En eindelijk is het zo ver

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rowna

Re: En eindelijk is het zo ver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 13:44

Ja dat noem ik zitles en niet rijden zonder zadel

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 13:49

Dat was het beide.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 13:51

Miss_R_Horse schreef:

leuk paardje heb je trouwens!
Je zit zelf ook wat naar achteren. Rijd je oko wel eens zonder zadel?

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 14:29

ten eerste is het saai voor je paard als je alleen maar elke dag heel serieus dressuur rijdt met zadel. Ten 2de staat er bij dat ze net weer is begonnen een ongelukje in het bos dus moet ze dan meteen zwaar gaan trainen met dr paard zodat ie dr volgende dag ontiegelijke spierpijn heeft, lijkt me niet handig

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 15:00

Gaaf meid! Jullie kunnen het!
Ziet er weer lekker ontspannen uit.
Heel veel succes op je debuut alvast. Lachen

Rowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 15:48

detour schreef:
Miss_R_Horse schreef:

leuk paardje heb je trouwens!
Je zit zelf ook wat naar achteren. Rijd je oko wel eens zonder zadel?

Bedankt Bloos
Die foto's zijn alweer van een tijdje terug (daar hang ik nogal erg aan de teugels) zit nu alweer redelijk recht Knipoog Rij nooit zonder zadel maar krijg wel zitles aan de longe met zadel en instructrice die me oefeningen geeft om een zelfstandigere zit te krijgen.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 19:05

Miss_R_Horse schreef:
Ja dat is misschien goed voor je zit aan de longeerlijn met iemand ernaast die je zitles geeft anders zie ik het nut er niet van in (volgens mij verbeter je zo je zit niet) maar zal wel aan mij liggen Knipoog

Als jij alleen maar met zadel dressuur in de bak rijdt elke dag met je paarden zijn ze over anderhalf jaar helemaal niet zo blij meer. Eerder zelfs, dat werkt ook voor een paard hersendodend. Afwisseling is goed voor je paard en voor jou ook. Zonder zadel rijden is dus wel degelijk erg goed. Gewoon even lol met de knol in dit geval gecombineerd met dressuur. Goede manier om het voor beide leuk te houden.

MachoBlits

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 19:10

Miss_R_Horse schreef:
Ja dat is misschien goed voor je zit aan de longeerlijn met iemand ernaast die je zitles geeft anders zie ik het nut er niet van in (volgens mij verbeter je zo je zit niet) maar zal wel aan mij liggen Knipoog

ik rijd ook op mijn fries zonder zadel en ik merk dat ik dan met zadel precies de dingetjes weet te vinden om net wat makkelijker te gaan doorzitten. Als jij de goede balans hebt zonder zadel heb je dat zeer zeker met zadel. Nutteloze opmerking vind ik dit

Sorlede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 19:12

Nikey Lachen
Veel succes samen op wedstrijd Lachen Zal zeker lukken. Julie zijn een mooie combinatie Lachen

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 19:20

Zonder zadel rijden lijkt mij júist heel nuttig Ja

Wel eens zonder zadel op een paard gezeten dat niet nageeflijk en door de rug liep? Geen pretje, doordat het z'n rug wegdrukt zit je namelijk, zeker in draf & galop, heel onvast.
Zo ook met je eigen houding: teveel klemmen en spannen zorgt ervoor dat je alleen maar gaat stuiteren en komt ook de ontspanning van je paard niet ten goede

Zonder zadel dressuren is, vind ik, dus een goede manier om je eigen houding te verbeteren en te controleren, wanneer jij je paard in de weg zit heeft dit nl. meteen een wisselwerking. Tegelijkertijd kun je nagaan hoe je paard nu werkelijk onder je loopt, normaal gesproken zit daar immers toch een zadel tussen Ja

Ik vind het er keurig uitzien, je rijdt haar heel netjes en ik geloof dat dat wel goed gaat komen op wedstrijden Knipoog

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-07 22:15

Iedereen bedankt! Haha! En we gaan knallen Tong uitsteken hopelijk

Idd Lotte! Haha! Dankje, tot snel dan Tong uitsteken
Dankje Robin, zou leuk zijn as je derbij bent! Haha!
Haha joa Nike Amanda *LOL*
Kimmie_girl; Ik heb nog niet alles maar dat komt wel Lachen

Miss_R_Horse; Ik vind dit niet hobbelen. Heb niet minder gedaan dan als ik met zadel gedaan zou hebben.
Voor ons is dit evengoed gewoon echt serieus rijden. Alleen dan zonder dat zadel ertussen.
Ik reed de afgelopen keren (3x) zonder zadel omdat ik toch niet lang rijd, Nike dit zo ook wel eens leuk vind, ik haar nog beter leer uitzitten in draf, ze zich vaker meer wil gaan spannen in draf(wat gaat naar rug wegdrukken en gaan willen rennen) en dit meteen terwijl we rustig bezig zijn al beter kan proberen te krijgen. Zo heb ik verder ook nog een echt doel i.p.v. maar wat rond te rijden om weer rustig aan te beginnen.
Daarbij vind Nike het ook nogal leuk om allemaal 'grapjes' te maken, ook onder het rijden. En met zonder zadel rijden al helemaal. (Ineens hoofd naar voren doen en 1 x hard trekken zodat ik wat naar voren flikker, ineens van een grasplukje wat anders staat te schrikken en un huppeltje te maken en meer zo'n dingen.) Zo vind ze het rijden ook weer wat leuker en is het niet van 'oh ik moet weer aan het werk' maar 'jaa daar gaan we weer Vork '
Dat ik zonder zadel reed was ook nog omdat een deel van mijn spullen bij een ander paard lagen die ik nog rij. Deze heb ik inmiddels weer.
Over je 2e reactie.. normaal zijn we ook echt serieus aan het werk, dat ik nu officiele wedstrijden ga starten betekend niet dat ik ineens meer moet gaan doen. Knipoog
Hoezo zou je volgens jou je zit op deze manier dan ook niet kunnen verbeteren eigenlijk?

detour; het klikt zeker ja Ja
tessii1991; idd. Dan is ze de dag derna weer kreupel misschien.
MachoBlits; Dat van beter te leren zitten heb ik ook bij Nike zo. Dat ze vaker meer gespannen gaat doen in draf met doorzitten komt ook doordat ik dan wat naar achteren schuif en ze dit niet fijn vind. (Ook logisch als je dan meer achterop de lepel zit natuurlijk)
Verder ben ik het met Meathoriel eens.

Mijn houding ga ik verder op letten/verbeteren. Lachen

cassini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 23:04

ziet er goed uit patty!
Misschien dat ik je op wedstrijd zie rijden!
Veel succes alvast Knipoog
probeer zoals al eerder gezegt is je schouders wat meer naar achtere te doen. Ik vind dat je trouwens netjes zit, zeker omdat je zonder zadel rijd! (ik doe het niet na Tong uitsteken, nu is Cassini ookwel heel dun Tong uitsteken )
en probeer Nike wat meer van achteruit te lopen, hij loopt wat op de voorhand.

Succes verder!

Rowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 08:21

Omdat je het commentaar over zonder zadel rijden toch niet serieus wil nemen: Ik vind dat je je rug te bol maakt en je kijkt te veel naar beneden (Hoop dat je deze reactie wel meeneemt in je training)

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 08:42

Miss_R_Horse schreef:
Omdat je het commentaar over zonder zadel rijden toch niet serieus wil nemen: Ik vind dat je je rug te bol maakt en je kijkt te veel naar beneden (Hoop dat je deze reactie wel meeneemt in je training)

Pff, allemachtig, wat kan jij zeuren,. Bloos Omdat ze wedstrijden wil gaan rijden, mag ze nooit meer zonder zadel gaan rijden? Dan zal ik je wat vertellen, de laatste maand dat ik op Amon heb gereden, heb ik helemáál geen zadel gebruikt. En dan zal ik je nog wat vertellen: Mijn zit is daar gigantisch op vooruit gegaan, je leert het nut van je kont kennen. Je échte kont, zeg maar. Daardoor maak je je rug boller (wat voor sommige mensen júíst goed is, zoals voor mij met een houding-probleem), zit je zelf beter op je paard, kan díé beter ontspannen omdat jij stevig zit, en kun je zo samen toe werken naar verzameling en wat al niet meer.

Vind het absoluut nergens op slaan dat als dit meisje wedstrijden wil gaan rijden, ze dan ineens maar niet meer zonder zadel mag rijden Scheve mond

TS: Ziet er lekker ontspannen uit, en ik hoop dat als je wedstrijden rijd, ook tussendoor nog lekker zonder zadel blijft rijden, want dat is gewoon het lekkerste wat er is. Cool

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 14:14

Haha bedankt Cassini, zal eraan werken. Lachen

Miss_R_Horse; Waarom denk je dat ik dat hele stuk getypt hebt op jou reactie.. Omdat ik het niet serieus neem? Dan had ik er wel niks op gezegd Knipoog
Ik neem jou vorige reactie niet mee in mijn training omdat bij onze training ook zonder zadel rijden hoort en ik dit niet maar ga laten omdat jij toevallig vind dat je als je wedstrijden wilt rijden dit niet moet doen terwijl ik hier zelf veel voordelen in zie.
Daarbij was jou 1e reactie een vraag naar mij toe, waar ik inmiddels wel antwoord op gegeven heb. Dus wat daar niet serieus aan is snap ik ook niet?
Maar je hebt nog steeds niet mijn vraag beantwoord. Waarom denk jij dat je je zit op deze manier niet kunt verbeteren?

Myukii; Dankje, ik blijf zeker af en toe zonder zadel door rijden Ja

Rowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 14:57

Bij deze een antwoord op je vraag: Ik vind/denk dat je van op deze manier zonder zadel rijden je zit niet echt verbetert omdat je snel gaat klemmen en andere dingen om stabiel op je paard te blijven zitten en je moet heel gericht gaan letten op je zit wil je er wat aan verbeteren.
Maar ik wil hier geen ruzie over dit is gewoon mijn mening dat het wel goed is voor je zit is jou/jullie mening Ja

fransvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 16:55

Miss_R_Horse schreef:
Bij deze een antwoord op je vraag: Ik vind/denk dat je van op deze manier zonder zadel rijden je zit niet echt verbetert omdat je snel gaat klemmen en andere dingen om stabiel op je paard te blijven zitten en je moet heel gericht gaan letten op je zit wil je er wat aan verbeteren.
Maar ik wil hier geen ruzie over dit is gewoon mijn mening dat het wel goed is voor je zit is jou/jullie mening Ja

Ik ben het zo volledig met jou eens! Als je je zit wilt verbeteren of wat dan ook, haal dan de beugels van je zadel af ofzo, maar ik zie ook niks in dit gehobbel! En je zeikt niet hoor, je weet het enkel beter Lachen

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 18:02

fransvana schreef:
Miss_R_Horse schreef:

Ik ben het zo volledig met jou eens! Als je je zit wilt verbeteren of wat dan ook, haal dan de beugels van je zadel af ofzo, maar ik zie ook niks in dit gehobbel! En je zeikt niet hoor, je weet het enkel beter Lachen

Vind je dat normaal? Zomaar in een topic binnen vallen zonder ander commentaar te geven? Omdat jij het nog niks vind hoeft een ander dat niet te vinden! Stuur dan een PB, of onderbouw het, anders zeg je niks. Wel zo onbeleeft vind ik dat.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 18:05

Gaaf joh, dat jullie officieel gaan starten! Haha! Rijden ziet er weer erg netjes uit. Ja

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 18:11

fransvana schreef:

Zo meid, das nog eens een goede binnenkomer op bokt OK dan! Rolleyes
Als je zelf ook even laat zien hoe goed je kunt hobbelen, kletsen we wel verder Doei, doei

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 18:16

fransvana schreef:
Miss_R_Horse schreef:

Zozo, jij maakt je zeker graag populair bij je eerste kennismaking? Clown

Dan heb ik nu een vraag voor Miss_R_Horse en fransvana: Waarom zou het in hémelsnaam niet kunnen, als je wedstrijden gaat rijden? Trainen jullie je paard 7 dagen in de week, een uur lang, precies zoals het hoort via het boekje dan? Dan denk ik dat jullie vast héle gelukkige paarden zullen hebben! Ja

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 18:24

Miss_R_Horse schreef:

Dat heeft dan meer met jouw onkunde te maken, dan met een voldongen feit Lachen
Wanneer een ruiter enorm klemt tijdens het zonder zadel rijden, zal deze het paard nooit zo nageeflijk en rond kunnen rijden zoals de TS doet. De spanning die de ruiter teweeg brengt op de paardenrug belet het paard namelijk om zelf te ontspannen.
Het feit dat dit paard wél ontspannen en nageeflijk loopt, bewijst dus dat de ruiter in ieder geval zonder klemmen op de paardenrug zit en dat er dus wel degelijk een wisselwerking is tussen haar ontspanning en die van haar paard Ja
Dus ja, in dat opzicht kan je zit verbeteren als je zonder zadel rijdt Lachen

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 18:28

Miss_R_Horse schreef:

ik klem juist niet dit is dus onzin

Rowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 18:34

Ik zeg dat je snel gaat klemmen, ik zeg dus NIET Dancie klemt. 2 totaal verschillende dingen dus Knipoog

Edit: En ik zeg ook dat dit MIJN mening en dat jij een andere mening hebt dat moet je zelf maar weten.

fransvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 19:32

Miss_R_Horse geeft haar mening en blijkbaar kan niemand daartegen, flauw hoor. Ik ga mezelf hier echt niet zitten verdedigen ofzo, ik ben het alleen helemaal met Miss_R_Horse eens. Problemen mee? Jammer!

Edit: En ga niet van mij zeggen dat ik volgens het boekje train, want volgens mij weten jullie daar niets vanaf, dus hou je klep dan dicht!