esthertjuh_ schreef:mijn instructrice zegt van niet..
ik heb t al eens gevraagt van t gewone drafje terugnemen maar dat was te irritant voor de andere met rijde...
Sorry maar dit vind ik werkelijk de stomste opmerking die instructrice kan maken. Naarmate ik verder lees vind ik haar ook steeds stommer worden.
Ten 1e, probeer bij het doorzitten je bekken naar voren te kantelen. Wat wij vaak deden is met beugels uit doorzitten. (ik doe bijna niet aan lichtrijden, en ik kan ook niks met het paard als ik aan het lichtrijden ben, pure kwestie van gewenning)
Zorg ervoor dat je niet gaat stuiteren in het zadel door je benen om het paard heen te sluiten. Wilt ze gaan lopen dan hou je voor erop in. Wellicht zal ze daardoor ook haar rug beter gaan gebruiken en wordt het makkelijker de draf door te zitten.
Dat is trouwens wel het beste. Zodra het paard ontspannen met zijn rug loopt, is het veel makkelijker om door te zitten.
Als je paard aanspringt van een versnelde draf. En je mag hem niet eerst terug nemen naar de arbeidsdraf vind ik dat heel slecht van je instructrice. Die andere mensen hebben toch ook een stuur op hun paard. Ze kunnen best een volte of wat om je heen rijden.