Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Soet schreef:Jeetje zeg jullie zijn vooruit gegaan.
Wat me wel opvalt: Je kiest foto's waar het paard wél aan de teugel loopt. Op het filmpje krijg ik de indruk dat je alleen die momenten van foto's toont, en dat dit momentopnames zijn, de meerderheid is nl. tegen de hand. (wat beter is dan het vorige topic, dus je bent zeer zeker vooruit gegaan) maar imo is dat een beetje misleidend.
een cap is idd verstandig maar dat is je eigen keus.. russel schreef:Gaat beter, leuk zo, volgens mij is het een heel attent en leergraag paardje.
Echt wel een paardje wat mijn type is hoor. Ze is niet voor de verkoop??
Zo is een topic op HAW wel leuk, tenminste vooruitgang te zien nav van goede adviezen. Ben benieuwd naar fotoos als je aan het lessen bent.
Veel succes.

dark_nijnte schreef:dat ziet er al een stuk beter uit, en dat in een weekje, goed hoor!
als je door gaat met lesjes volgen komt het helemaal goed geloof ik
ze is idd nog niet altijd even ontspannen en het neusje mag er meer uit, maar dat komt nog wel
succes ermee verder!
ojaa nog 1 dingetje.. 4 maanden onder het zadel en dan zonder cap..? die zou ik maar op doen als ik jou was
ipv 4 maandjes 

Citaat:over mijn cap hoef ik niks te horen (luister ik ook niet naar )
ik rij nooit met cap en dat is ook mijn eigen verantwoording
anniee schreef:missanous schreef:over mijn binnenhand wil ik zeggen dat ik deze vaak tegen haar hals moest leggen en iets hoger optilde omdat ze naar binnen valt
de andere keer moest ik dit weer met mn buitenhand doen omdat ze weer naar buiten viel dus vandaar mijn handhouding af en toe
over het naar beneden rijden:
ja er zitten stukjes tussen dat ik haar vraag naar beneden te komen (eens kijken of ze toestaat en dan mijn hand wil volgen)
dit doe ik door voorzichtig te vragen en weer los te laten om te kijken hoe ze reageerd
Ik ben het niet eens met wat je zegt.
Op het filmpje zie ik dat je haar met je binnenhand naar beneden rijdt (vragen is het imo niet eens meer te noemen) door hem wijd te zetten en omlaag te drukken. Het is dus geen kwestie van voorzichtig vragen en kijken of ze je hand wil volgen, dit is gewoon je paard "dwingen" naar beneden te gaan. Wacht gewoon wat langer tot de basis er beter inzit dan komt dat nageeflijke vanzelf.
Mijn pony is nu 2,5 maand onder het zadel waarvan we eerst alleen maar buiten rechte stukken hebben gereden. Nu begint hij in de bak uit zichzelf naar beneden te komen, ik sta het toe en kan hem daardoor op twee pinken rijden.
Je buitenhand is steeds hoger dan de binnenhand en ook nog eens over de hals heen. Dit is niet tegen het uitzwaaien; je doet het op de hoefslag net zo goed namelijk.
Ik vind dat je teveel vraagt van zo'n jong dier; hij loopt de hele tijd op de volte op het filmpje en wordt naar beneden gereden ipv dat hij zijn eigen evenwicht en houding kan zoeken.
Je instructrice helpt je daar ook nog eens bij door hem niet als groen paard te behandelen.
Hoewel ik wel 100% vooruitgang zie tov je vorige topic wordt ik hier ook niet blij van, sorry.

als je zo doorgaat kom je ver met hem