Voor de eerste keer op het paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

merel90

Re: Voor de eerste keer op het paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 14:15

oke bedankt sonja!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 20:01

Vind dat inrijden af moet hangen van je pony. Die moet het namelijk niet alleen lichamelijk aan kunnen, maar ook mentaal. Een mens op je rug gebeurt je als jong paard niet iedere dag!
Vind dat je zoiets veel op gevoel moet doen, dus altijd een ervaren iemand erbij die weet ''wanneer de tijd rijp is''.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 07:39

Met Wrangler ben ik gewoon gelijk opgestapt zonder hulp oid, zonder longe.. Wrangler was nog heel wantrouwend naar andere mensen maar vertrouwde mij wel helemaal dus het was minder risico om er alleen op te stappen dan met hulp. De voorbereiding was ook goed dus ik ben gewoon opgestapt zonder problemen.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 10:52

Het verschilt per paard...

Deze zomer nog een Fries ingereden samen met mijn vriend waar je het zadel op kon gooien en weg kon rijden, maar dat kan ook heeeeeeeel erg anders...

Ik ben overigens geen fan van de longeerlijn....het paard kan er tegenin draaien en onwijze paniek krijgen...bovendien heeft de gene aan de longeerlijn niet veel te vertellen als een paard het echt even in zijn bol heeft...

Zo'n longeerlijn wat dan achter zo'n paard aanwappert wanneer los wordt gelaten is natuurlijk niet ongevaarlijk...