Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Armaris schreef:Draf gaat prima mits je geen ijzers hebt.
Galop zie ik eigenlijk ook geen kwaad in,de hoeven zijn prima schokdempers.Of denk je dat de landing bij het springen kleiner is dan een landing op het harde?Nee hoor
Jolliegirl schreef:Galoperen op de weg zou ik nóóit doen, slecht voor de pezen en je gaat ontigelijk onderuit als je paard toch schrikt
ik zou met hem gaan oefenene om toch op de paden te gaan lopen, en nee dat is niet in 1 maand opgelost.
draven kan ipc geen kwaad, je paard geeft het wel aan als hij.zij op het zachte gaat lopen uitzichzelf
doet mijne, die stapt dan de berm in.
Mijn verzorgpaard draaft/stapt ook welles op het asfalt, en dan gaat ze soms vanzelf in de berm lopen. Ik zou ook gewoon je paard gaan trainen om toch op de ruiterpaden te gaan lopen, die liggen daar immers niet voor niets! Volgens mij ben je zelfs verplicht als ruiter om, als die mogelijkheid er is, op het ruiterpad te rijden ipv het fietspad
. Draven op de weg lijkt mij voor de benen van je paard niet zo erg, als je het in ieder geval langzaam opbouwd. Galoperen zou ik op de weg nooit doen
Als je dan toch op het asfalt blijft rijden, let dan extra goed op als de weg nat is van de regen etc. Dan glijt je paard extra snel uit! daffodil schreef:Armaris schreef:Draf gaat prima mits je geen ijzers hebt.
Galop zie ik eigenlijk ook geen kwaad in,de hoeven zijn prima schokdempers.Of denk je dat de landing bij het springen kleiner is dan een landing op het harde?Nee hoor
Euhmmmm Harm heeft gewoon rondom ijzers hoor, niks mee aan de hand, moet je alleen niet doen op nat wegdek.......
Bojangles schreef:Af en toe een kleine stukjes kan geen kwaad, galop zou ik dan weer niet doen.
Met ijzers eronder dreunt het wel meer door op de benen, maar dat heb je zowiezo met ijzers dat het been minder kan veren.
Mijne vinden het af en toe ook wel eens lekker om even de benen te strekken op het harde.