tassie schreef:stoere moeder heb jij zeg
dat was ook he eerste wat bij mij op kwam de mijne wil volgensen mij nog niet eens in draf
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
tassie schreef:stoere moeder heb jij zeg
lor1_1984 schreef:Ik weet dat ze springLES heeft,dus ze leert nog bij.Omdat hij anders er vandoor gaat en de controle overneemt.
Plus dat hij zowiezo wat steun kan gebruiken, zoals wel meer paarden bij het springen.
Tinkerloos schreef:lor1_1984 schreef:Ik weet dat ze springLES heeft,dus ze leert nog bij.Omdat hij anders er vandoor gaat en de controle overneemt.
Plus dat hij zowiezo wat steun kan gebruiken, zoals wel meer paarden bij het springen.
Niemand hoeft ook meteen perfect te zijn,maar je mag ook wel inzien dat dit niet helemaal juist is zoals ze de teugels heeft..
Iedereen weet dat een paard tijdens een sprong niet weg kan rennen,hij zweeft dan immers door de lucht..
Voor de sprong kan ik nog enigzins begrijpen,maar tijdens de sprong moet je het paard juist teugel geven.
Druk kan ze met haar benen geven.
Trekken in de mond en strakke teugels tijdens de sprong voorkomen niet dat een paard er voor of na de sprong vandoor gaat.
Je rijd op de sprong aan,(voor mijn part met korte teugels) en zodra je paard afzet geef jij teugel,(armen naar voren) dat is mij tenminste altijd geleerd.
Tinkerloos schreef:lor1_1984 schreef:Ik weet dat ze springLES heeft,dus ze leert nog bij.Omdat hij anders er vandoor gaat en de controle overneemt.
Niemand hoeft ook meteen perfect te zijn,maar je mag ook wel inzien dat dit niet helemaal juist is zoals ze de teugels heeft..
Iedereen weet dat een paard tijdens een sprong niet weg kan rennen,hij zweeft dan immers door de lucht..
Voor de sprong kan ik nog enigzins begrijpen,maar tijdens de sprong moet je het paard juist teugel geven.
Druk kan ze met haar benen geven.
Trekken in de mond en strakke teugels tijdens de sprong voorkomen niet dat een paard er voor of na de sprong vandoor gaat.
Je rijd op de sprong aan,(voor mijn part met korte teugels) en zodra je paard afzet geef jij teugel,(armen naar voren) dat is mij tenminste altijd geleerd.
evita_ schreef:Leuk dat je moeder dit durft, vooral met een druk paard. Om ongelukken te voorkomen (je zegt zelf dat jij er al hard bent afgevallen) zou ik het rustiger houden en eerst werken aan de basis en eventueel een laag sprongetje met veel aandacht aan ruiters houding en hulpen.

love2horses schreef:ik vind het een ontzattend mooi paard, zal hij helemaal wel worden als de achterhand ook wat gevulder word
Anoniem schreef:tassie schreef:stoere moeder heb jij zeg
dat was ook he eerste wat bij mij op kwam de mijne wil volgensen mij nog niet eens in draf

Tinkerloos schreef:Het lijkt niet of ze hem in de mond trekt,ze doet het ook echt.
Ze moet meegeven,handen naar voren ipv. naar achter,het paard ruimte geven om te kijken en te strekken.
Zo is het net of ze het paard over de hinernis wil trekken.

Wij hebben op stal ook een KWPN met volbloed erin staan en die heeft inderdaad ook zo een "bottige" kont
en krijgen die niet ronder, niet met voer en niet met beweging...