Quick Silver S & ik @ Springen!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gayle

Re: Quick Silver S & ik @ Springen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 12:47

wijjfff van meee Haha! Ging super hoor springe Haha! trots op jee!! Cool
moet ik al weer weg egt stommerst Boos! Maaajaaa
& je gaat super mee! quick krijg teminste geen ruk in ze bek of een klap op ze rug!

Dionnee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-07 13:49

Jenka schreef:
Ziet er zeker niet slecht uit hoor!
Ik zie persoonlijk liever iemand die teveel meegaat met het paard dan te weinig.

Dankje! Haha!

Dionnee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-07 13:50

Gayle schreef:
wijjfff van meee Haha! Ging super hoor springe Haha! trots op jee!! Cool
moet ik al weer weg egt stommerst Boos! Maaajaaa
& je gaat super mee! quick krijg teminste geen ruk in ze bek of een klap op ze rug!

Dankje wel lief kind! Lovers

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 14:38

Ziet er stoer uit hoor! En die hindernissen.. *stoer, wil ik ook *

Dionnee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-07 16:11

He Deborah, dankje Haha!

Ravenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 16:27

volgens mij reed je met een dressuurzadel of niet??
hou je knieen wel aan het zadel hé anders lig je er zeker snel naast (je zit wel netjes mee maar teugels veel te los waardoor het bit in de mond van het paard kan klapperen).
je moet het paard ook boven de sprong proberen te ondersteunen (die zoekt ook steun in de lucht) en ja er bestaan zeker paarden die boven de sprong nog gekkigheid uit kunnen halen (spreek uit ervaring) maarja dat zijn ook echt springgekken (die zijn dan zo enthousiast dat ze mogen en ja dan worden ze een beetje TE ENTHOUSIAST).
als het je lukt probeer hem dan ook iets meer te laten bukken op de sprong (dan basculeert die beter en krijg je ook ruggebruik).dat is wel erg moeilijk hoor!

verder erg leuk beestje Haha! en lekker springen hé met nieuwe laarzen haha Tong uitsteken

Dionnee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-07 16:33

Ravenna schreef:
volgens mij reed je met een dressuurzadel of niet??
hou je knieen wel aan het zadel hé anders lig je er zeker snel naast (je zit wel netjes mee maar teugels veel te los waardoor het bit in de mond van het paard kan klapperen).
je moet het paard ook boven de sprong proberen te ondersteunen (die zoekt ook steun in de lucht) en ja er bestaan zeker paarden die boven de sprong nog gekkigheid uit kunnen halen (spreek uit ervaring) maarja dat zijn ook echt springgekken (die zijn dan zo enthousiast dat ze mogen en ja dan worden ze een beetje TE ENTHOUSIAST).
als het je lukt probeer hem dan ook iets meer te laten bukken op de sprong (dan basculeert die beter en krijg je ook ruggebruik).dat is wel erg moeilijk hoor!

verder erg leuk beestje Haha! en lekker springen hé met nieuwe laarzen haha Tong uitsteken

Ja klopt met een dressuurzadel! Volgens mij hou ik mn knieën aardig aan het zadel. Knipoog De teugel is zo los omdat ik goed mee wil gaan want als ik 1x niet goed mee ga dan wilt Quick niet meer dus daar pas ik een beetje mee op. En ik weet zelf wat het best is voor mijn paard Knipoog En ze zal niet zo snel in de lucht nog gekke dingen doen. En dat bukken werk ik later wel aan, eerst moet ze nog wat meer vertrouwen krijgen. Knipoog

Dankje!

Ravenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 16:37

ja tuurlijk weet je wat het beste is voor je paard maar dat zijn de dingen die ik op de foto's zie (en zowiezo allemaal moment opname dus het kan net zijn dat je die ene seconde net anders zit als je normaal altijd zit toch!).

ik bedoelde met je knieën niet aan je zadel van dat het bijna niet lukt met dresuurzadels (erg lastig) en dat bukken komt zeker wel als je paard in ieder geval maar wilt springen "netjes dat je rekening houd met hem omdat die zelf niet zown springheld is".
maar, dat komt zeker wel goed hoe meer je oefent hoe sneller hij het leert (zolang het maar gebeurd zoals jij het doet met veel geduld en begrip voor je pony).
Haha!

Dionnee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-07 16:40

Ravenna schreef:
ja tuurlijk weet je wat het beste is voor je paard maar dat zijn de dingen die ik op de foto's zie (en zowiezo allemaal moment opname dus het kan net zijn dat je die ene seconde net anders zit als je normaal altijd zit toch!).

ik bedoelde met je knieën niet aan je zadel van dat het bijna niet lukt met dresuurzadels (erg lastig) en dat bukken komt zeker wel als je paard in ieder geval maar wilt springen "netjes dat je rekening houd met hem omdat die zelf niet zown springheld is".
maar, dat komt zeker wel goed hoe meer je oefent hoe sneller hij het leert (zolang het maar gebeurd zoals jij het doet met veel geduld en begrip voor je pony).
Haha!

J dat is zo, je hebt ook wel gelijk hoor. Knipoog
Dressuurzadel is idd niet zo handig, maar springt lekkerder dan mijn springzadel die zaterdag ingeruild word voor een nieuwe. Knipoog
En ja ik vind het wel belangrijk dat ze er plezier in blijft houden! Lachen

Ravenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 16:43

en helemaal gelijk heb je "zonder plezier kom je er nooit"!
en iedereen wil toch dat zijn paard plezier blijft houden in het werk Haha!
mooi dat je zo'n instelling hebt dat komt net zoals ik toenet zei "ZEKER GOEDIE" Haha!

Dionnee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-07 20:54

Haha!

ml0es

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 20:59

Ten eerste vind ik dat je een prachtige pony hebt!
Ik vin het springen er ook erg goed uitzien!
Ietsje meer contact boven de sprong mag wel, maar ik zie dit veel en veel liever dan een ruiter die niet meezit of wat dan ook!

Ga zo door! Haha!

knolle_krack

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 21:04

Foto`s zien er leuk uit zo... dressuurzadels zitten toch lekker denk met springen Dromen
mooi peerdje heb je!

Dionnee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-07 21:05

ml0es schreef:
Ten eerste vind ik dat je een prachtige pony hebt!
Ik vin het springen er ook erg goed uitzien!
Ietsje meer contact boven de sprong mag wel, maar ik zie dit veel en veel liever dan een ruiter die niet meezit of wat dan ook!

Ga zo door! Haha!

Dankje! Haha! Haha! Dat vond ik ook, liever los dan in de weg zitten!

Dionnee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-07 21:06

knolle_krack schreef:
Foto`s zien er leuk uit zo... dressuurzadels zitten toch lekker denk met springen Dromen
mooi peerdje heb je!

Haha nee niet echt idd. Tong uitsteken Maar beter dan het springzadel dat ik nu heb. Tong uitsteken

Dankje!

Gayle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 15:24

MeMar schreef:
Hele leuke pony's heb je!
Zit genoeg pit in lijkt me zo Knipoog Veel plezier en succes ermee, zit wel goed!

@Hanne001: Ik heb het vaak genoeg gezien dat een paard afzet en dan tijdens het omhoog gaan zich bedenkt, en naar beneden komt, niks raars aan.

@hanne001: het kan niet dat een paard als hij al in de lucht is naar beneden komt . want het paard heeft geen contact meer met de grond.. spring jij zelf maar is in de lucht en dan probeer je wanneer jij wilt naar beneden te gaan. dat kan niet. het is zwaartekracht.

Ravenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 15:41

deed die van mij wel hoor maar dat deed ze omdat ze gewoon omhoog sprong met te weinig vaart.
maar die kwam wel precies boven de sprong omlaag en belandde met haar buik in de hindernis (gelukkig de balk op haar springsingel met bond dus ze voelde er niks van maar wel heel appart).

mandy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 15:49

hey,

hele leuke pony!

volgens mij mogen je beugels wel een stuk korter, want op somige foto's zit je op de boom van het zadel (of iig heeeeeeeeeeeeel dichtbij Clown )
ik denk dat als je je beugels korter doet dat je houding een stuk beter word, je ligt nu erg plat op je paard. je moet eigenlijk wat meer op je eigen benen staan zeg maar. over de teugels: natuurlijk kan je beter te los dan te strak vast houden, maar wat meer contact mag best wel, daarna krijgt ie anders mischien ook zo'n schok omdat je dan de teugels goed vast pakt (dit KAN maar ik zeg niet dat het zo is want dat kan je niet van foto's zeggen)

verder zijn jullie een leuke combinatie en ziet het er wel netjes uit hoor.

suc6 ermee Haha!
gr mandy13

Chupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 16:18

Gayle schreef:
MeMar schreef:
Zit genoeg pit in lijkt me zo Knipoog Veel plezier en succes ermee, zit wel goed!

@Hanne001: Ik heb het vaak genoeg gezien dat een paard afzet en dan tijdens het omhoog gaan zich bedenkt, en naar beneden komt, niks raars aan.

@hanne001: het kan niet dat een paard als hij al in de lucht is naar beneden komt . want het paard heeft geen contact meer met de grond.. spring jij zelf maar is in de lucht en dan probeer je wanneer jij wilt naar beneden te gaan. dat kan niet. het is zwaartekracht.

Ik heb zelfs ergens een filmpje dat bewijst dat het wel kan Knipoog Van mijn eigen paar dan.

@ TS: Leuk paardje heb je! Ziet er netjes uit, zo te zien hebben jullie er veel plezier in samen Lachen Die houding komt vanzelf wel, ten eerste zit je in een dressuurzadel en ten tweede zie ik dit liever dan dat je je paard in de weg zit. Ga zo door!

Gayle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 16:38

Ravenna schreef:
deed die van mij wel hoor maar dat deed ze omdat ze gewoon omhoog sprong met te weinig vaart.
maar die kwam wel precies boven de sprong omlaag en belandde met haar buik in de hindernis (gelukkig de balk op haar springsingel met bond dus ze voelde er niks van maar wel heel appart).

Ja oke dat heb ik ook gezien .. Hea dion bij mick Tong uitsteken whaha maar quick springt met zo veel vaart die kan echt niet opeens naar benede storte..

Gayle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 16:39

[/quote] [/quote]

Ik heb zelfs ergens een filmpje dat bewijst dat het wel kan Knipoog Van mijn eigen paar dan.

@ TS: Leuk paardje heb je! Ziet er netjes uit, zo te zien hebben jullie er veel plezier in samen Lachen Die houding komt vanzelf wel, ten eerste zit je in een dressuurzadel en ten tweede zie ik dit liever dan dat je je paard in de weg zit. Ga zo door![/quote]

dat komt dan door wat ravenna zecht Knipoog maar anders kan het niet.. dat is wetenschappelijk bewezen.. ze kan niet ineens jezelf maar benede laten storten..

Dionnee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-07 17:21

mandy13 schreef:
hey,

hele leuke pony!

volgens mij mogen je beugels wel een stuk korter, want op somige foto's zit je op de boom van het zadel (of iig heeeeeeeeeeeeel dichtbij Clown )
ik denk dat als je je beugels korter doet dat je houding een stuk beter word, je ligt nu erg plat op je paard. je moet eigenlijk wat meer op je eigen benen staan zeg maar. over de teugels: natuurlijk kan je beter te los dan te strak vast houden, maar wat meer contact mag best wel, daarna krijgt ie anders mischien ook zo'n schok omdat je dan de teugels goed vast pakt (dit KAN maar ik zeg niet dat het zo is want dat kan je niet van foto's zeggen)

verder zijn jullie een leuke combinatie en ziet het er wel netjes uit hoor.

suc6 ermee Haha!
gr mandy13

Onthou wel dat t een dressuurzadel + neiuwe laarzen is. Knipoog
En die teugels doe ik gewoon omdat als Quick een ruk ind er mond krijgt ze meteen bang is om te springen, en zo gaat t prima. Knipoog En dat komt later wel, eerst moet ze maar flink vertrouwen krijgen. Lachen

Dankje!

Dionnee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-07 17:22

Chupa schreef:

[/quote]

@ TS: Leuk paardje heb je! Ziet er netjes uit, zo te zien hebben jullie er veel plezier in samen Lachen Die houding komt vanzelf wel, ten eerste zit je in een dressuurzadel en ten tweede zie ik dit liever dan dat je je paard in de weg zit. Ga zo door![/quote]

Dankje!! Haha!

Dionnee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-07 17:22

Gayle schreef:
Ravenna schreef:

Ja oke dat heb ik ook gezien .. Hea dion bij mick Tong uitsteken whaha maar quick springt met zo veel vaart die kan echt niet opeens naar benede storte..

Ja Mick ging heel langzaam idd, maar Quick die gaat niet langzaam. Tong uitsteken

elinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 18:46

Dionne !

het ziet er echt super uit Lachen vergeleken vorigjaar in de les !
echt wouwie Haha! !! Lachen
topiie Lachen ,