Dame uit peru aan het werk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

naugthytjhu

Re: Dame uit peru aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 17:14

Mooi beesie zeg! Glimt idd lekker zeg!! Veel succes er verder mee.

hoefijzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 19:49

Wat heb jij een marzel dat je op (voor ons nederlanders) zo'n bijzonder paardje mag rijden!!
Ze loopt goed en ziet er inderdaad mooi glimmend uit.

Dit bit is een orgineel peruviaanse paso bit, die dus ook voor komt in de traditionele optoming (ik zie dat jouw zadel daar aardig mee overeenkomt, hoofdstel is bij het orginele tuig met meer poespas (ik heb me er ooit in verdiept maar de orginele benamingen zijn een beetje weggezakt Haha! )

Om even op de tennesee walker terug te komen; dat is een totaal ander type paard. De peruviaanse paso is meer een beetje van het type paso fino en rockymountain horse, Niet zeer groot, beetje stoere pony uitstraling en compact van bouw. De tennesee walker komt meer overeen met de saddlebred en national showhorse. Dat zijn echte amerikaanse gangen paarden, showtypes, langbenig en rank.

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 19:54

wooooooooooow leuk paard zeg!
Geweldig!
Die tölt foto's zijn goed gelukt! (dat is toch tölt Clown )
Leuk hoor Haha!

Valeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 16:59

hoefijzer schreef:
Wat heb jij een marzel dat je op (voor ons nederlanders) zo'n bijzonder paardje mag rijden!!
Ze loopt goed en ziet er inderdaad mooi glimmend uit.

Dit bit is een orgineel peruviaanse paso bit, die dus ook voor komt in de traditionele optoming (ik zie dat jouw zadel daar aardig mee overeenkomt, hoofdstel is bij het orginele tuig met meer poespas (ik heb me er ooit in verdiept maar de orginele benamingen zijn een beetje weggezakt Haha! )

Om even op de tennesee walker terug te komen; dat is een totaal ander type paard. De peruviaanse paso is meer een beetje van het type paso fino en rockymountain horse, Niet zeer groot, beetje stoere pony uitstraling en compact van bouw. De tennesee walker komt meer overeen met de saddlebred en national showhorse. Dat zijn echte amerikaanse gangen paarden, showtypes, langbenig en rank.

Hai,

Zowel zadel als hoofdstel zijn import uit Peru en origineel. Maar omdat het nogal een gedoe is om alles van het zadel en het hoodstel om te doen, gebruik ik meestal alleen maar het basis tuig.

Dank jullie wel voor alle positieve reacties over buena. Ik ben ook heel blij met haar.
Met Lesley komt het helemaal goed Knipoog

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 17:05

Wauw wat een gaaf paardje! Ze ziet er ook super uit.