slof zit 'tussen de oren'?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Judje

Re: slof zit 'tussen de oren'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 17:42

chipieke schreef:
dat is niet bepaald het geval omdat ik meer dan één paard heb en ik eigelijk op al m'n paarden relaxed rijd Haha! Alleen durft paardlief zelf soms verschrikkelijk klooien.

Wij hebben nooit met slof gereden en dat ging vroeger super! Maar toen ik terugkwam van vakantie had m'n lesgever haar wel gereden met slof en toen is de miserie eigelijk begonnen...

Dan mag je lesgever het toch ook weer be-eindigen of niet?
Het is toch niet normaal dat wanneer jij een week weg bent je lesgever zonder overleg er een hulpteugel aan gaat hangen?
Ik zou met diegene overleggen en zeggen dat dat gedoe met je paard daardoor komt en dat diegene het maar op mag lossen of gewooon die lesgever helemaal gedag zeggen en er 1 zoeken die wel met respect voor het paard te werk gaat.
Want wat Goofy zegt, dat het uit angst voor pijn kan komen is niet geheel ondenkbaar...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 18:08

Ik denk dat, als de slof inderdaad los hangt zoals jij beweert, het niet tussen de oren van je paard zit maar tussen jouw eigen oren Knipoog Hoewel ik net lees dat je instructrice zomaar begonnen is om met slof te rijden, en dan kan het inderdaad uit angst voor pijn voortkomen.. waarom is je instructrice je paard met slof gaan rijden?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-07 12:00

lesgever ligt ondertussen buiten hoor... Ik heb van een weidemaatje gehoord dat hij met m'n paard een sprong heeft genomen, op een ander terrein dan nog wel, (weidemaatje rijd daar ook met haar paard) en dat ze niet exact deed wat hij wou (paard heeft nog nooit van haar leven een sprong genomen en ik weet zelf ook dat ze dat nooit vrijwillig zal doen) dus heeft hij haar slof aangezet en met de zweep bewerkt (paard is panisch voor de zweep!). Ik weet nu dat ik m'n merries door niemand meer laat rijden als ik op vakantie ben! Lesgever in kwestie was naar het schijnt ook niet 100% nuchter, hij reed 's avonds.

Veel beschuldigingen en schadevergoedingen later heb ik m'n slof geruild voor een martingaal en paardlief kijkt nu veel liever naar de grond dan naar de vele donkere wolkjes.

Ondertussen gaat het eigelijk weer stukken beter met haar. Ze had wat problemen om gezadeld te worden maar dat gaat nu goed, ze heeft alleen nog enorme schrik van balkjes, ook al liggen ze gewoon op de grond, als ze die ziet is het bit tussen de tanden en wegracen maar!

Is het dan echt zo belachelijk moeilijk iemand te vinden die ietswat deftig les kan geven?

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 14:02

als je paard zonder slof zo lastig is probeer hem dan eens te longeren aan de bijzet, dit helpt heel goed bij paarden die moeilijk nageven, deze ontspannen sneller omdat de druk van de touwtjes constant is, als jij erop zit doe je misschien net iets te veel of te weinig, en op deze manier kan ie t met zich zelf uitvechten. veel overgangen aan de longe maken vooral draf , stap en na tijdje galop. en dan komt het zeker weten goed.