Passant, KWPN x arabier, voor het eerst @ bokt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Alicia2u

Re: Passant, KWPN x arabier, voor het eerst @ bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 10:06

Mijn paard loopt ook uit zichzelf graag in zo'n houding: Opgekropt en niet ontspannen, zeker als er veel stressfactoren aanwezig zijn. Het lijkt heel wat, maar toch loopt hij dan niet op eigen benen en moet ik hem aan alle kanten ondersteunen.
Ik zou proberen wat meer lengte in de hals te krijgen en wat meer nagefelijkheid te vragen vanuit de schoft. In het begin kan dat voelen alsof je controle verliest, maar het zorgt er wel voor dat je paardje meer op eigen benen gaat lopen en veel fijner te rijden wordt. Vraag wel hulp van je instructrice, want het is ontzettend moeilijk. Ik kan er ook geen snars van en als ik zelf bezig ben, rijd ik ook snel vast :p Longeren met passoa helpt dan best goed.
Je moet zelf maar zien wat je met deze info doet. Je hebt een leuk paard Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 10:12

bedankt! Daar kan ik wat mee!

[paard] loopt ook in zo'n eigen houding. dat komt door een meisje die er eerder op heeft gereden, en hem schopte, trok in de mond, sloeg met de zweep, uitschelde etc. om geen enkerle reden.
daardoor durft hij niet in een andere houding te lopen, wat nu steeds beter lukt. Ik kan hem nu hoog en laag instellen, zonder dat hij in zijn halsspier vastzet. Ik ben er ook onder goede begelijding druk mee bezig.

Heel erg bedankt voor je tip!

narrator

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 23:21

Alicia2u schreef:
wat meer nagefelijkheid te vragen vanuit de schoft.

Leg eens uit??

Iris, succes met het paardje! Ik hoop dat je wat aan de tips hebt die de mensen in dit topic vermelden, maar het ZIJN en BLIJVEN momentopnames. Zoek een instructeur/instructrise die bij je past en als je die al hebt, ga daar dan samen mee aan het werk. Leg uit wat je niet snapt, want hier op bokt geven mensen wel tips, maar ze kunnen niet zien hoe het in werkelijk is. Dus soms lijkt het een heel ander beeld geven, maar soms ook niet. Als je met je instructeur/instructrise te werk gaat, en de tips van mensen op bokt waar JIJ achter staat ook verteld aan je instructeur/instructrise. Dan komen jullie er samen wel uit.!