Unicum (v.Jazz) Super L1 debuut met 2 keer prijs.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RandyOrton25

Re: Unicum (v.Jazz) Super L1 debuut met 2 keer prijs.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 23:53

ik heb er maar 2 dingen op te zeggen
ziet er goed uit.
en zo te zien een echte jazz kan het weten heb er zelf ook 1

Maarit_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 06:51

Super hoor Maartje! Nogmaals gefeliciteerd, en ga zo door!
Leuk filmpje! Lachen

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 07:39

Ziet er goed uit, mooi paard Haha!
Lijkt wel 'n beetje op z'n vader geloof ik Cool

bianca78

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 09:35

Leuk paard heb je, de proef ziet er ook erg netjes uit.
Alleen halsstrekken iets meer lengte geven, dan krijg je daar ook weer meer punten op Knipoog
Veel succes verder Haha!

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 10:16

Je ziet idd dat ie erg fijn zit.

Ik vind alleen dat je hem net iets ronder mag rijden, maar dat is persoonlijk Knipoog Dat hogere dat komt dan wel in 't Z *LOL*

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 11:06

Hoi Maartje,

Leuk om een keer een film van jullie te zien. Je vader maakt uiteraard prachtige foto's maar leuk om Unicum eens echt te zien bewegen. Er zit al een lekkere schwung in! Aan het eind van de proef word het een ietsie te gehaast maar dat komt wel goed. Succes met je volgende wedstrijden!

_maartje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 12:23

bedankt allemaal voor de leuke berichtjes Knipoog

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 12:33

Is hij erg sterk op rechts? Valt me op dat je rechtsom bijna geen stelling hebt en dat je erg met je rechterhand terugwerkt.

Vind wel dat het op film een stuk fijner toont dan je foto's.

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 12:35

Ik vind dit toch wel zo'n leuk dier!
Het gaat zo te zien ook steeds beter, volhouden hoor!

Gefeli met de punten en prijzen! Lachen

Tyron

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 12:44

Ten eerste wil ik zeggen dat ik jullie een erg leuke combinatie vind. Paardje kan lekker bewegen.

Weet niet of het filmpje vertekend. Heb het idee dat je op allebei de kanten bij het wijken ver naast de ac lijn rijdt. Daar zul je ook je punten op verliezen. En dat is natuurlijk jammer. En inderdaad het halsstrekken mag ook wat meer lengte krijgen en wat meer op kniehoogte.

maar voor de rest ziet het er erg leuk uit. Jullie komen er wel.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 12:47

Katja schreef:
Is hij erg sterk op rechts? Valt me op dat je rechtsom bijna geen stelling hebt en dat je erg met je rechterhand terugwerkt.

Vind wel dat het op film een stuk fijner toont dan je foto's.

dat viel mij ook al op.

Ik denk dat je hier een fijn paard aan hebt. Ja

Tip: probeer hm bij het rechts aan te laten springen iets voor je binnenbeen opzij te zetten, meer de hoek in drukken. Dan krijg je ook niet zo'n grote 1e abrupte galopsprong.

paljoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 12:59

ook ik heb al vaker foto's van jullie gezien en het blijft er gewoon elke keer goed uitzien.
ik denk dat het wijken voor een debuut zo slecht nog niet ging, zoals al eerder gezegd schaart ie al een bietsje,

succes met de komende wedstrijden, gaat vast goed komen!

_maartje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 13:06

hij is op allebij de handen niet vast of sterk.
voor mij zelf is de rechterhand een moeilijkere hand.. en het viel mij deze keer ook weer op dat ik mijn rechterhand constant hoger heb dan mijn linker hand.
vooral aan het begin van het filmpje is het extra erg dit door toch de spanning die er toch iets ontstond
bij het ring verkennen.
hij heeft dan de neiging z`n hoofd naar buiten te draaien om de hekjes en alles om de ring heen eens goed te bekijken.
dit probeer ik dan op te lossen waarbij mijn hand omhoog komt i.p.v opzij,( ik weet dat dit niet ok is. )
dat is dan ook nog een van de punten waarbij ik aan m`n houding moet gaan werken.

_Mirte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 13:06

Heej Maart!

Haha c-k arbeidsdraf.. je hoort mij ook nog half lachen tijdens het voorlezen! Haha!
Het was echt een super dag.. Ik zat al stiekem op het blad van de uitslagen te kijken.
Het gaat helemaal goed komen met jou en Uni en ons dreamteam..

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 13:15

miamivice schreef:
Ik vind jou een goede houding hebben. De enige opmerking die ik heb is dat ik over de gehele proef lengtebuiging mis. Dat is jammer want dan zou je (bij mij in ieder geval) nog hoger scoren. Verder ziet er goed uit!! Succes!!

Dat viel mij ook direct op, mis sterk de buiging in zijn lijf Lachen.

Verder ziet het er netjes uit Ja. Let je wel even op je rechterhand (waar je je zweep in hebt)? Die heb je nog wel eens piano en wat hoger dan je linkerhand Knipoog.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 13:16

Aha, lees nu de laatste pagina en zie dat je dat zelf ook al zei Lachen.

joss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 13:34

Leuk paardje hoor . Ik zag ook dat je voorbij de A pas ging afwenden (met wijken) . Probeer een paardlengte voor de A af te wenden dan kom je mooi op de A-C lijn uit . Dit heeft jullie nu punten gekost. Ik denk dat jullie heel snel de L door zijn Haha! .

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 14:56

Hey maartje,

Over het algemeen ziet het er fijn uit hoor!

Ik mis alleen de lengtebuiging, en vind hem in zijn aanleuning ook nog té rommelig. Dat zie je ook terug in de overgangen en in het halsstrekken, vind dat hij daar onvoldoende de hand (durft) te volgen. Als je je paard fijn voor elkaar hebt gaat dat halsstrekken als vanzelf, ik zie dat jij nog vaak bij moet sturen met je hand om hem laag te houden. Probeer dus wat meer naar de ontspanning te werken nog in je loswerken. en nog wat meer van achter naar voren te rijden.
Verder vond ik het eerste wijken wel gaan, maar het tweede wijken vond ik (sorry dat ik het zeg) bar slecht. Hij valt over de buitenschouder weg en de achterhand komt voor. En ik vind het jammer dat je bij allebei de keren gewoon een meter ná A afwend. Dat is slordig en kost je punten.

Nog een tip voor de middendraf, want die doet hij goed, hij vertrekt netjes, maar als je nou over de diagonaal komt, en je stelt hem éérst goed recht, dán zet je de middendraf in en daarna pak je hem nog vóór de wending terug dan heb je de middendraf beter over de diagonaal verdeelt en dan komt deze ook beter uit. Je ziet dat je nu in de wending al de middendraf inzet, en dan kan je niet zo goed zien hoe goed hij eigenlijk vertrekt. Als je dat op die manier doet gaat die overgang beter en duidelijkelijker en kan je daar nog een beter punt voor scoren.

En probeer die spanning uit je lijf te krijgen, ik weet dat dit makkelijker is gezegt dan gedaan. Ik moet eerlijk bekennen dat nu verola en ik M1 zijn, ze voortaan vijf is en zgn. de nodige ervaring al heeft en ik dus niet meer kan roepen; "Ik ben allang blij als ik rond kom!" ik ook meer spanning heb als voorheen Knipoog
Dat is gewoon moeilijk, maar probeer daar wel aan te werken, het is gewoon zonde. En je hoeft geen zenuwen te hebben, want in principe heb je hem gewoon lekker voor elkaar.

Succes!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 16:58

joss schreef:
Leuk paardje hoor . Ik zag ook dat je voorbij de A pas ging afwenden (met wijken) . Probeer een paardlengte voor de A af te wenden dan kom je mooi op de A-C lijn uit . Dit heeft jullie nu punten gekost. Ik denk dat jullie heel snel de L door zijn Haha! .

Volgens moet je in de L1 5 meter na A afwenden, of vergis ik me nu?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 17:01

Anoukie schreef:
joss schreef:

Nee, dat is niet meer zo.
Je moet gewoon bij de A afwenden in alle L1 proeven.

_maartje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 11:28

ja ik weet dat ik elke keer te laat afwende bij a.
dit is gewoon een stomme fout van mij zelf.
maar daardoor zal ik er de volgende keer wel extra op letten Tong uitsteken

verder bedankt voor alle berichtjes!

kivas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 21:04

Anoukie schreef:
joss schreef:

Je vergist je bij deze anoukie.. Je moet gewoon bij a afwenden en vervolgens minimaal 5 meter wijken voor het linker of rechterbeen (of bedoelde jij het ook zo, zo ja, sorry dan!)
Verder ben ik het geheel met Dresslover eens ik vind dat hij lengtebuiging mist, en vind hem in zijn aanleuning ook nog té rommelig. Dat zie je ook terug in de overgangen en in het halsstrekken, vind dat hij daar onvoldoende de hand (durft) te volgen. Verder moet/zou het beter zijn als je je proef net iets meer zou afwerken, als je begrijpt wat ik bedoel..
Verder is het een leuk paard waar je veel van en mee kunt leren.. Succes!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 21:15

Ten eerste heb je een erg goed paard onder je achterwerk en zit je netjes (op je handen na) Voor mij is het belangrijkste punt wat me opvalt de aanleuning. Hij is niet stil in zijn aanleuning, dat geeft een onrustig beeld. Verder moet je meer aandacht besteden aan de stap. Daar is hij nog onrustiger en in uitgestrekte stap mist hij het volgen van de hand om zich te kunnen verlengen. Volgens mij moet hij een goede stap hebben en dat komt er onvoldoende uit. Paard kan meer lengtebuiging hebben. Verder moet je je tempo in galop iets meer beheersen, nu rent ie soms wat te veel onder je uit. Je weet denk ik ook wel dat hij soms door je buitenteugel knalt. Ik denk als je iets meer op die punten werkt je werkelijk een superknol onder je hebt en jullie sterke combi zijn.