Ik sta stil

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sjaslique

Re: Ik sta stil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-07 14:16

Mijn houding dat klopt inderdaad, mooi is anders, maar heb ook wel last van mijn rug waardoor ik nooit een houding van een topamazone zal hebben. Ik wil ook wel wat proberen qua lessen, meer of privéles, maar zit aankomend jaar ook met mijn stage van school uit, dus wie weet moet ik mijn idee om verder te willen wel een jaar uitstellen.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 16:48

MMMMM....ik vind je houding eigenlijk helemaal niet zo verkeerd!
Op de foto's ben je lekker vw.nw aan het rijden en dan kan er bij mij al niet veel meer stuk. Er zijn maar weinig manege ruiters die weten wat dat is n.l! Tja... en je staat nu een beetje stil zeg ze.....begrijp ik, aan de hand van de foto's, best. Je bent eigenlijk toe aan, ofwel een eigen paardje, of een leuk bij rijd paard waar je ook verder mee kan en mag.
Jammer, je woont een tikkie te ver weg, anders had ik nog wel een leuk paard voor je staan.
Misschien dat je bijrijder kan worden van het paard van je instructrice, ze laat je er natuurlijk niet voor niets al op rijden.Ik zou het gewoon eens vragen....wie weet??

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 17:09

sjaslique schreef:
Mijn houding dat klopt inderdaad, mooi is anders, maar heb ook wel last van mijn rug waardoor ik nooit een houding van een topamazone zal hebben. Ik wil ook wel wat proberen qua lessen, meer of privéles, maar zit aankomend jaar ook met mijn stage van school uit, dus wie weet moet ik mijn idee om verder te willen wel een jaar uitstellen.

wat heb je met je rug?
Ik kreeg altijd last va mijn rug doo paardrijden en ook als ik rechter ging zitten enzo. Nu moet ik echt in hele kleine stapjes steeds mijn zit een beetje bijwerken en nu kan ik het wel al redelijk netjes. Heb eventueel wel wat oefeningetje onthouden Tong uitsteken

Anne_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 17:19

sjaslique schreef:

Ik vind je houding ook helemaal niet zo verkeerd hoor. Zoals als gezegd is leer je altijd van het kijken naar anderen. En als je je niet elke week priveles kan veroorloven, doe je het toch minder frequent? Je zal er in ieder geval een hoop van opsteken. Succes ermee!

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 20:21

kijk bij een manege kom je gewoon niet ver. Tenminste niet als je in zo'n grote groep zit, waar steeds weer nieuwelingen bij komen. (want ja een manege moet ook verdienen en die proppen veel in zo'n les.) Ook een instructrice kan niet aandacht geven aan 10 personen tegerlijk. Ik denk als je gewoon leuk, gezellig wilt rijden dit leuk is, maar als je meer wilt zoals jij zal je toch iets anders moeten zoeken denk ik. Ik heb op verschillende maneges gezeten, en ben daar steeds weer weggegaan ind e hoop dat ik ergens anders meer zal leren. Maar ergens houd het op.

Misteryke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 20:38

Zou het mogelijk zijn dat je het paardje van je instructrice ook gewoon mag rijden buiten de manegelessen, en ipv dan iedere week groepsles te nemen 1 keer per 2 weken (of per 3 weken, afhankelijk van heoveel een priveles kost) privéles te nemen en voor de rest gewoon vrij te rijden met dat paardje zonder les. Ik denk dat je van een uurtje privéles nl heel wat huiswerk mee kan krijgen waar je dan weer eventjes zoet mee bent en zelf mee aan de slag kan tot het volgende uurtje privéles.

Ik heb een tijd op de manege ook steeds hetzelfde paardje gereden, 1 keer om de zoveel tijd had ik ook privéles met hem en voor de rest reed ik wel nog mee in de groepslessen (waar het niveau een pak lager lag doordat het eigenlijk les was voor kinderen van rond de 12 jaar of zelfs jonger) maar probeerde ik daar dan verder te werken aan wat ik tijdens de privéles geleerd had. Op die manier mag ik ondertussen heel wat paardjes rijden op de manege waar voor de rest niemand op mag (paardjesv an eigenaars die moeten gereden wd enzo, of paardje die even moet doorgereden worden) en daar lees ik echt een heel pak van bij omdat ze allemaal zo verschillend zijn.
Veel succes