Paard blijft maar bokken met buitenritten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

gucci_girl

Re: Paard blijft maar bokken met buitenritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 19:27

ik zou het helaas niet weten. Weet wel dat ik vroeger op ponykamp een paard reed die ook altijd bokte. Alleen in gallop, maar het was wel irritant. Hopelijk is er een oplossing hiervoor

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-07 19:46

KiWiKo schreef:
het enige wat je kan doen is pas galopperen als je gelijk een goed pad heb, zodat je gelijk goed gas kan geven

daar wacht ik ook altijd op. beetje breed stuk gras en wat lang is. Daar galoppeer ik dan aan maar het begint net voordat hij in de galop is en daarna gaat hij galoperen het is ook meestal alleen aan het begin van de galop daarna is het klaar. tenzij als ik wat gas terug neem en hem weer laat gaan dan komen der weer een paar.
Heb ook al eens geprobeert als hij bokt gewoon door been te geven zodat hij vooruit gaat maar daar trekt hij zich niks van aan.
Tis gewoon echt een hopeloos gevalletje Tong uitsteken

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 12:02

Tis dan wel heel erg met hem gesteld

misschien is het een iedee dr een zweepje bij te nemen en iedere keer als ie bokt een tikje geven.
Of als an galopeert en hij bokt meteen terug nemen en net zolang aan blijven galoperen tot ie niet meer bokt en dan heeeeeel erg uitgebreid belonen!

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-07 14:57

Mii_Jessica schreef:
Tis dan wel heel erg met hem gesteld

misschien is het een iedee dr een zweepje bij te nemen en iedere keer als ie bokt een tikje geven.
Of als an galopeert en hij bokt meteen terug nemen en net zolang aan blijven galoperen tot ie niet meer bokt en dan heeeeeel erg uitgebreid belonen!

haha nou de zweep is zeker geen optie. 1 tikje en hij bokt er helemaal op los. Maar ik ga het eens proberen door elke keer overnieuw aan te galoperen.