tica en ik @ les (4de keer bij deze instructise)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NWDynamite

Re: tica en ik @ les (4de keer bij deze instructise)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 16:47

Ik zie (vooral op het tweede filmpje en op het laatste) dat je erg loopt te ''zagen'' met je handen. Stel je eens voor dat jij een stuk ijzer in je mond hebt en iemand trekt het van links naar rechts. Niet fijn dus. Probeer je handen stil te houden zo verkrijg je een gevoeligere aanleuning en een betere hoofd/hals houding. Je paard aan de teugel rijden doe je niet door middel van trekken, je rijdt een paard van achter naar voren en niet naar voren en dan terug.

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 20:42

NathalieW schreef:
Ik zie (vooral op het tweede filmpje en op het laatste) dat je erg loopt te ''zagen'' met je handen. Stel je eens voor dat jij een stuk ijzer in je mond hebt en iemand trekt het van links naar rechts. Niet fijn dus. Probeer je handen stil te houden zo verkrijg je een gevoeligere aanleuning en een betere hoofd/hals houding. Je paard aan de teugel rijden doe je niet door middel van trekken, je rijdt een paard van achter naar voren en niet naar voren en dan terug.

bedankt voor je reactie
en ja ik had zelf ook al beschreven dat ik teveel links rechts links rechts vraag en dat ik dus meer vast moet houden totdat zij nageeft
ook mijn instructise zegt dit regelmatig Bloos
denk dat ik het doe doordat ik op den duur last krijg van mn armen en automatisch om en om ga trekken
ik ben ermee bezig om daar aan te denken

denz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 20:58

Vind het een erg mooi beestje, erg leuke kruising Knipoog

Maar jammer toch dat veel mensen zo leren te rijden...
(bedoel ik niet aanvallend op jou hoor, het schijnt nou eenmaal normaal te zijn)

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 21:59

ik ben het aan het afleren denz
want als ik geen les heb is het minder (heb ik op gelet)

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 23:15

missanous schreef:

je ziet het op het filpmje ook aan het hoofd van het paard. Dat gaat ook steeds heen en weer. je hebt je handen echt geen moment stil!
Ik vind het wel knap dat je het onderkent en er ook aan wilt werken. dat kom ik vaak anders tegen (ontkenning).
En het is ook niet makkelijk.
Ik heb wel een tip: concentreer je tijdens het rijden eens op je benen ipv je handen. En concentreer je op je ademhaling. Vervolgens doe je net alsof je een dienblad vast hebt ipv teugels, waar glazen op staan die tot het randje gevuld zijn. Er mag niks over de rand gaan. Moet jij eens kijken hoe stil je je handen ineens kunt houden!
Succes!

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 23:19

polly2 schreef:
missanous schreef:

je ziet het op het filpmje ook aan het hoofd van het paard. Dat gaat ook steeds heen en weer. je hebt je handen echt geen moment stil!
Ik vind het wel knap dat je het onderkent en er ook aan wilt werken. dat kom ik vaak anders tegen (ontkenning).
En het is ook niet makkelijk.
Ik heb wel een tip: concentreer je tijdens het rijden eens op je benen ipv je handen. En concentreer je op je ademhaling. Vervolgens doe je net alsof je een dienblad vast hebt ipv teugels, waar glazen op staan die tot het randje gevuld zijn. Er mag niks over de rand gaan. Moet jij eens kijken hoe stil je je handen ineens kunt houden!
Succes!

ik zal eens aan de tip van het dienblad denken haha
bedankt!! Haha!
moet wel zeggen dat het af en toe heel erg is (vooral als ik moe word in mn armen) en dat ik het 9 van de 10 keer bijna niet of zelfs helemaal niet doe

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 23:22

Wat een gaaf beest! Maffe kruising! Het is dat ik het las, maar ik had het er niet in gezien, ik vind het echt een sportfiguurtje! Hoe groot is ie?
Succes met trainen!

Niffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 23:23

Ik vind het "zagen" wel mee vallen hoor, op een gemiddelde wedstrijd zie je veel ergere dingen. Keep up the good work!!!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 05:50

Niffie schreef:
Ik vind het "zagen" wel mee vallen hoor, op een gemiddelde wedstrijd zie je veel ergere dingen. Keep up the good work!!!

Das toch geen excuus Bloos!
Maar goed, je geeft al aan dat je ermee aan het werk bent, dus toppie hoor OK dan!
Ik vind alleen wel dat je hem te diep hebt lopen....Ook al je probleem met die prachtige schimmel...Het ziet er niet echt hard uit, maar vriendelijker zou in mijn ogen zijn als het neusje er iets meer uit komt...Dat je hem van tijd tot tijd eens wat dieper stelt zeg ik niks over, dat doe ik met rijden ook, net zoals laag en diep rijden etc. Maar niet continu, kan denk ik ook niet fijn zijn voor het beestje...

Verder: Wat een ongelooflijk aparte combi! Maar super leuk! Heb je daar op de wedstrijden al eens wat over te horen gekregen van de jury?

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-07 11:16

Adil18 schreef:
Niffie schreef:

Das toch geen excuus Bloos!
Maar goed, je geeft al aan dat je ermee aan het werk bent, dus toppie hoor OK dan!
Ik vind alleen wel dat je hem te diep hebt lopen....Ook al je probleem met die prachtige schimmel...Het ziet er niet echt hard uit, maar vriendelijker zou in mijn ogen zijn als het neusje er iets meer uit komt...Dat je hem van tijd tot tijd eens wat dieper stelt zeg ik niks over, dat doe ik met rijden ook, net zoals laag en diep rijden etc. Maar niet continu, kan denk ik ook niet fijn zijn voor het beestje...

Verder: Wat een ongelooflijk aparte combi! Maar super leuk! Heb je daar op de wedstrijden al eens wat over te horen gekregen van de jury?

ik moet van mijn instructise mijn paard zo rijden
mijn paard steekt namelijk heel makkelijk haar neus eruit en laat heel moeilijk los
als dit hoofdstuk helemaal goed gaat dan gaan we wat meer oprijden

en nee de jury heeft nog niks over ons gezegd (over de combi dan)
wel andere mensen (deelnemers) die naar me toe zijn gekomen (al een paar keer) en die zeiden van: wat heb jij een gaaf en mooi ding onder je kont
en als ik ze dan vetel wat voor kruising het is zie je zo ook echt om haar heen lopen en dan zeggen ze: dat geloof ik niet
en als ik eerlijk mag zijn vind ik mij en mn paardje ook een hele mooie combinatie

lotttttttt schreef:
Wat een gaaf beest! Maffe kruising! Het is dat ik het las, maar ik had het er niet in gezien, ik vind het echt een sportfiguurtje! Hoe groot is ie?
Succes met trainen!

ja dank je wel en ja je moet erop komen om een quarterhorse en een fries met elkaar te kruisen Haha!
en ja ze is idd een sportfiguurtje
ze is 1.54m

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 11:29

missanous schreef:
bedankt voor jullie berichtjes
maar ik moet haar van mijn instructise heel rond instellen en denk dat ze daardoor soms achter de loodlijn komt
@ ginnybanshee:
dank je wel en ja het is idd een prachtbeest en helemaal nu ze echt goed begint te lopen Haha!

misschien moet je een keer vragen waarom dat moet.. leuke paard trouwens

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 11:32

NathalieW schreef:

ja inderdaad, nu ik de filmpjes heb gezien, lijkt me logisch dat ie daar zo sterk van word...
Aan de teugel lopen is juist, zodat gaat ontspannen en niet om hem in die houding te dwingen..

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-07 11:47

[quote="saskiakefie
misschien moet je een keer vragen waarom dat moet.. leuke paard trouwens[/quote]

mijn paard laat heel moeilijk los en denk (let op ik denk) dat ik haar daarom ronder in moet stellen
weet het niet zeker hoor
maar kan het altijd eens vragen natuurlijk

en over mijn handgebruik:
tja ik moet tussendoor kijken of ze nog wel mee doet (oftewel: kijken of ze nog wel los is in haar kaak en niet meteen omhoog komt als ik er aan zit. Snap je)

Malin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 12:03

Ik vind ook dat je een leuk paardje hebt! Ze loopt lekker rond, en de draf vind ik er nu lekker vlot uitzien (weet niet hoe het er eerst uitzag hoor...). Wat me wel opviel, in het tweede filmpje en ook op een paar foto's, is dat je je binnenbeen best wel ver naar achteren houdt. Vooral in het filmpje leek het mij of je haar best wel zat te prikken met je spoor. Ik zou zeggen: probeer haar zoveel mogelijk op je kuit te rijden. Misschien je beugels een gaatje korter?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 12:16

Heel erg leuk paardje en je kunt aan de foto's goed zien dat het draven al een stuk beter gaat dan jij eerst beschrijft. Het enige wat mij echt opvalt aan de foto's is dat je erg veel omlaag naar je paard kijkt. Waarschijnlijk om te kijken of het goed gaat (dat doe ik ook (te)veel met mijn jonge paard, maar ik denk dat het nog mooier er uit ziet en makkelijker gaat als je over haar heen kijkt. Dan zit je ook direct rechter en beter. Volgens mij gaan jullie nog veel plezier samen hebben ook tijdens de lessen.

ChristyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 12:26

Wat een mooi paard zeg Haha! jullie zijn een goede combinatie Haha!

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 12:32

Hmm, ik weet niet zo goed wat ik er van moet denken. Je bent soms iets te actief met je hand laat ik maar zeggen, maar ze werkt er wel in mee... Het ziet er ook niet verkeerd uit, maar in het eerste filmpje (of tweede Verward ) zie ik je op een gegeven moment langs de camera komen met echt een flink sjorrende binnenhand. Niet zo netjes, maar dan weer: ze werkt wel mee. Dat vind ik een beetje gek, maar heb het antwoord niet. Is ze heel nederig van aard misschien? Laat je paard ook af en toe lekker naar beneden los strekken en zorg dat ze haar passen af kan maken, dus af en toe een wat rustiger tempo.
Mijn mening: jij/jullie zijn teveel geconcentreerd op hals/hoofdhouding, terwijl dat eigenlijk bijzaak is, iets wat vanzelf komt als je de rest netjes voor elkaar hebt. Gewoon veel oefeningen rijden en iets minder lange lijnen met alleen maar kneed en pluk werk.

Is dus niet negatief bedoelt, want ik zie verder geen protesterend paard, over het algemeen loopt ze netjes. Alleen wat kleine puntjes. Enne, wat een coole kruising! Had echt een KWPN'ertje gedacht!

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 12:39

NathalieW schreef:

zo zie ik het dus ook..
vind het geen manier van aan de teugel rijden...

Lieke_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 13:30

Ze lijkt als 2 druppels water op die van mij, echt waar. Ik zou zo denken dat je haar uit de wei bent gaan halen Lachen

Ik wou net vragen hoe groot ze is, maar ik zie dat je die vraag reeds hebt beantwoord. De mijne is 1.41m (D-pony) dus toch een stuk kleiner.

Voor mij ziet het er in elk geval mooi uit.. Ikzelf heb nog een lange weg te gaan en veel werk aan zowel mijn houding als dat van mijn pony. Dus aan foto's ben ik nog niet toe.

Ik zal al heel blij zijn als ik bereik waar jij nu bent Lachen

Doe zo voort.

illousion

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 13:33

ziet er erg netjes uit alleen loopt tie wel erg diep op sommige foto's Knipoog

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-07 16:14

iedereen weer heel erg bedankt voor de reacties!!!!

en ze draafde eerst hele korte pasjes en nu begint ze echt lekker ruim te draven Haha!

over een aantal weken zal ik weer eens nieuwe foto's plaatsen om te kijken of er dan weer meer verbeteringen zijn

en als er nog meer tips of commentaar is dan hoor ik het graag

ook zal ik van onze aankomende wedstrijd zeker foto's plaatsen (25 augustus heideconcours) Haha!

melis__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 10:03

wauw mooi paard!
Erg leuke combinatie jullie

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-07 11:36

melis__ schreef:
wauw mooi paard!
Erg leuke combinatie jullie

ja dank je wel Haha!