie neer, en dring ik volgens mij niks aan d'r op. Maar goed, zoals ik al eerder zei, conclusies worden in het algemeen vaak snel getrokken.

bammbamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 12:22

jouw conclusie is degene die het er zo verschrikkelijk netjes en leuk uitziet kunnen zelf waarschijnlijk niet te best rijden.
Gaat niet eens in op d.g. watertrensen hulpteugels enz enz
want die vraag werd niet gesteld van wat ik er van vond.

vaatwasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 12:33

Ik ga er niet eens meer op in, want ik vind dat het discussies en meningsverschillen moeten zijn, endat er niet op de man gespeeld moet worden.
Als TS maar goed is voor d'r paarden dat is het belangrijkste, en verder heb ik niet zo veel zin meer in deze discussie.l