Naar beneden kijken, iemand tips?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

groompie

Re: Naar beneden kijken, iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 22:53

Ja er zit niets anders op dan steeds tegen je zelf te zeggen kijk voor je uit maar dan voor je het weet kijk je weer naar beneden,
Bloos of je bent zo geconcentreerd dat je het zo weer vergeet. Wat ik nogal eens doe is een grote strik om iemands pols het liefst in de kleur die ze verschrikkelijk vinden Cool. Deze strik is een zichtbaar steuntje die zegt kijk omhoog en niet naar benenden.

FloortjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 09:56

@wirobelgje: ja, dat helpt echt!

mustangbokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 11:36

laat je eens filmen. of kijk eens naar de foto's in de Kantine. dan ga je pas beseffen hoe lelijk dat dat is, naar beneden kijken!

yvonne1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 12:35

Hier is geen gouden tip voor.. Er zelf aanproberen te denken en anders iemand bij je in de bak zetten die het 100 keer tegen je zegt..

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 16:59

ben begonnen met oefenen om niet meer naar beneden te kijken

eerst probeerde ik de gedachte "kijk waar je heen wilt en dat is zeker niet de grond" Haha! hielp maar enkele seconden
dan probeerde ik mijn cap net iets te ver naar mijn ogen zetten: daar kreeg ik kramp van Clown
dan probeerde ik naar de lucht te kijken, maar werd ik duizelig van de voorbijdrijvende wolken.
dan heb ik de tip "kijken waar je heen wil rijden" getest en die hielp bij mij het beste.
die gewichtshulpen komen dan vanzelf (dat had ik echt niet door daarvoor)

nu is het nog zaak om dit vol te houden
er zaten zeker nog momenten tussen waarbij ik heerlijk mijn paard haar oren en hoofd aan het bewonderen was Haha!

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 17:37

Iemand je erop laten wijzen.
En altijd kijken waar je heen gaat (dat moet sowieso al Knipoog ), maar als je jezelf daar dan aan herinnert...

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 17:40

ik heb eens gehoord..dat je het kinbandje van je cap flink strak moet doen..zo strak dat als je naar beneden kijkt, hij als het ware een beetje knelt..
misschien is dat wat?

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 17:42

Ik keek meestal dan expres alleen maar naarbeneden ipv af en toe efkes opkijken.. en dan kijk ik alleen maar naar voren. Werkt bij mij goed, athans lang niet altijd Clown

Ilse_Beertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 17:42

Ik heb hetzelfde probleem. Die tip van Jasia is een hele goede! Ja

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 20:43

Ik weet wel wat voor 1 x, dat kun je niet elke keer dat je gaat rijden doen denk ik.
Wij deden op de manege altijd met sinterklaas een pepernoot op de klep van je cap leggen, en dan móet je wel omhoog kijken anders vast hij eraf.
Je (ik iig) moest dan wel overdreven omhoog kijken omdat de rand schuin afliep, maar na een paar keer ging ik er wel op letten of ik vooruit keek, zonder pepernoot. Ik deed het namelijk ook vaak.

Nu let ik er nog steeds op, dan denk ik eraan terug of dan doe ik net alsof.

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 20:49

Heel vaak horen.. vraag of iemand je wilt helpen met rijden.. en die zegt dan elke keer naar voren kijken..

Na 100x wordt je daar wel gek van.. en voel je sneller dat je je hoofd naar beneden doet en denk je van : oh.. snel naar voren kijken voor ze t weer roepen!

Dat heeft bij mij geholpen..

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-07 20:50

dat is een handig ideetje Clown
ik vind die van de pepernoot goed plan Lachen

DVHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 20:57

heb daar zelf ook ontzettend veel last van omdat je geconcentreed met je paard bezig wilt zijn. en wilt zien hoe hij of zij met haar hoofd loopt. het rijden is eigenlijk een gevoels kwestie, zoals iemand al zij neem iemand er even bij die jou en het paard in de gaten houdt. ik moest een keer naar het plafon van de bak kijken en raad eens ik ging ook nog beter recht op zitten. plus keek nu ook minder snel naar beneden.

_Fan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 14:53

probeer je kin recht te houden. en inderdaad wat Djura zegt werkt ook wel, dat je iemand laat kijken die jou en je paard in de gaten houdt. en zodra je dan naar beneden kijkt, dat diegene er dan wat van zegt, succes Lachen

DreE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 15:28

Ik deed het vroeger altijd, nu gelukkig veel minder, tegen mij zeiden ze ook altijd kijken waar je heen wilt. En de meiden waar ik dan mee in de bak reed zeiden altijd van, je pony moet aan de teugel lopen jij niet. En mijn huidige instructrice gaat altijd kijk om hoog sammie zingen Knipoog

WilDhoeF

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 15:30

je bent niet de enige, ik doe t ook altijd Boos!

Debbertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 15:31

Ik deed dit vroeger ook altijd, tot we eens met de paarden op elkaar gereden zijn, Clown
en ik mij heel erg zeer had gedaan. Sindsdien kijk ik mooi voor mij. Pling

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 15:33

ik doe dat ook heel erg, zeker als ik veel dingen tegelijk moet doen, dan kijk ik naar beneden en ga ik vooroverzitten. Mijn instructrice zegt dat ik er nog eens zo voorover van mn paard val .....

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 18:26

Ik heb hier ook onwijs last van.
Wat ik nu doe, is er onwijs op gaan letten en echt bewust naar voren gaan kijken, echt er heel bewust op blijven letten(net als met mijn pianohandjes Bloos ).
En ja met meerdere in de bak, dan moet je wel opletten.

Ik ben nu doelbewust aan het letten op me hoofd en me handen, en hoop dat er zo wat verbetering inkomt.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 19:31

ook een vreselijke tik van mij, en mijn moeder maar roepen 'het geheel ziet er mooi uit behalve dat je de heleeee tijd naar beneden kijkt!) met mijn nieuwe paard wordt het overigens al beter omdat die een betere aanleuning heeft en ik me daar minder mee bezig begin te houden Bloos

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 10:53

Denk er maar om dat je anders op je paard overkomt als je naar beneden kijkt, dat je verkeerde/andere hulpen gaat doorgeven. Meer kan ik je helaas niet helpen, want ik heb er zelf ook vrij vaak last van Bloos .

x_Ilse_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 10:57

Ik ben ook altijd geld aan het zoeken, mijn instructeur zegt het dan wel. Tong uitsteken
Meestal let ik er dan wel op, maar je vergeet het toch wel weer. Mijn tip: gewoon iemand meenemen die het honderd x tegen je zegt, dan leer je het wel! Ja
Veel succes!