Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
dat is zeker niet goed voor z'n beentjes.
) en daardoor kan de pony ook niet ontspannen.
Neonlight schreef:Is het nog een jong paardje? In draf lijkt ze wat over de schouder weg te lopen, probeer vooral goed je buitenkant te begrenzen. Van de galopfoto's schrik ik eigenlijk een beetje, had niet verwacht na het zien van de draffoto's dat het zo "heftig" zou zijn. Je haf heeft duidelijk nog veel moeite met de balans, en de zware bak maakt het er niet makkelijker op. Ik zou de balans in de galop vooral veel oefenen met longeren, met dubbele longe en/of pessoa, zodat ze leert te sluiten en balans te vinden, zonder iemand op de rug te hebben. Als je erop rijdt en galoppeerd zou ik juist, in tegenstelling tot wat mijn voorgangers zeggen, in verlichte zit gaan zitten, zodat je haf makkelijker in balans blijft. Zorg dan wel voor een evenwichtige verlichte zit, anders maakt het nog niets uit.
Ik ben nog maar net begonnen met het galoperen, en de draf en de stap ben ik al zo'n 4 maanden intensief mee bezig. Neonlight schreef:Daar wordt ook in verlichte zit gereden, totdat het paard zich kan sluiten en de rug kan ontspannen.

Biieniie schreef:Op een jong paard mag je tijdens het zoeken van de balans nooit gaan lichtrijden of de verlichte zit aannemen. Maar ten alle tijden doorzitten.
pubelia schreef:@ Jolandaa_: dank je wel
Waarom zou ik niet in de verlichte zit kunnen staan, ik heb misschien wel 1 maatje meer, maar kan gewoon alles wat een ruiter met een maatje minder ook kan hoor.
pearlie schreef:Dat is ook een tweede, maar vaak als ik terug ga van de draf naar de stap, ga ik automatisch staan. Ik ben wel bang dat als ik in de verlichte zit ga zitten dat ze dan harder gaat, of is dat niet zo...?pubelia schreef:@ Jolandaa_: dank je wel
Waarom zou ik niet in de verlichte zit kunnen staan, ik heb misschien wel 1 maatje meer, maar kan gewoon alles wat een ruiter met een maatje minder ook kan hoor.
Inderdaad, heeft niks met gewicht te maken, wel met balans kunnen houden en spierspanning.
Je betaald wel wat meer dan iemand met een kleiner maatje zou doen, maar het gaat om het onderhoud van je lichaam
Neonlight schreef:Even heel lomp gezegd, op de beugels gaan staan, kont uit het zadel en licht naar voren hangen? Ik zie niet in waarom de TS dit niet kan. Het is maar een paar cm, en gezien de foto's (en zeker de galopfoto's waar TS in het zadel blijft zitten maar wel ietsje naar voren leunt) is er geen belemmering voor TS om dit te kunnen doen.

Hetja schreef:Wat een gezeur weer om gewicht etc. Ik ben zelf ook niet een van de slankste, maar weet heel zeker, dat ik mijn paard minder in de weg zit dan menig slanke ruiter, en, naar mijn mening, is dat met de TS net zo. Overigens zegt de breedte van iemand lang niet alles over het gewicht, weet ik uit ervaring![]()
Ik vind de combinatie er wel leuk uitzien!![]()
De punten waar je aan moet werken noem je zelf al op.
(grotere maten sport bh's verkopen ze online bij Hunkemoller)
Gezever over een harde hand e.d, wat een onzin, zoiets kun je niet van een paar foto's zien, foto's zijn moment opnamens!
@ Schimmelig: Egoistisch jegens hun paard, pfff, ik vind jou egoistisch, dat je een ander het plezier van het rijden niet gunt!
thnx, in de galop heb ik wel een wat hardere hand, want anders kets ik tegen de bakrand op. Hetja schreef:Gezever over een harde hand e.d, wat een onzin, zoiets kun je niet van een paar foto's zien, foto's zijn moment opnamens!
Hetja schreef:@ Schimmelig: Egoistisch jegens hun paard, pfff, ik vind jou egoistisch, dat je een ander het plezier van het rijden niet gunt!
Hetja schreef:Wat een gezeur weer om gewicht etc. Ik ben zelf ook niet een van de slankste, maar weet heel zeker, dat ik mijn paard minder in de weg zit dan menig slanke ruiter, en, naar mijn mening, is dat met de TS net zo. Overigens zegt de breedte van iemand lang niet alles over het gewicht, weet ik uit ervaring![]()
Gezever over een harde hand e.d, wat een onzin, zoiets kun je niet van een paar foto's zien, foto's zijn moment opnamens!
@ Schimmelig: Egoistisch jegens hun paard, pfff, ik vind jou egoistisch, dat je een ander het plezier van het rijden niet gunt!
Schimmelig schreef:Maar ik zet het er niet voor niks in, Ik heb er echt schijt aan dat mensen mij te zwaar vinden op het paard. Ik ga hier niet om stoppen, en ik lig hier niet wakker om. Dus waarom steeds het zelfde commentaar over mijn gewicht herhalen, als ik er toch niks mee ga doen. Is alleen maar nutteloos van jou tijs, en kan je beter commentaar geven over hoe ik beter om kan gaan met mijn gewicht en dus de houding. Want geloof me stoppen doe ik niet.Hetja schreef:Wat een gezeur weer om gewicht etc. Ik ben zelf ook niet een van de slankste, maar weet heel zeker, dat ik mijn paard minder in de weg zit dan menig slanke ruiter, en, naar mijn mening, is dat met de TS net zo. Overigens zegt de breedte van iemand lang niet alles over het gewicht, weet ik uit ervaring![]()
Ik begrijp niet waarom deze vergelijking altijd getrokken wordt? Beiden dingen zijn in mijn ogen namelijk erg slecht, zowel een slanke ruiter die het paard in de weg zit als een te dikke ruiter op een paardenrug. De TS plaatst foto's om een reden - om bevestiging van het publiek te krijgen - maar als het commentaar niet bevalt kunnen wij het maar beter niet geven volgens haar. Ze heeft de mogelijkheid te leren van het gegeven commentaar en dat is nuttig, of dit nu positief of negatief commentaar is.
Ik gun iedereen het pleziertje paardrijden, maar dan wel op een verantwoorde manier...![]()
Slanke in-de-weg-zittende ruiters meer les en te "dikke" ruiters meer selderij