13 jarige Judith zadelmak

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

FZ_Lin

Re: 13 jarige Judith zadelmak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 14:07

Wat een drama wordt er weer gemaakt.

Indd het is geen mooi beeld, mja dan zal ik bv van me eigen geen rijfotos meer plaatsen aangezien ik geen Anky stijl heb.

Dennis ga zo door ik vind het lekker ontspannen uitzien! Lachen

Je hebt trouwens een leuke merrie gekocht!

lisa_jpeine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 14:16

vind het er ook ontspannen uitzien. Ja ook al ben je te groot..
je hebt een hele leuke pony gekocht!
veel suc6 en plezier ermee!

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 15:02

echt weer typisch bokt he Dromen
ze is hem aan het inrijden, so what?
ja ze is te groot, maar zeker niet te zwaar. en als ik zo kijk kan ik niet zien dat ze het shetje hinderd in zijn beweging.
waarom moet er altijd gezeurt worden over de lengte, daar gaat het niet om, maar het gewicht.
je kan op een ponytje makkelijk iemand van 1.40 zetten, maar die kan er te zwaar voor zijn, en dan is het niet zielig, maar iemand die te langs is en zo op de foto´s te zien net een veertje is, is het opeens wel zielig, beetje onzin hoor. maarja, dat is mijn mening Knipoog

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 15:09

leuk pony'tje Lachen
zo kan het imo wel even, maar hoop toch niet dat het jou rijpony moet worden

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 15:13

Pony is al lang uit gegroeit en uitgezwaard, dus om zadelmak maken geen enkel probleem. Zodra ze het straks leuk op pakt gaan er idd kleinere kinderen op en zal ik er enkel nog af en toe op stappen als ze trucjes gaat verzinnen om dat te corrigeren.

Ik ga er straks ook voor de wagen mee rijden, maar vind het fijn als ze eerst onder het zadel zijn.

Ze zal hier ook voornamelijk fokmerrie worden, maar wil ook graag dat ze haar IBOP gaat lopen.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 16:08

Leuke pony, alleen oogt ze nogal klein, ik dacht dat jij grote maat shetten wilde ?
In je andere topic rijd je een Trec wedstrijd met een shetlandpony, is die grote als deze dan ?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 16:12

Leuke pony!

Wij hebben sinds kort een Welsh A van 1.20 die alleen marathons gelopen heeft.
De pony is van onze dochter van drie jaar oud (zij kan dus nog even vooruit Knipoog )

Het onder het zadel rijden gaat bij ons heel erg goed, maar ik heb er ook geen ukje op gezet, hoor.
Een licht meisje van dertien met idd wel wat te lange benen rijd haar en daar ben ik heel erg blij mee.
Zij is heel rustig en maakt geen onverwachte bewegingen.

Onze pony pakt het ook heel erg goed op (na een paar keer al in alle drie de gangen) en is prachtig op vrijwel alleen de benen te rijden.

Gaat zelfs veel beter dan het aangespannen rijden, want dan is ze wel heel vlijtig en wil absoluut niet stilstaan (hier wordt nu vanaf de basis aan gewerkt).

Heel verhaal van mijn kant.
Voor jou en deze pony; heel veel plezier, fijn dat je haar klaar maakt voor andere kindjes en succes met de fok

uvando

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 16:18

treurig weer mensen.Al dat gezeur omdat
de pony wat kleiner is dan de meeste.
iedereen had kunnen verzinnen dat er dalijk
een ander iemand op gaat rijden.En dan nog
hij gaat er echt niet dood van hoor.En ze weegt
volgens mij helemaal niet zo zwaar en die pony
heeft jarenlang lekker geluierd.Hup aan het werk
ermee.Paarden vinden het juist leuk om te
werken.@Dennis:Waarom heb je zo kleine pony
gekocht?Opslag verliefd zeker.Ze ziet er supper
uit echt waar.Wou je lieve geen groter paardje
of heb je nog een grotere.Ik vind het een hele
mooie merrie echt waar mijn complimenten.
Een het totaal beeld vind ik erg leuk om te zien.

Liefs Mylene

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 17:42

Pffff, bokt weer! Oke, ze is voor het mooie te groot, maar zeker niet te zwaar! Ze weet waar ze mee bezig is..

Vind het een leuke pony! Veel plezier met het inrijden.. Lachen

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 17:52

Leuke pony Dennis!! Als ik denk aan andere topics van jou en aan je andere ponies komt het ook met deze pony helemaal goed Haha!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 19:18

Ik heb haar voornamelijk als fokmerrie gekocht, maar ze gaat straks ook kinderlesjes lopen en voor de wagen.

Als ik een merrie die gelijk kwa kwaliteit en prestatie was van 105 had die mee naar huis gegaan. Maar ik heb nu die paar cm voor lief genomen.

Trendy (die uit het TREC topic) is 103, Judith 99 cm.

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 20:51

Ik wil niet banketstaaf overkomen ik hoor iedereen hier zeuren over dat lengte niks uit maakt wel degelijk laat je vader maar eens op jullie rug rond hobbelen wedden dat je het moeilijk krijgt door zijn lengte.. doordat deze persoon de beugels 10 gaten te kort heeft komt er meer druk op het zadel te staan dus ook op de rug van de shetlander.. daarbij zijn hier vast mensen die ook lang zijn en gaan jullie op een shetlander rond rijden ??? ik zelf ben licht maar lang maar ga mezelf toch niet op een shetlander zetten.. de meeste praten hie wel gemakkelijk over maar zelf zouden ze het niet doen.. ik heb respect voor paarden en ga niet met 1.80cm op een shetlander van 1,10 zitten gewoon te zielig !! ik snap niet dat mensen zo makkelijk kunnen zijn pfff

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 21:32

Lijkt mij niet dat de TS dagelijks op de pony aan het rondhobbelen is.
Ze is haar aan het inrijden, en de pony pakt alles zo te zien en lezen alles goed en snel op, dus ze blijft er ook niet weken oprijden!

bv ik zou niet op een shet gaan zitten, maar dat komt door me gewicht, als ik lichter zou zijn zoals de TS is zou ik er geen problemen over maken om me eigen pony over een aantal jaar in te gaan rijden en zij wordt niet veel groter dan deze pony is. Lachen

TS weet dondersgoed waar ze mee bezig is! Volg soms topics van haar, en heb bijna nooit iets verkeerds gezien!
Als het niet goed voor de pony zou zijn, zou ze er ook niet opstappen.

Ess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 21:35

Voor een paar keer kan het toch geen kwaad?
Als ze goed is doorgereden, kan je er best een klein kind opzetten..

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 21:57

jeetje wat een gezeur weer, het kan ook niet is een keer anders. Wat verwachten mensen nou? dat er gelijk zz oefeningen worden gedaan met dat beestje? Kom op zeg. er wordt niet eens gegalopeerd. En misschien is de ruiter wel wat te groot maar er wordt toch niet elke dag 3 uur op gereden? en de pony ziet er vrolijk uit, niet alsof die bijna door ze benen zakt. Ik denk dat er soms flink onderschat wordt hoe sterk die beestjes zijn. En als er dalijk een kleiner iemand op gaat is dr toch niks aan de hand. Ik zou zeggen ga lekker zo door ! En nog heel veel plezier van je ponytje

Rowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 22:05

De TS is gewoon veel te groot! En als ze er geen commentaar over wil hebben, dan moet ze geen foto's op bokt zetten. HAW is toch om de mening van anderen te horen?

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 12:19

Up_to_Date schreef:
Sorry, maar het geeft geen fijn/mooi beeld.
Kijk bijv. naar foto 2..
Ik vind je echt te groot, ook voor alleen het inrijden.

Edit: je beugels zijn te kort. Je kunt ze denk ik niet langer maken want dan kun je haast niet meer bij de buik.

Wakker worden! Bij de buik met wat? Ik weet niet hoe jij aandrijft maar normaal gesproken doe je dat toch echt met je kuiten

BTW over kracht van een shet, meestal als ze voor de fok gebruikt worden worden ze vaak gefokt op uiterlijk en niet op kracht dat komt de laatste tijd heel erg veel voor. Ik denk dat als je wat langer zit met je beugels dat je dan in de weg zit, maar qua gewicht niet denk ik
Voor het inrijden vind ik het er prima uit zien, alleen als je der ook gaat doorrijden dan eh, lijkt het me niet zo een geschikt paardje voor je Pling. Ken je beter een maat groter nemen he!

*Jolanda*

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 13:29

Hoi Cis,
Leuk beessie hoor zo onder het zadel!
Zag je me nog langsrijden? Ik kwam met de trailer voorbij toen jij op deze zat Knipoog

ikowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 13:43

Ik wil even zeggen dat het een hele leuke pony is, het is waarschijnlijk niet de bedoeling dat je er eeuwig op komt te rijden, maar aan een goed rijdend klein meisje of jongen is soms lastig te komen. Bij ons liggen ze ook niet voor het oprapen, een vriendin van mij heeft hier ook een probleem mee.
Ik denk dat het helemaal goed gaat komen met deze pony!

LaraCroft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 11:46

Hey Cis! Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, mooi beestje hoor! Het rijden ziet er goed uit!

Wel jammer dat er altijd weer mensen aan het zeuren zijn. Ja Cis is inderdaad misschien iets te lang voor het mooie beeld, maar zeker niet te zwaar. En als het nou een 3 jarige pony was okay, maar deze is 13, kan echt wel wat hebben. En het is alleen voor het inrijden, straks komen er leuke kleine frummels op te rijden. Kan niet wachten om het te zien Lachen

Kimmie1974

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 13:28

Leuke pony heb je onder je kont Knipoog Dat pennygeneuzel dat het zielig is moet je maar negeren, het is tenslotte een gezonde sterke pony die echt wel wat kan hebben. Bovendienweet je waar je mee bezig bent (blijkt uit je andere topics) en als het straks een brave rijpony is heb je je werk goed gedaan. Succes met haar carriere als fokmerrie. Pling

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 13:37

ik vind dit helemaal nergens op slaan! Je zegt dat je de pony voor het eerst in rijdt. Waarom ga jij er dan op rijden? Voor de eerste keer is dat toch veel te zwaar?

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 13:48

Miss_R_Horse schreef:
De TS is gewoon veel te groot! En als ze er geen commentaar over wil hebben, dan moet ze geen foto's op bokt zetten. HAW is toch om de mening van anderen te horen?

De ts heeft nergens gezegd, dat ze niet op commentaar zit te wachten.

@ TS: Leuk paardje en succes met het inrijden

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 13:59

saskiakefie schreef:
ik vind dit helemaal nergens op slaan! Je zegt dat je de pony voor het eerst in rijdt. Waarom ga jij er dan op rijden? Voor de eerste keer is dat toch veel te zwaar?

als je niet op je pony zit hoe kan je hem dan in rijden???
en trouwens die shetjes kunnen wel wat hebben hoor.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 14:01

RandyOrton25 schreef:
saskiakefie schreef:

als je niet op je pony zit hoe kan je hem dan in rijden???
en trouwens die shetjes kunnen wel wat hebben hoor.

tuurlijk kunnen shetjes wel wat houden, maar als ie nog nooit gereden is en ie is al zo oud, laat je er toch eerst iemand anders op rijden die kleiner is en minder weegt..