Woeste Arabisch Volbloed @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CtjeLief

Re: Woeste Arabisch Volbloed @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 09:11

lang leve Google, en Quotes toch? Knipoog
vind dit erg interessant.. Sta altijd open voor verschillende visies en methodes, uitdaging om uit te zoeken wat het best bij ons aansluit.

linda_walter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 09:14

mooi paardje hoor Haha!
leuke foto's

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 09:15

Is af en toe (als je toch meer buitenrijdt) een lesje nemen geen optie? Lachen

Samanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 10:26

Wat een mooie knapperd!
Ziet er leuk uit hoor het rijden, als je er maar plezier in hebt toch?
Enne, je bent nooit te oud om te leren!
Ik vind vooral die Laatste foto's ook er leuk!!
Wat een scheetje!

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 10:49

Ja ik wil ook af en toe weer een lesje nemen, dat staat in de planning! Wil hem echter graag eerst wat actiever aan het been krijgen, want ik vind het zonde om daar mn lessen aan te besteden terwijl ie het wel al kan.. (ik heb vroeger met hem gelest en hem zelf ingereden, en toen liep ie een prima dressuurproefje met alle gemak) Het moet er weer even terug in.. Lachen Maar lessen was ik idd weer van plan!

En ja, met hem heb ik er altijd plezier in.. Lachen

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 11:42

...schijnovergangen zijn in mijn ogen onmisbaar...hou wel ook goed in de gaten dat je paardje echt goed luisterd naar je been...dus terug van een arbeidsdraf naar bijna stap om vervolgens goed weg te draven, zal je echt ook ff flink consequent zijn..maar je zal hem zeker lekker alerd maken!!!...en lekker veel verschillende lijnen rijden, niet altijd de hoefslag volgen...maar lekker 'spelen'met de bakruimte...

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-07 14:02

ik ga zeker aan de slag hiermee, het klinkt heel erg goed! Mischien moet ik dan toch net ff wat strenger zijn met de zweep.. (vind het niet leuk maar weet anders ook niet hoe ik hem moet laten reageren?)

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 11:49

Jasmijn76 schreef:
..ben bang dat deze manier niet echt zonder geweld is...maar niet reageren en dan toch een flinke schop en dan echt vooruit knallen, heel duidelijk..1 keer, niet luisteren, beng!..en dat ie echt wegvlieg..binnen een week heb je hem aan je been.....tja...het is even bikkelhard zijn maar beter als maar half een beetje aanmodderen...paard heeft daar ook niets aan..en consequent blijven, niet de ene dag wel en de andere dag niet...of eerst drie keer proberen en dan pas die kick off geven...streng maar rechtvaardig zijn..Maar misschien hebben hier mensen nog andere ideeen...

Maar ik vind jullie wel een leuk setje hoor!!!...

misschien een kleine toevoeging: de tik met de zweep geef je op de plek waar je been zit, dus niet op een andere plaats Knipoog

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-07 13:03

goeie tip, ga ik eens zo doen!.. geef meestal een tikje op zn kont nl.. Lachen thnx

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 13:07

CtjeLief schreef:
goeie tip, ga ik eens zo doen!.. geef meestal een tikje op zn kont nl.. Lachen thnx

Pladykt was toen we hem net hadden ook totaal niet voorwaarts aan mijn been...bij ons heeft het super geholpen en nu hoef ik maar iets mijn been eraan te leggen en ik krijg gelijk reactie. Knipoog

je hebt een leuk ruintje Cynthia, het lijkt me een enorme goedzak! Knipoog

Lau_Ra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 13:11

Wat een leukerd heb jij onder je kont!! Vind het er niet verkeerd uitzien, probeer alleen de achterhand er iets meer bij te krijgen, maar dat weet je zelf denk al Knipoog Jullie zijn een leuke combi.

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 13:16

Lau_Ra schreef:
Wat een leukerd heb jij onder je kont!! Vind het er niet verkeerd uitzien, probeer alleen de achterhand er iets meer bij te krijgen, maar dat weet je zelf denk al Knipoog Jullie zijn een leuke combi.

eerst zal hij op haar been moeten reageren alvorens je verder gaat (achterhand eronder laten treden is dus voor een later stadium) Pling

Afbeelding

net zo`n kroelkous als ons mannetje...heerlijk he Haha!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 13:31

Je hebt niet eens per se een zweep nodig hoor, als je je paard maar steeds terug zet op de achterhand d.m.v. die overgangen; stukje vooruit rijden en dan weer eens een stukje terug proberen te rijden met zo weinig mogelijk hulpen en bij voorkeur op de zit én natuurlijk goed belonen als hij het goed doet. Zelf dus echt rechtopzitten (balans van jou en je paard wordt dan beter) en alleen been geven als je ook daadwerkelijk wat van hem wilt, verder alleen je been ontspannen en stil tegen je paard aanleggen. Zorg ervoor dat je paard zich niet verveeld en dat je in de bak dus blijft rijden, overgangen, wendingen etc. Je zou van mij je handen ook wel wat lager mogen houden zo nu en dan en dan de teugels wat korter en je handen voor het zadel, je hebt dan meer controle over je eigen handen en kunt beter voelen of je paard nog steeds evenveel aanleunig geeft op beide kanten. Leuke combi met veel plezier aan het rijden, zie ik minstens net zo graag naar als Anky hoor! Knipoog
Succes!

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-07 13:36

Ja Sherif, kroelmannen aan de macht! (ik was ook niet voor niets fan van Pladykt!) Maar erg bednakt voor je tip.. kga er zeker mee aan de slag!

@yvonnelind: ik heb een hele stille beenligging, en hou altijd licht contact met de mond(heb een erg zachte hand).. misschien soms te zacht. ik rijd veel figuren, maar ik ga idd eens aan de slag met die schijnovergangen, wellicht dat dat ook wat doet!! bedankt voor je advies..!

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 13:39

CtjeLief schreef:
Ja Sherif, kroelmannen aan de macht! (ik was ook niet voor niets fan van Pladykt!) Maar erg bednakt voor je tip.. kga er zeker mee aan de slag!

@yvonnelind: ik heb een hele stille beenligging, en hou altijd licht contact met de mond(heb een erg zachte hand).. misschien soms te zacht. ik rijd veel figuren, maar ik ga idd eens aan de slag met die schijnovergangen, wellicht dat dat ook wat doet!! bedankt voor je advies..!

we kunnen wel een topic openen waar je alleen kroelfoto`s mag plaatsten Haha!

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-07 13:44

Misschien een idee voor ons subforum.. het bewijs dat AV's de extreemste kroelkonten ever zijn.. Knipoog