Meggan(Viva Vivaldi/Gregor) grote reus net onder het zadel!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

carlijn83

Re: Meggan(Viva Vivaldi/Gregor) grote reus net onder het zadel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 13:25

Wat een gezeur om een klein spoortje zeg Rolleyes

Wij rijden de jonkies ook met een spoortje, en nee, ze worden er niet minder van Knipoog

Gewoon mee rijden park hoor!

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 14:16

BE_GENTLE schreef:
Ik heb vrij onrustige benen maar rij dan ook niet met sporen Tong uitsteken
Let maar eens op mensen in de omgeving hoeveel zij prikken in hun paard met hun sporen zonder dat zij het weten.. geloof me dat is heel regelmatig.. zelf de beste ruiters vind ik zelfs meestal teveel op hun sporen rijden.. maar ja eenmaal een paard rijden met sporen altijd een paard rijden met sporen.. Haha!

als je gewoon je hakken uit drukt tenen naar binnen zeten met je kuiten te werk gaat raak je ze niet eens. een spoor is een vervijning van de hulpen. en het word ook niet voor niks zo genoemd. Daarbij is een spoor niet om het paard vooruit te krijgen, wat je inderdaad heel vaak ziet. ik heb bijna altijd mijn sporen om. En ja alleen voor de verfijning van een bepaalde hulp, bijvoorbeeld een zeiwaartse gang, schouderbinnenwaart etc.

Nogmaals een spoor is niet om een paard vooruit te krijgen, want hij heeft gewoon te reageren op je been, een corrigerend tikje is vaak al genoeg. Al word je paard er kwaad om.. inderdaad hij went er maar aan. Consuquent blijven, gewoon de sporen afdoen bij zon jong paard, aangezien ze hier gebruikt worden omdat het paard niet voor het been is. dat vind ik niet zo heel erg gek met een paard die amper onder hetzadel heeft gelopen..

Als je de sporen op deze manier gebruikt, Is die dadelijk helemaal niet meer voor het been, simpelzat omdat die de hulp niet snapt.
hiermee doel ik puur op kuitdruk.

Verder vind ik het een super gaaf paard, en wens je veel succes ermee

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 14:17

carlijn83 schreef:
Wat een gezeur om een klein spoortje zeg Rolleyes

Wij rijden de jonkies ook met een spoortje, en nee, ze worden er niet minder van Knipoog

Gewoon mee rijden park hoor!

dan zou je het ook vast wel met me eens zijn dat een spoor een vervrijning van de hulpen is. en niet om het paard vooruit te krijgen als die niet op je been reageert.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 14:18

Bij een jong dier kun je een spoortje heus wel gebruiken om je hulpen wat beter aan te geven. Rolleyes

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 14:23

Faelivrin schreef:
Bij een jong dier kun je een spoortje heus wel gebruiken om je hulpen wat beter aan te geven. Rolleyes

niet om een paard vooruit te krijgen. als je een jong paard rijd, moet die op je been (lees kuit) leren reageren. En niet leren om op een spoor te reageren, aangezien de ts zelf zegt dat die nog maar kort onder het zadel is en dat de ts de sporen gebruikt omdat die niet reageerd op het been (lees kuit) Is dit gewoon fout. Ook al rij je met een stomp spoortje, hij went op een gegeven moment aan een spoor en niet aan jou kuitdruk. Mijn menig, pak gewoon een zweep waar je een corrigerende tik mee kan geven bij een jong paard. Al word die boos, wat een hele normale reacktie is los je dat weer voorwaarts op.

Hier went die wel aan.

Sorry dat ik bot overkom maar bedoel het totaal niet bot, zeg alleen mijn mening hierover.

En een jopng paard kan je best met een spoortje rijden, maar pas als die fijn aan je been hulpen is.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 14:28

'Corrigerende tik'. Ze moet hem constant een 'corrigerende' tik geven. DAT werkt niet, DIT wel. Waar zou jij voor gaan? Constant je paard meppen of een simpel klein spoortje om je hulpen beter aan te geven waar hij wel direct op reageerd?

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 14:34

Ik vind het er ook erg fijn en safe uit zien! Lachen
Ik maak me niet druk om het spoortje wat je draagt, als je goed kijkt,kun je zien dat ze er netjes mee omgaat. En het spoortje alleen puur om heeft om het te gebruiken wanneer het echt nodig is. Als verfijning van de hulp!
Blijf zo doorgaan!

(Trouwens,wat voor chaps heb je daar aan? Bloos )

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 15:41

Faelivrin schreef:
'Corrigerende tik'. Ze moet hem constant een 'corrigerende' tik geven. DAT werkt niet, DIT wel. Waar zou jij voor gaan? Constant je paard meppen of een simpel klein spoortje om je hulpen beter aan te geven waar hij wel direct op reageerd?

hoezo constant corrigerende tik. zie jij een corrigerende tik als meppen?: sorry hoor dan heb je iets heel anders in je hoofd als ik heb Knipoog
Om je hulpen beter aan te geven.. nou sorry zie enkel op de foto's alleen de spoor erin? Nu heeft ieder zijn mening, jullie ook en ik geen alleen mijn mening daarover.

Mijn menig is, een jong paard kan je best met een spoortje rijden. maar dan nog zeg ik, laat hem eerst op eigen benen lopen en leer hem wat reageren op je been is. daarbij kan je hem best wat vooruit tikken, (lees tikken, En niet in mekaar meppen!).

Ronacino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-07 16:07

Nou ik zal me zelf ook weer even hier melden Knipoog Bedankt voor de mensen die wel nuttige reactie s geven. Ik gebruik bij hem een spoortje om hem goed aan de hulpen te krijgen, stap, draf en galop etc. Als ik dat zoals ik eerst deed met zweep doe kon ik hem eerst aan 1 stuk door een tik geven. Nu gebruik ik gewoon me spoortjes om hem lekkerder aan het lopen te krijgen.

@revanches ik draag de Kentaur chaps super fijn soepel leer .. en blijven mooi.

Ronacino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-07 16:08

Ik hoop dat er nog mensen zijn met nuttige info en niet over het spoortje. Want ik gebruik hem gewoon klaar.

Kim_Bisous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 16:34

Ten eerste : super gaaf beest Lachen

Maar Navidad heeft gelijk. Een paard jong of oud hoort vooruit te gaan op been, niet op spoor! Het rijden ziet er goed uit hoor, maar je hebt wel constant je spoor erin. Nu zal dit jong paard daar nog voorwaarts op reageren omdat het nog "Nieuw" voor hem is, maar na verloop van tijd word je paard dood voor het spoor en is tegelijk ook dood voor je been. Met een zweep hoef je niet hard te slaan om duidelijk te maken dat hij bij de les moet blijven en dat been vraagt om een voorwaartse reactie. Elk paard maar zeker een jong paard kan hier heftig op reageren omdat dit ook "nieuw" voor hem is. Het is een kwestie van geduld en gewenning. Je hoeft niet hard te slaan gewoon een tik om reactie te krijgen.

Succes

Ronacino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-07 16:44

Bisous14 schreef:
Ten eerste : super gaaf beest Lachen

Maar Navidad heeft gelijk. Een paard jong of oud hoort vooruit te gaan op been, niet op spoor! Het rijden ziet er goed uit hoor, maar je hebt wel constant je spoor erin. Nu zal dit jong paard daar nog voorwaarts op reageren omdat het nog "Nieuw" voor hem is, maar na verloop van tijd word je paard dood voor het spoor en is tegelijk ook dood voor je been. Met een zweep hoef je niet hard te slaan om duidelijk te maken dat hij bij de les moet blijven en dat been vraagt om een voorwaartse reactie. Elk paard maar zeker een jong paard kan hier heftig op reageren omdat dit ook "nieuw" voor hem is. Het is een kwestie van geduld en gewenning. Je hoeft niet hard te slaan gewoon een tik om reactie te krijgen.

Succes

Bedankt... en dat van constant spoor erin ben ik niet met je eens. Maar vooruit. Me instructeur helpt me constant en zegt dat ik hem goed voorwaarst naar beneden rij. En dat tikje heb ik dus een paar keer gedaan en kreeg ik gewoon geen reactie op ja een kwade. Ik kies voor een spoortje van nog geen 1cm die gewoon niet prikt en stomp is klaar

Ronacino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-07 16:45

En het beeld vertekent misschien van mij beenhouding door dat ik op springzadel rij met heel korte beugels word binnekort dressuurzadel. En ik zit laatste tijd dat ik me been verdraai omdat ik met een spier zit die pijn doet onder het rijden.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 16:53

Wat een geweldig paard heb je!

Ziet er al heel goed uit.....

En ik rij mijn driejarige altijd met wielen......gna gna... tot bloedens toe....

Wat een typisch bokt gedoe zeg.

Ik doe het ook vaak zoals jij het doet en nog nooit problemen gehad later....

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 18:15

Meggan is een leuk paard. Ja Houden jullie haar aan? Ben namelijk wel benieuwd hoe ze wordt als ze langer onder het zadel is.

Ronacino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-07 18:58

@Zooist Bedankt Lachen mensen die het toch nog met me eens zijn Knipoog

@Tor .. Ik weet niet als we haar houden ik wil graag nieuw dressuur paard en het ligt eraan als deze beter is dan de andere Knipoog maar ze blijft zoiezo nog even vind het een fijn paard met een lekkere zelfhouding om te rijden.

inkidinkidoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 19:09

Jippie... weer een echte bokt discussie...
(gemiddelde 'penny' niveau stijgt met de jaren nog steeds, hoe ist mogelijk...)

als er nou eens gekeken wordt naar een OPLOSSING!!!

@Ronacino: Het is een prachtbeest! echt zeker gaaf dier. Sporen is eigen keuze, mijn mening houd ik voor me. Duivel Om hem beter aan je been te maken zou ik veel overgangen rijden. Stap, draf, stap, halt, stap, draf, halt tot je er zelf horendol van wordt. Op die manier ben je steeds bezig die beenhulpen, voorwaartse hulpen, te oefenen. Daardoor gaat het paard ook begrijpen wat je nou wilt met dat been aan zijn buik. Eigenlijk moet je eens proberen om elke twintig meter van tempo te wisselen. Wedden dat je verbetering merkt! Als je dan je eerste hulp rustig geeft en dit in het begin nog met je stemcommando's van het longeren ondersteunt, dan hoef je vaak al geen "corrigerende tik" of "sterkere beenhulp" te geven. Hij moet gewoon die koppeling leggen. en dat lukt hem alleen maar als het geoefend wordt.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 19:24

Ach wel spoor of niet, dat moet de TS zelf weten denk ik. Wel super stoer paard hoor, Henrieke!!

Enne ik zou zeker de oefeningen van bovenstaande oefenen, maar dat doe je denk ik ook al al wel. Je hebt er al meerdere gereden, dus ik ga ervan uit dat je heus wel weet wat je doet.

Zie je snel weer op concours, waarschijnlijk vollenhof. Kom zeker kijken, tarah komt niet mee, want die is dan weer net bij de osteopaat geweest.

Groetjes pauline

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 04:43

straks heb je alleen maar een luier paard en kan je met steeds scherpere sporen gaan rijden omdat die er niet meer op reageerd ,

Ronacino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-07 08:11

@inkidinkidoe ik doe die oefeningen ook regelmatig overgangen vind ik belangerijk voor jong paard en lekker voorwaarts naar beneden etc.

@psm oh kom je niet met tarah je staat nog wel op startlijsten. Maar bedankt Lachen

@kimmie_girl ik weet niet als al duidelijk was maar ik zit hem niet de hele tijd om de pas te porren ofzo.. ik geef prik hem er soms even wat bij met me spoortje als die begint te wankelen wat voorwaarts naar voren galop aanspringen etc. En het lijkt me stug dat dat die lui gaat worden. Ik heb er nu 3 zo gereden en lopen nog allemaal goed voorwaarts als ze ouder zijn komt zweepje weer om ze iets bij te tikken. Maar bij een jong paard dat niet lekker er op reageerd ga ik neit zitten klieren met een zweep. Me andere jonge paard rij ik met zweep inplaats van sporen.

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 10:22

Ziet er super uit hoor. Lekker groot dier ook!

En voor de mensen die zeuren dat paarden lui worden van een spoor op jonge leeftijd: NEEM LES!

Ronacino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-07 11:43

Bedankt Lachen En zeker lekker groot met mijn 1.64 hehe

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 12:22

... [edit] fout Knipoog [/edit]

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 12:25

TequilaRos schreef:
NEEM LES!

Clown Haha!

Ronacino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-07 13:16

Navidad schreef:
TequilaRos schreef:
NEEM LES!

Clown Haha!

??