Amon (X Andalusiër) @ bitloos dressuur (géén Anky-style!!)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Yinari

Re: Amon (X Andalusiër) @ bitloos dressuur (géén Anky-style!!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 21:39

Hè wat leuk zeg! Ziet er goed uit hoor, hij gaat op sommige momenten echt wel een beetje meegeven. Hoe kom je eigenlijk aan bitloze instructie? Toevallig of heb je bewust gezocht? Want ik rommel maar wat aan....

Juppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 21:41

En de bak...tja als je weet dat er wekelijks een paard of tig in loopt, hij regelmatig gesproeit en gevlakt wordt.....en dat er mensen zijn die alleen maar over de hoefslag rijden en dat er een groot bos naast ligt, die weer al het water uit de bak zuigt omdat de bomen dorst hebben Koffie (of thee)! , dat is de bak nou goed te doen hoor....en joyce weet ook wat ik heb gezegt Slim ...meer over de binnenhoefslag rijden

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 21:42

Fijn dat het het zo goed ging! Das altijd heerlijk als je zo'n gevoel hebt.
ik vind het er leuk uitzien, loopt prima op bitloos.
Mogen wel een paar kiloo'tjes af haha, maar dat weet je zelf al Knipoog.
Vind hem overigens niet Andalusisch tonen, heb je enig idee voor hoeveel hij Andalusier is?

Amon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 21:47

Hij is voor de helft Anda en voor de helft Gelders. Anda trekken heeft hij zeker hoor, zijn nek en fijne hoofd zijn een typische anda trek.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 21:47

Yinari: Nou, helemaal niet bewust eigenlijk. Toevallig heb ik gewoon een instructrice (Eh, Juppy dus) die 'normaal' lesgeeft. Maar wel goed normaal, en bitloos verschilt eigenlijk zoveel niet van met bit rijden. Zeker met dit hoofdstel niet. Lachen
Dus gewoon zoeken naar een instructrice die niet persé een bit moet en zal hebben, en dan gaat het gewoon goed. Denk ik. Althans, bij ons nu nog wel Clown

En de binnenhoefslag ga ik zeker doen, de rijtechnische reden erachter is ook best logisch. En goed voor ons, als je had kunnen zien hoe erg we gingen zwabberen op de binnenhoefslag Haha!

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 21:49

Amon_ schreef:
Hij is voor de helft Anda en voor de helft Gelders. Anda trekken heeft hij zeker hoor, zijn nek en fijne hoofd zijn een typische anda trek.

Had het idd al in je profiel gezien. Daar ziet er veel meer Andalusier uit Haha!
De foto's in je profiel van hem zijn heel mooi!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 21:52

Wat een lekker ding is het toch ook! Idd een beetje volslank, stuk meer Amon dan ik hem ooit eens in het echt heb mogen bewonderen, maar maakt hem er niet minder mooi om Lovers

Gaaf dat jullie zo naar ontspanning rijden zo zonder bitje en boom!

Amon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 22:00

Furia schreef:
Amon_ schreef:

Had het idd al in je profiel gezien. Daar ziet er veel meer Andalusier uit Haha!
De foto's in je profiel van hem zijn heel mooi!

Dank je, wilde net al een foto plaatsen van een close up van zijn hoofd, daar zie je zijn Anda trekken heel goed in. Ach plaats hem evengoed, tis immers ook een beetje mijn topic Haha!
Afbeelding

Tancreda4, ja dat is alweer 2 jaar geleden, wat vliegt de tijd he. Amon is inmiddels 8 en inderdaad heel wat meer paard geworden.
Jouw foto's zijn nog steeds een dierbaar bezit.

Juppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 22:06

Clown Hee Bren....als je nou een ander zadeltje heb gaan we een keer kijken wat Amon nog meer in huis heb...volgens mij heeft die lekkere oliebol van jou een verborgen talent.....

Srtha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 22:08

super:D

Amon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 22:10

Juppy schreef:
Clown Hee Bren....als je nou een ander zadeltje heb gaan we een keer kijken wat Amon nog meer in huis heb...volgens mij heeft die lekkere oliebol van jou een verborgen talent.....

Haha ja en dan mag jij dat talent eruit toveren, ik sta dan aan de kant met de filmcamera. Tong uitsteken

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 22:11

Haha, tjoh, t zou toch wat zijn hè, als Amon echt die talenten heeft Knipoog Gaan we gewoon de eerste GP-combinatie worden zonder bit. Maar dan wel met een normaal zadel Haha!
Morgen wordt ie volgens mij gepast, dus zou héél fijn zijn als het wat is!

Juppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 22:13

Is goed die afspraak staat....Ik ga me been spieren alvast oprekken anders pas ik er niet omheen hahahaha Clown Clown

Amon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 22:15

Juppy schreef:
Is goed die afspraak staat....Ik ga me been spieren alvast oprekken anders pas ik er niet omheen hahahaha Clown Clown

whoehahahaa, meid je vent zal mij sávonds dankbaar zijn dat je mijn paard mocht lenen Haha! Haha!

Juppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 22:23

Whaaaahahahahahaha ik kom niet meer bij hier.....hoef ik ook niet meer naar de bodypump

Amon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 22:25

Juppy schreef:
Whaaaahahahahahaha ik kom niet meer bij hier.....hoef ik ook niet meer naar de bodypump

Bedoel maar, en zo heeft een dik paard ook nog zijn voordeel Haha! Eindelijk Cool

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 22:39

wat een lekker dier!!

jullie zijn lekker bezig,niets op aan te merken!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 22:50

ik vind het een erg leuk paard en knap dat je het zo wilt proberen alleen het zadel komt je houding niet ten goede.

Een zadel is een tussenstuk tussen de onderkant van een mens en de rug van het paard, en dit zadel is aan de bovenkant niet gevormt zodat jij in evenwicht kan zitten. Je gaat zitten alsof je in een luie stoel zit doordat je erg breed zit, om dit te compenseren trek je je rug erg hol, kortom veel onnodige spanning en en een onevenwichtige zit. Hoe kan een paard in evenwicht lopen met een ruiter die niet in evenwicht zit?

Het hoofdstel vind ik wel erg stoer staan, en paard lijkt er lekker op te lopen!

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 07:36

GAAF! Dat lijkt mij ook onwijs leuk, bitloos!

Ga zo door! En volgende keer ook weer wei-foto´s maken he!

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 08:33

LailaPri: Ook jij hebt helemaal gelijk wbt. het zadel, maar, zoals je al kan lezen, wordt daar al druk voor gezocht. De laatste tijd heb ik vooral zonder zadel gereden, en ik zit zónder eigenlijk stabieler dan mét. Maarja, dat is niet echt te doen tijdens een les. Knipoog
Dit zadel is súper om lange ritten mee te maken, maar voor de bak, daar heb je helemaal gelijk in, is het eigenlijk niet super. Lachen

Astrid: Weifoto's? U vraagt, wij draaien! Heb er nog een paar van Mari staan, maar moet nu werken, dus zodra ik tijd heb, komen ze d'raan Knipoog

DenisSjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 08:50

Super leuk man!
Ga ik ook een keer probeeren met me pony Knipoog IK heb ook een anda maar dat is een hengst dus daar gaik het maar niet mee probeeren Tong uitsteken Echt een heel leuk paard!Jammer dat hij zo dikkies is Tong uitsteken

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 09:02

Eigenlijk is alles al wel een beetje gezegd, maar ik vind het er leuk uitzien! Lekker ontspannen, Amon wil zo te zien graag zijn best voor je doen!

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 11:24

wat een tank van een paard Tong uitsteken
heel mooi, ga je zo al op straat ook?

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 12:31

Wat zijn jullie een leuke combi zeg...Haha!

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 12:50

DenisSje: waarom niet? Of je paard een hengst is, of een ruin, moet toch verder niets uitmaken? Zeker niet als hij normaal ook goed te rijden is Lachen

Muiske07: We zijn vorige maand voor het eerst rijdend naar buiten geweest. Nouja, hij had het al wel eens gedaan, maar niet op deze stal, en niet vaak. We zijn met een touwhalstertje geweest, en dat ging gewoon súper. Ja
Moet ik er wel bijzeggen dat hij door Brenda (zijn eigenaresse Amon_) al een héle tijd bitloos gereden wordt hoor. Zij heeft er hard voor gewerkt, en ik mag ervan profiteren, haha Haha!

Bedankt allemaal Ja