Een Belsch trekpaard inrijden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Heukelom

Re: Een Belsch trekpaard inrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-07 11:13

LisaW schreef:
Ik vind 2.5 ook te jong om al in te rijden. (misschien de reden waarom ze bokt?) Verder zou ik het gewoon met zadel en hoofdstel doen en eerst even aan de longeerlijn.
Leuk paard verder, ik geef geen commentaar over wat je allemaal getypt hebt Lachen

iik rij wel met hoofdstel
maar we hebben nog geen zadel

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 11:14

205 is niet 3 weken voordat ze 3 word, en jouw hoofdstel heeft geloof ik geen neusriem. Sorry als ik het verkeerd zie, maar met inrijden is een neusriem toch erg fijn, hier zie je het bit erg door de mond getrokken worden.
En geen cap,,, ja is eigen keuze, maar een belg is hoog, en is nog jong beestje, ik vind erg dom

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 11:14

Is weer eens wat anders hea, dan een wilde arabier zonder zadel en cap temmen..
Mjaa fantasie is ook belangrijk.. zeker in de penny-wereld Clown
Laatst bijgewerkt door Deesiej op 12-08-07 11:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 11:15

Ik vind het een mooi paard, maar ik vind eigenlijk dat je haar wel wat te vroeg inrijd hoor. Ze is pas 2,5. Ook al is ze al stevig gebouwd, haar botten zijn nog niet sterk genoeg. Je hoeft ook niet gelijk zo veel commentaar te geven, op een aanvallende manier. Ik wil graag ook even wat zeggen over je capkeuze. Je zegt wel dat het je eigen keuze is, maar ja, je kan er altijd afvallen. Als je bang bent voelt een paard dat aan ja en wordt hij meestal ook onrustiger, maar het is echt niet zo dat als je heel zelfverzekerd bent dat je er niet af kan vallen. En als je echt zo'n sterke band hebt met dit paard,weet je waarschijnlijk zelf ook wel dat je haar op deze leeftijd echt nog niet in moet rijden. Ik raad aan om hiermee te stoppen en wachten met inrijden.
(Het commentaar is bedoeld om je te helpen niet om aan te vallen/te beledigen)

Heukelom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-07 11:16

heey
sorry voor het groveel taal

maar ze is erg lief enz!
bedankt dat jullie niet zeuren

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 11:20

ik weet echt niet waar julie mee bezig zijn, het paard is 2,5 laat lekker in de wei staan..

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 11:21

leuk paard,toch maar beter een cap opdoen ookal is ze zo lief gewoon voor de zekerheid.envooral met inrijden zou ik dit doen.
en als ik het goed lees is de pony bijna 3. maar wat ik altijd gehoort heb ik dat belgen juist laat volgroeit zijn.wat ik zou doen is de pony een tijdje laten staan. totdat je een goed zadel hebt.dat zit makkelijker en als ze dan bokt zit je steviger in het zadel
veel plezier verder met het paardje. het is een erg leuk beessie

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 11:21

Ik vind het paard er niet uit zijn als 2,5 volgens mij is hij ook al wat ouder Knipoog

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 11:25

Ik denk dat beide meiden stoer willen overkomen,,overigens is het paard hier weer 2,5jaar en andere topic 3,5 jaar.. Verward

Ik denk dat paardje al wel beleerd is(voor kar),en ouder is als de meiden zeggen,,,overigens als dat niet zo is,,vind ik dat de eigenaar onverantwoordt bezig is,, Boos!

2 jonge meiden met weinig ervaring ZONDER cap aan het paard te laten prutsen

Meiden doe voorzichtig,, Cool
Laatst bijgewerkt door zazoeyou op 12-08-07 11:31, in het totaal 1 keer bewerkt

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 11:27

Deesiej schreef:
Is weer eens wat anders hea, dan een wilde arabier zonder zadel en cap temmen..
Mjaa fantasie is ook belangrijk.. zeker in de penny-wereld Clown

Het is heel belangrijk om goede fantasie te hebben. Misschien alleen niet om die uit te laten komen Clown

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 11:27

Nagelbijten / Gniffelen

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 11:29

heej, nou zonder zadel inrijden vind ik nix mis mee hoor maar weet wel waar je mee bezig bent!!!! en ik zou idd wachten tot ze ook echt 3 was, het liefst nog wat ouder, want paarden zijn vaak nog zo kleuter op die leeftijd

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 11:30

Sorry dat ik het zeg, maar zeker met dan andere topic komt bij mij een soort 'Penny-alarm!' in gedachten.
Als dit allemaal klopt, dan vind ik het uiterst onverantwoordelijk van de eigenaar van dit paard om jullie met haar aan te laten klooien. Verder is cap inderdaad eigen keuze, maar op jouw leeftijd vind ik dat nou net weer niet. Dan zijn jouw ouders verantwoordelijk en ik kan mij niet voorstellen dat die het goed zouden vinden.

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 11:31

zazoeyou schreef:
Ik denk dat beide meiden stoer willen overkomen,,overigens is het paard hier weer 2,5jaar en andere topic 3,5 jaar.. Verward

Ik denk dat paardje al wel beleerd is(voor kar),en ouder is als de meiden zeggen,,,overigens als dat niet zo is,,vind ik dat de eigenaar onverantwoordt bezig is,, Boos!

2 jonge meiden met weinig ervaring ZONDER cap aan het paard te laten prutsen

Meiden doe voorzichtig,, Cool

Dat dacht ik dus ook allemaal al, maar als je zoiets zeg is het meteen laat dat armekleine meisje nou Verdrietig

hansje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 11:32

Ziet er een leuk dier uit!! ben altijd heel blij te zien dat ook zo'n paarden de kansen krijgen die ze verdienen!

En toch ga ik zeuren, al wil je het blijkbaar niet. Clown
Moest ik het paard zijn, dan lag je allang van mijn rug. Het bit op de laatste foto zit deels in haar mond, door jou sleuren eraan!!

En geloof mij vrij, als je van zo'n dier valt, zonder cap aan, dan loopt het echt niet goed af. Je bent jong en je hebt nog hhheeeellll vvvveeeellllll jaren voor je liggen, maar als je ervan dondert vrees ik ervoor!!!
Doe dus gewoon een cap aan. Je bent fout bezig zo, besef het gewoon en geef toe dat het veiliger is een cap te dragen.

Ik wens je heel veel succes toe met het inrijden en ik verwacht nog verdere rijfoto's. (Met cap mss Duivel )

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 11:35

hansje schreef:
Ziet er een leuk dier uit!! ben altijd heel blij te zien dat ook zo'n paarden de kansen krijgen die ze verdienen!

Moest ik het paard zijn, dan lag je allang van mijn rug. Het bit op de laatste foto zit deels in haar mond, door jou sleuren eraan!!

En geloof mij vrij, als je van zo'n dier valt, zonder cap aan, dan loopt het echt niet goed af. Je bent jong en je hebt nog hhheeeellll vvvveeeellllll jaren voor je liggen, maar als je ervan dondert vrees ik ervoor!!!
Doe dus gewoon een cap aan. Je bent fout bezig zo, besef het gewoon en geef toe dat het veiliger is een cap te dragen.

Ik wens je heel veel succes toe met het inrijden en ik verwacht nog verdere rijfoto's. (Met cap mss Duivel )

je wenst ze ook nog suc6 om een 2,5 jarig paard in te rijden Nagelbijten / Gniffelen ?

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 11:35

Raar je vriendin heeft in dr topic staan dat je wel een zadel hebt maar deze keer zonder zadel rijd,

2,5 over 2 weken 3 is geen 2,5

paard ziet er ouder uit dan 2,5

Hoe oud zijn jullie ik ben 15, over mijn pennytijd heen

Jullie duidelijk nog niet alarm dus

_Blacky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 11:36

heel leuk beestje,
MAar ik ga mee met al het andere commentaar

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 11:40

Heukelom schreef:
Flew schreef:
Ik zie nu dat er staat dat ze 2.5 is, vind je dat zelf niet ietsje te jong om in te rijden?

dat valt mee hoor
ze is sterk gebouwt ze word over 2 weken 3!

Krijgen we weer zo'n discussie. Wanner dringt het nu bij mensen door dat een trekpaard op zijn 2.5 echt niet meer aankan dan een normaal paard van 2.5. Wat betreft het rijden op een belg, leuk hoor. Doe ik ook (zie me profiel). Ik doe zelfs een soort crossen met der. Lekker in galop heuvel op en stijle heuvels af en boomstammen springen. Ze zijn heel veelzijdig maar je moet wel zelf aan kunnen voelen wat jouw trekpaard aankan. (niet dat je dat ook opeens gaat doen). Ook is het dom van de eigenaar want je moet geen enkel paard van bijna 3 laten inrijden door 12 jarige meisjes. (als ze nog niet zo lang rijden hebben ze niet de juiste zit ervoor. LEt op: Met een verkeerde zit kan je het paard rug helemaal verzieken vooral als het nog zo jong is.) Ook bezitten jullie bij lange na de professionaliteit en kennis niet. (en ik weet dat ik dat niet vanaf de computer kan zien maar wel vanaf de foto's, aangezien je emt inrijden net zoals hierboven gezegd is eerst longeert emt hoofdstel en zadel en der goed laat wennen aan het gewicht. Zoiezo zit je niet stabiel zonder zadel en bonk je eerder, geloof me dat dat echt niet goed is voor haar/zijn jonge rug. Jammer om deze onkunde te zietn )

hansje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 11:43

Moirsa schreef:
hansje schreef:

je wenst ze ook nog suc6 om een 2,5 jarig paard in te rijden Nagelbijten / Gniffelen ?

Hey hey, niet zo defensief hé!!

ik dacht eigenlijk dat het paard 3,5 was. Dacht dat ergens gelezen te hebben.
Ik heb geen zin om me daarover ook nog boos te maken.
Ik hoop echt dat het paard eens zelf zijn mening laat blijken!!

Ticcie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 11:46

'k Ben het hier ook met de meeste mensen eens.
Laat dat paard nog even zichzelf zijn voor ermee te rijden! Ik zit nu met een 2,5-jarige Welsh, ze is ook sterk en stevig gebouwd (moeder is een Shetlandpony), ik knuffel haar, ik hang eens over haar (niet mijn hele gewicht), maar ik laat haar lekker "veulen" zijn en pas volgende zomer, als ze 3,5 is begin ik met longeren, mijn Haf was 4 met inrijden, veel te sterk en veel te breed! Maar nu is het een fijne Haf. 't Lijkt mij toch niet super aangenaam voor het paard.
En als velen hier zeggen dat ze in het ene topic 3,5 is en in het andere 2,5 is er hier gelijk iets mis..
Hoe zit dat nu?
(Ben het hier dus met de meeste eens..)

Clyde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 11:48

Ik heb begrepen van iemand die zelf zijn trekpaarden inrijdt, dat ze juist deze paarden later inrijden omdat ze langer nodig hebben om te groeien. Soms beginnen ze daar pas mee als ze 5 jaar zijn. Dus dan in 2,5 jaar wel superjong voor dit paard om ingereden te worden.

Angg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 11:49

Waarom dat verhaal erbij? Ben je gekwetst als iemand commentaar geeft?? Zo schrik je mensen een beetje af meis! Voor de rest ziet het er leuk uit! En nog veel plezier met dat paard Knipoog

Saltoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 11:51

Als ik val,dan val ik Clown Haha,dat is waar..

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 11:52

Dorien zo heet die knol <<< lekker aardig

maar wat ik vind

*2,5 jaar Te jong
*zonder cap erg dom ( je bent 12 jaar en klein en die belg is 20x sterker.)
*Zonder zadel niet echt goed.
* hoofdstel heeft geen neus of sperriem