Visa @ dressur work poging tot

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_0

Re: Visa @ dressur work poging tot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 13:17

Ik denk dat als je paard niet zo aan je trekt, je houding ook al een stuk beter is. Vooral op foto 4 en 5 zie je dat hij zich erg lang wilt maken, dan is het ook moeilijk om correct te blijven zitten, dus zo om te huilen vind ik het ook niet Clown Wat je teugel lengte betreft, op foto 2 en 5 kan ik me daar wel in vinden daar lijken ze iets te lang, maargoed als je ze korter pakt trekt ie je waarschijnlijk helemaal uit het zadel. Ik denk als je dat opgelost hebt, dan heb je m fijn aan t lopen.

Mossel

Re: Visa @ dressur work poging tot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-07 16:27

[***] schreef:
Leuke foto's Margot! alles is eigenlijk wel opgenoemd! Setje staan echt onwijs leuk!

McRosa schreef:
jewel want je werkt teveel op je schoot en dan heb je ook voor jezelf niet echt de ruimte om te werken als je dan een ophouding moet geven ofzo moet je eerst weer die hele teugels binnenhalen , dan is het rustige contact weer gelijk verstoort

Ik weet niet hoe jij dan een ophouding maakt?
Maar als het goed is blijft je handpositie hetzelfde tijdens het maken van een ophouding. Je maakt dus een ophouding met je zit/rest van je lichaam en daarna geef je een ophouding met je vingers en niet door je hand naar je toe te halen. Dus dat moet absoluut geen belemmering zijn zoals jij die omschrijft.
Verder is het, zolang je maar contact hebt en deze niet continue onderbroken wordt, helemaal niet verkeerd om je paard zo te rijden.

Danku dat wou ik horen haha, ik heb geen zin om elke keer in zijn mond te sjorren en is ook nergens voor nodig.

@Anne_0: klopt hij hangt nog wat en trekt ook best wel aan me maar dat is iets waar we aan gaan werken, ik ben sowieso al blij dat hij loopt want in het begin was hij liever lui dan moe