spring foto's snoepy en bliksem!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Equidea

Re: spring foto's snoepy en bliksem!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 01:54

Je zadels passen niet. Leuke pony's.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 01:57

shetters kennende ..als ze het niet leuk vinden , erg geen plezier gaan ze excht niet springen

ja shetters kunnen erg veel gewicht dragen in verhouding
ALS ZE VOLWASSEN ZIJN

ik verwacht niet dat ts er al te veel verstand van heeft mar ja zadel past niet lekker

vaste hindernissen zijn levensgevaarlijk
zowel voor jezelf alsm voor de pony

ga lekkerr vrjispringenn de volgende keer
of aan de longe en dan geen vaste hindernissen zoals met die krui Knipoog

ze hebben duidelijk plezier in springen
(dat vind de mine ook erg leuk) maar niet er op aub

tukje tuffe moet kunnen , maar ga er niet vanuit dat de pony weet wat goed voor m is ,
dus wees zelf verstandig

veel plezier nog met deze 2 leuke ponny;s

xMnOn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 10:24

zadel past niet, je bent te groot. hindernissen zijn erg gevaarlijk.. Nagelbijten / Gniffelen
Laat ik verder me mond maar houden..

jackiemischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 10:36

ik vind dat jij veel te groot voor die shetlanders ben ik vind dit niet meer kunnen
ik weet wel dat een shetlander veel kan dragen en dat jij niet zo zwaar bend maar het ziet er niet uit.
volgens mijn als jij je benen laat hangen raken ze de grond.
nou dat zie je neit snel bij mensen die op paarden rijden hoor!!!!!! Tong uitsteken
groetjes

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 10:41

zadel past niet, ruiter past ook niet, onveilige hindernissen, sorry ik kan niks positiefs verzinnen!

xMnOn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 10:43

xMnOn schreef:
zadel past niet, je bent te groot. hindernissen zijn erg gevaarlijk.. Nagelbijten / Gniffelen
Laat ik verder me mond maar houden..

Ik moet er toch nog bijzeggen dat met springen je benen ongeveer in de flanken zitten.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 10:50

Rijtechnisch valt hier niks over te zeggen. Behalve dan dat je de rug kapot rijd met dit zadel en je pony flink in zijn flanken schopt met springen wat hij zeker niet zal waarderen. Misschein gewoon niet meer rijden?

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 10:56

Ik vind eigenlijk niet dat je alle shetjes over een lijn kan trekken. "Als ze het niet leuk vinden gooien ze er je wel af". Ohja? En hoe weet je dat? Niet alle shetten zijn hetzelfde.
Ik vind het hele leuke pony's, maar ik ga met het commentaar van mijn voorgangers wel mee.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 11:15

nickyu schreef:
maar ga er niet vanuit dat de pony weet wat goed voor m is ,
dus wees zelf verstandig

En dààr knelt het schoentje dus.

"Jamaar de shetten vinden het leuk"
"Jamaar de shetten gooien je er wel vanaf als ze het niet leuk vinden."

Misschien vinden ze het wel leuk ja. Misschien vinden ze zo leuk om voor hun baasjes te werken dat ze pijnlijke klappen er met plezier bijnemen. Maar weten ze ook wat goed voor hen is?
Een shet weet niet dat hij na x aantal tijd wel eens pijn aan zijn rug gaat kunnen krijgen. Zet een veulen van 3 maanden dagelijks hard aan het werk aan een longe en dat dier zal het ook fantastisch vinden. Maar goed? Veulen zal stoppen met het fantastisch te vinden als het pijn begint te krijgen. En de enthousiaste shet zal pas stoppen met het fantastisch te vinden zodra de pijn begint. Of als hij zijn benen blesseert over de onveilige hindernissen (want een shet weet ook niet dat die hindernis waarover hij springt niet veilig is). Maar dan is het kwaad al geschied en is het te laat. Het is als eigenaar/verzorgster jouw verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat het niet zo ver kan komen. Alleen al als ik het zadel zie (en zeker hoe eng het op de laatste foto gewoon omhoogklapt) zie ik dat dit absoluut nadelig is voor de shet. Een goed passend zadel en een veilige hindernis zijn al een hele verademing voor zo'n shet. En ja ik had ook liever gezien dat je er helemaal niet meer opzat, of toch zeker niet meer ging springen. Ik zie dat je heel veel in de weg zit op je pony omdat je met je lange lijf geen blijf weet, en dat is voor de pony ook weer eens extra lastig.
Er is al gezegd dat je zoveel andere dingen met een shet kan doen. Er is zoveel plezier mee te beleven. Je moet alleen zelf opmaken als je liever voor je eigen lol gaat, of voor de lol van de pony Lachen .

ikowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 11:31

Het zadel is veelste groot, waarschijnlijk kan er geen kleiner zadel op met jou er op, en jou zonder zadel er op is al helemaal niks. Je zit met je benen in de flanken, nou dat kan ik echt niet fijn voor de pony noemen.
Kijk is naar jezelf op de foto's van voren, dat ziet er toch niet goed uit, je bent veel ste groot en brengt je pony uit evenwicht.
Het is zeker ongezond voor een jonge pony
en dan is het springmateriaal ook nog gevaarlijk.
Ga lekker andere dingen met die pony's doen!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 11:34

Dat je uberhaupt nog durft te rijden op deze pony's, laat staan springen!
Ik ga mee met al mn voorgangers en zeg er nog eens bij dat ik het belachelijk vind, als je persé wilt rijden ga dan naar een manege ofzo Lachen

Jenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 11:43

Zucht, sommige mensen willen het echt niet begrijpen...
Ik ga mee met de commentaar van mijn voorgangers en keur dit zeker niet goed.
Tip voor de kinderen die dit gepost hebben: Ga lessen en neem je verantwoordelijkheid op voor deze pony's. Het kan misschien wel leuk lijken, maar denk eens niet aan jezelf en aan je pony's. Hoppelijk zie je dan in dat dit voor je op pony op den lange duur ernstige schade zal veroorzaken.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 11:48

ik ben nooit een bemoeial met shetlander en te lange kinderen maar dit is wel te erg.

ik merk nu al dat je niks van de tips aanneemt dus tjaah dan ga ik er niet verder op in die wat je niet laten kan

Paperclip3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 12:07

nickyu schreef:
shetters kennende ..als ze het niet leuk vinden , erg geen plezier gaan ze excht niet springen

ALS ZE VOLWASSEN ZIJN

ik verwacht niet dat ts er al te veel verstand van heeft mar ja zadel past niet lekker

tukje tuffe moet kunnen , maar ga er niet vanuit dat de pony weet wat goed voor m is ,
dus wees zelf verstandig

die zin is wel een beetje overdreven zeg Haha! , ik denk dat je bedoelt dat met geen echt springmateriaal iets inelkaar frutsen. En eh.. bij de cross is ook alles vast Tong uitsteken

xsillx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 12:12

wat een leuke pony's en ze springen ook nog eens goed ook

_Nikki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 12:28

sorry maar dit vind ik echt niet meer kunnen hoor Bloos!
je bent gewoon veel te groot Ja
ik ga mee met mijn voorgangers Bloos!

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 12:37

Ik vind je ook te groot voor de shetjes, vooral als je je benen helemaal naar achteren moet plaatsen zodat je de hindernis niet raakt. Nagelbijten / Gniffelen
Zadel van Bliksem zit niet goed, gebruik dan een staartriem of iets dergelijks. Beste gewoon een goed passend zadel kopen!
Of ga ze longeren met de hindernissen zonder ruiter(tje) erop. Lachen

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 12:49

Mensen laat haar toch lekker zelf die shets verzieken..
Is haar eigen keus..
Je kunt hier wel allemaal dingen neerzetten van dat kan niet en etc etc.. Maar ondertussen blijft ze het toch doen..

Vind het om eerlijk te zeggen ook niet uitzien..

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 12:52

Maar om achteraf 'I told you so' is soms ook best leuk Nagelbijten / Gniffelen Tong uitsteken

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 13:03

loesaardbei schreef:
nickyu schreef:

ALS ZE VOLWASSEN ZIJN

dus wees zelf verstandig

die zin is wel een beetje overdreven zeg Haha! , ik denk dat je bedoelt dat met geen echt springmateriaal iets inelkaar frutsen. En eh.. bij de cross is ook alles vast Tong uitsteken

Maar paarden in de cross zijn dat gewend. Die zin is helemaal niet overdreven, als de pony blijft haken achter de hindernis gaan pony en ruiter samen onderuit/over de kop en geloof me, dat is wél levensgevaarlijk.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 13:06

'Logischerwijs' sluit ik me aan bij het meerendeel. Arme pony's.

Wel vind ik het verstandig dat je een cap op hebt!
Laatst bijgewerkt door laliz op 18-08-07 13:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 13:07

Hai hai,

Ik weet niet zo heel goed wat ik moet zeggen. Je bedoeld het vast allemaal goed en je zult niet helemaal door hebben wat er allemaal mis kan gaan. Ik vind de hindernis met de kruiwagen erg gevaarlijk, voor de pony! Je moet wel denken aan de gezondheid van de pony. Wanneer hij zijn benen net niet hoog genoeg optilt kan hij zich lelijk stoten of zelfs stuikelen. Dan liggen jullie samen op de grond, misschien wel in het draad. Dus als je gaat springen maar dat iets veiligere hindernissen.
Verder vind ik je te groot. Ze kunnen je zeker houden, daar is geen twijfel over mogelijk. Dat je ze met je lengte belemmerd is wel zo. Of het schade kan weet ik niet, zonder zadel zou de pony het vast prima vinden. Dat je er mee gaat springen is dan voor de pony niet zo prettig, omdat je echt met je benen op zijn flanken ligt.
Er zijn vaak zat mensen te groot voor pony`s, ik ben al snel te groot voor een paard van 1.65 (dan kom ik er net zover onderuit als jij nu), maar ze houden het wel. Je moet er alleen wel aan denken of het fijn is voor de pony. Ik zie liever iemand iets te groot voor een shet dan voor een kleine B-pony. Die zijn heel anders gebouwd. Shetlanders zijn sterk.
En dan het zadel. Dat past totaal niet. Zoek een pinokio (of hoe je het ook schrijft Clown ) zadel, wie weet met staartriem. Dat is veel fijner, nu knal je steeds terug op zijn ruggetje.
Niet alles hoeft er op en top uit te zien, zolang je maar rekening houd met je pony en jezelf.

ChristyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 13:17

Ik vind het leuke pony's!! Maar ik vind dit erg zielig om te ziien!!!

jump_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 13:44

welke eigenaar laat zijn pony alleen achter met kinderen????
van de kinderen vewacht je niet dat ze ook gelijk gaan denken dat het gevaarlijk is (meestal denken ze het is maar voor 1keer)
maar de eigenaar verwacht je toch dat het weet even komt kijken ofzo!
de eigenaar van mijn vz is er nooit bij maar is wel altijd in de buurt weet wat ik aan het doen ben en komt af en toe kijken!! ik ben even oud als de TS maar weet heel goed dat dit gewoonweg niet kan!!
sorry hoor maar het kan niet!

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 14:04

Je mag van de eigenaar beslissen wat je met de pony's doet, maar ik vind wel dat je er dan met een verantwoordelijke manier mee moet omgaan! De hindernissen vind ik gevaarlijk (met de kruiwagen) en je benen zijn veel te lang. Als je wil leren springen, ga dan lessen nemen met een grotere pony, want door je benen zo naar achter te doen wordt je houding heus niet beter! Verder zou ik met hun iets anders doen, zoals VD, of eens gaan wandelen.. Ik vind het wel leuke pony's.