Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
NathalieW schreef:Ik zie (vooral op het tweede filmpje en op het laatste) dat je erg loopt te ''zagen'' met je handen. Stel je eens voor dat jij een stuk ijzer in je mond hebt en iemand trekt het van links naar rechts. Niet fijn dus. Probeer je handen stil te houden zo verkrijg je een gevoeligere aanleuning en een betere hoofd/hals houding. Je paard aan de teugel rijden doe je niet door middel van trekken, je rijdt een paard van achter naar voren en niet naar voren en dan terug.
missanous schreef:ik ben het aan het afleren denz
want als ik geen les heb is het minder (heb ik op gelet)
polly2 schreef:missanous schreef:ik ben het aan het afleren denz
want als ik geen les heb is het minder (heb ik op gelet)
je ziet het op het filpmje ook aan het hoofd van het paard. Dat gaat ook steeds heen en weer. je hebt je handen echt geen moment stil!
Ik vind het wel knap dat je het onderkent en er ook aan wilt werken. dat kom ik vaak anders tegen (ontkenning).
En het is ook niet makkelijk.
Ik heb wel een tip: concentreer je tijdens het rijden eens op je benen ipv je handen. En concentreer je op je ademhaling. Vervolgens doe je net alsof je een dienblad vast hebt ipv teugels, waar glazen op staan die tot het randje gevuld zijn. Er mag niks over de rand gaan. Moet jij eens kijken hoe stil je je handen ineens kunt houden!
Succes!
Niffie schreef:Ik vind het "zagen" wel mee vallen hoor, op een gemiddelde wedstrijd zie je veel ergere dingen. Keep up the good work!!!
Adil18 schreef:Niffie schreef:Ik vind het "zagen" wel mee vallen hoor, op een gemiddelde wedstrijd zie je veel ergere dingen. Keep up the good work!!!
Das toch geen excuus![]()
Maar goed, je geeft al aan dat je ermee aan het werk bent, dus toppie hoor![]()
Ik vind alleen wel dat je hem te diep hebt lopen....Ook al je probleem met die prachtige schimmel...Het ziet er niet echt hard uit, maar vriendelijker zou in mijn ogen zijn als het neusje er iets meer uit komt...Dat je hem van tijd tot tijd eens wat dieper stelt zeg ik niks over, dat doe ik met rijden ook, net zoals laag en diep rijden etc. Maar niet continu, kan denk ik ook niet fijn zijn voor het beestje...
Verder: Wat een ongelooflijk aparte combi! Maar super leuk! Heb je daar op de wedstrijden al eens wat over te horen gekregen van de jury?
lotttttttt schreef:Wat een gaaf beest! Maffe kruising! Het is dat ik het las, maar ik had het er niet in gezien, ik vind het echt een sportfiguurtje! Hoe groot is ie?
Succes met trainen!

missanous schreef:bedankt voor jullie berichtjes
maar ik moet haar van mijn instructise heel rond instellen en denk dat ze daardoor soms achter de loodlijn komt
@ ginnybanshee:
dank je wel en ja het is idd een prachtbeest en helemaal nu ze echt goed begint te lopen
NathalieW schreef:Ik zie (vooral op het tweede filmpje en op het laatste) dat je erg loopt te ''zagen'' met je handen. Stel je eens voor dat jij een stuk ijzer in je mond hebt en iemand trekt het van links naar rechts. Niet fijn dus. Probeer je handen stil te houden zo verkrijg je een gevoeligere aanleuning en een betere hoofd/hals houding. Je paard aan de teugel rijden doe je niet door middel van trekken, je rijdt een paard van achter naar voren en niet naar voren en dan terug.
jullie zijn een goede combinatie
) zie ik je op een gegeven moment langs de camera komen met echt een flink sjorrende binnenhand. Niet zo netjes, maar dan weer: ze werkt wel mee. Dat vind ik een beetje gek, maar heb het antwoord niet. Is ze heel nederig van aard misschien? Laat je paard ook af en toe lekker naar beneden los strekken en zorg dat ze haar passen af kan maken, dus af en toe een wat rustiger tempo. NathalieW schreef:Ik zie (vooral op het tweede filmpje en op het laatste) dat je erg loopt te ''zagen'' met je handen. Stel je eens voor dat jij een stuk ijzer in je mond hebt en iemand trekt het van links naar rechts. Niet fijn dus. Probeer je handen stil te houden zo verkrijg je een gevoeligere aanleuning en een betere hoofd/hals houding. Je paard aan de teugel rijden doe je niet door middel van trekken, je rijdt een paard van achter naar voren en niet naar voren en dan terug.

melis__ schreef:wauw mooi paard!
Erg leuke combinatie jullie