watch out @ work (cool cracker s x zeoliet) verbetering..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sjapaz

Re: watch out @ work (cool cracker s x zeoliet) verbetering..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 17:05

Leuk beestje hoor!

inge88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 17:19

je zegt dat je paard pas 4 is en daarom geen haken op haar tanden zal hebben. dit is echter onzin want ik heb op een handelsstal gewerkt met heel wat driejarigen die het hard nodig hadden om naar de tandarts te gaan om haken weg te laten vijlen. Hierna liepen ze een stuk fijner.
Niet dta ik hiermee wil zeggen dat die van jou dat heeft, maar het kan makkelijk bij een vierjarige.
Vind het trouwens een leuk paardje

Dressage338

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 18:24

Tyke schreef:
geen commentaar op de slof maar waarom moest je hem gaan gebruiken? Vanwege naar voren trekken? Zie wel bekende trekjes van mijn paard. doelend op tegenwerkmoment. Ziet er bij mijn paard volgens mij ook zo uit. Ook het uit het zadel trekken vind ze leuk. Mijne is orame x Zeoliet lijkt zeoliet te zijn de trek??

ff Oftopic: Ik heb ook een zeoliet, die kan ook bijhoorlijk gaan hangen en trekken, heb op het moment ook nogal wat problemen met haar, (nageefelijk, en ze is heel erg kijkerig). Mis. zit het wel in het Zeoliet bloed Vork, ze zeggen ook welleens : Zeoliet geeft verdriet, nou afentoe kan ik daar wel mee tegemoed komen hoor Clown Maar je hoord vaak dat het ook bepaald geen makkelijke paarden zijn!

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 18:33

ik vind dat ze er heel wat beter uit is gaan zien... de eerste foto's in de andere berichtjes ziet ze er naar mijn idee nogal iel uit.

maar t gaat de goeie kant uit! ik vind het een leuk paardje geworden Lachen

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-07 21:17

@ chakkie17: ze was toen ook heel erg iel...Boos! ze was de hele winter eigelijk heel erg aan de magere kant.. maar nu gelukkig niet meer...Lachen

Frederika

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 21:38

probeer je paardje meer van achter naar voren te rijden, binnen been buiten teugel, voltens op je buiten begrenzing rijden. dan houd je haar buitenschouder bij je waardoor ze niet of nauwelijks haar hoofd kantelt, rij wat meer overgangen. probeer haar nu al wat meer op het achterbeen te laten dragen, ik vind op sommige foto's dat ze op de voorhand duikt. heel veel succes, over je houding is genoeg gezegt. ik zie wel dat je heel vriendelijk rijdt, ga zo door.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 21:43

Ga zit- en houdinglessen nemen, je dwarrelt maar wat mee met het paard en dat is echt zonde van zo'n mooi dier. De slof zeg ik maar niks over Lips are sealed

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 22:01

ten eerste een zeer leuk paard.

Persoonlijk hoe moeilijk het ook is, zou ik de slof eraf halen.

Lekker voorwaarts rijden goed rechtstellen, juist contackt met de mond, En dan komt die vanzelf wel naar beneden.

Zorg verder ook dat je op allebei de teugels contackt houd, als je haar in de stelling wil zetten zorg ook dat de buiten teugel aangesloten is. Blijf ten alle tijden alert op je handen dat je er ook niet teveen van voor aan gaat zitten plukken.

Verder altijd lekker acktief houden. slof eraf en aanrijden met dat beestje Knipoog Dan komt het helemaal goed.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-07 22:23

@ Frederika : daarmee ga ik aan de slag... Tong uitsteken ik wil ook graag vriendelijk blijven..
@ arno8 : stap zelf maar eens op een paard wat vaak ineens met hoofd voorover duikt en soms doet hangen dan ga je vanzelf niet rechtop en netjes zitten...
@Navidad : dat contackt ding is juist het probleem las ik ga vragen dan gaat ze heel erg in protest en nu niet dus zit tussen der oren en dit is eff en hulpmiddel voor haar...Tong uitsteken

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 23:35

XxLiEsJuHhxX schreef:
@Navidad : dat contackt ding is juist het probleem las ik ga vragen dan gaat ze heel erg in protest en nu niet dus zit tussen der oren en dit is eff en hulpmiddel voor haar...Tong uitsteken

Ik snap dat ook wel. maar kantelen wat ze doet komt voort uit onregelmatig contackt. geen aanleuning etc.

Ik zie ze liever met de kop de lucht in lopen en acktief, dan met een slof. dat naar beneden volgt vanzelf.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 05:14

http://i143.photobucket.com/albums/r158 ... ing153.jpg

Eigenlijk alleen deze foto, en daar valt het ook reuze mee. Ik verbaas me erover dat er nog zoveel commentaar op de slof. Weten mensen niet waar de slof voor dient? Juist voor dit probleem. Niet het naar beneden trekken van je paard, maar ter begrenzing naar boven toe. Wel adviseer ik je om in een korte tijd de slof te vervangen voor een martingaal, wat de zelfde werking heeft alleen dan minder. Je moet er wel van af, en hoe langer je er mee rijdt hoe moeilijker het voor jezelf wordt. Ik zou over een week een martingaal eraan hangen. En denk erom dat het helemaal niet erg als ze nog niet stabiel is in de aanleuning. Zolang ze maar niet sterren kijkt, want in tegenstelling van Navidad zie ik dat dus helemaal niet graag. Ook niet als ze voorwaarts zijn. Je krijgt een weggedrukte rug en dat wil je nooit.

Nog een tip: Laat haar het contact zoeken met je hand.

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 05:46

Eerlijk gezegd vind ik dat de slof op een aantal foto's er bij hangt voor piet snot. Knipoog

Voorbeeld:
Afbeelding

Als je kijkt naar deze foto zie je dat zelfs wanneer het paard zijn hoofd flink omhoog brengt hij nog niet inwerkt. Ik zeg niet dat een slof heel strak moet zitten maar als je dan toch besluit hem om te doen, laat hem dan ook zijn werk doen. Knipoog

Overigens vind ik de tip van Winbinches een goede, probeer het niet als standaard hulpmiddel te zien.

Verder vind ik het een mooi beeld geven. Knap dier heb je! Let er wel op dat je je been lang blijft houden.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 09:08

@ Navidad : ze heeft al lang genoeg sterren gekeken.. dat naar beeden volg niet vanzelf bij haar...
@WinBinChes :het is maar de bedoeling dat de slog er maar heel kort aan hangt en dan meteen weer zonder. Tong uitsteken
dat met die weggedrukte rug dat is ook 1 van de grote redenen waarom we er nu een paar keer de slof gebruiken..
@ Sue_ : die foto was net op moment dat ze t eff gehad had.. en toen had ze darvoor de slof al wat uit me hand getrokken.. .. maar ik heb liever dat ik de slof dan niet moet gebruiken dan wel daarom heb ik em sowieso wat losser...

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 11:19

Dressage338 schreef:
Tyke schreef:
geen commentaar op de slof maar waarom moest je hem gaan gebruiken? Vanwege naar voren trekken? Zie wel bekende trekjes van mijn paard. doelend op tegenwerkmoment. Ziet er bij mijn paard volgens mij ook zo uit. Ook het uit het zadel trekken vind ze leuk. Mijne is orame x Zeoliet lijkt zeoliet te zijn de trek??

ff Oftopic: Ik heb ook een zeoliet, die kan ook bijhoorlijk gaan hangen en trekken, heb op het moment ook nogal wat problemen met haar, (nageefelijk, en ze is heel erg kijkerig). Mis. zit het wel in het Zeoliet bloed Vork, ze zeggen ook welleens : Zeoliet geeft verdriet, nou afentoe kan ik daar wel mee tegemoed komen hoor Clown Maar je hoord vaak dat het ook bepaald geen makkelijke paarden zijn!

Ik heb een orame en die heeft dezelfde trekjes.. Clown

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 11:30

Ik vind in vergelijking met de oude topics dat je paard er in ieder geval een stuk beter uitziet!

Het rijden is nog wat gespannen en lastig zo te zien, maar als je goed les blijft volgen, moet het wel goedkomen. De wil is er in ieder geval!

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 11:32

Ik heb een orame en die heeft dezelfde trekjes.. Clown[/quote]

Nou dan heb ik het dubbelop misschien hahaha

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 11:41

Probeer eens of een thiedemanteugel iets voor je is. Kan me goed voorstellen dat je dit paard graag met een hulpteugel rijdt maar nu is de slof soms los terwijl hij moet inwerken en staat hij strakker als hij los moet hangen. Dan is het makkelijker voor je als je iets hebt dat alleen inwerkt op het moment dat je het nodig hebt.

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 12:02

Met een slof heb ik nooit zoveel moeite an sich, wel opletten dat je niet teveel op de voorkant focust, terwijl 9 van de 10 problemen van achter uit komen. Dus wel van achter naar voor blijven rijden.
Ik ga in dit geval met Katja mee, misschien is een hulpteugel waar je zelf geen omkijken naar hebt, beter.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 13:59

@Djesseka : ze is idd soms nog wat gespannen.. maar daar komt verandering in en is al veel minder... Lachen
@Katja : ik rij met slof mede in opdracht van me lesgeefster.. maar ej akn ook niet verwachten dat 1 van de 1ste keren t meteen kwa contact goed gaat vind ik...
@essie79 :probeer ook zo goed mogelijk om van achtere naar vore te rijden...

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 14:29

XxLiEsJuHhxX schreef:
@onley verkeerde been lichtrijden voel ik niet en moet er dan dus voor gaan kijken maar ik was nu erg bezig met het opletten op haar dat dat er soms bij in schoot... Boos!
haken heeft ze niet op der tanden. is laatst nog naar gekeken.. ook is ze nog 4 dus kan ze die bijna niet hebben...

daar ben ik niet met je eens de haken op de tanden achterdoor komen ieder jaar weer terug
mijn paard gaat ieder jaar naar de tandarts en toen hij aan het wisselen was 2 x per jaar

ondanks de controle vorig jaar
had hij dit jaar wederom weer haken op zijn tanden waardoor de binnekant van zijn wang helemaal vol wondjes zat.
dus zeg zoiets nooit en haar leeftijd heeft daar geen fluit mee te maken of ze haken hebben.

en als je je paard goed aan het lopen wil hebben zul je ook op je eigen fouten moeten letten waaronder het lichtrijden de 1 voelt het wel de ander moet gewoon even kijken
en dat de gene die de foto's heeft gemaakt je niet even heeft verbeterd vind ik wel dom Clown

over de slof kan ik niks zeggen die hangt lekker los en af en toe rijd ik zelf er ook mee

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 17:24

onley schreef:
XxLiEsJuHhxX schreef:
@onley verkeerde been lichtrijden voel ik niet en moet er dan dus voor gaan kijken maar ik was nu erg bezig met het opletten op haar dat dat er soms bij in schoot... Boos!
haken heeft ze niet op der tanden. is laatst nog naar gekeken.. ook is ze nog 4 dus kan ze die bijna niet hebben...

daar ben ik niet met je eens de haken op de tanden achterdoor komen ieder jaar weer terug
mijn paard gaat ieder jaar naar de tandarts en toen hij aan het wisselen was 2 x per jaar

ondanks de controle vorig jaar
had hij dit jaar wederom weer haken op zijn tanden waardoor de binnekant van zijn wang helemaal vol wondjes zat.
dus zeg zoiets nooit en haar leeftijd heeft daar geen fluit mee te maken of ze haken hebben.

en als je je paard goed aan het lopen wil hebben zul je ook op je eigen fouten moeten letten waaronder het lichtrijden de 1 voelt het wel de ander moet gewoon even kijken
en dat de gene die de foto's heeft gemaakt je niet even heeft verbeterd vind ik wel dom Clown

over de slof kan ik niks zeggen die hangt lekker los en af en toe rijd ik zelf er ook mee

Eh sorry maar ze had les van iemand. Dan hoor ik me nergens mee te bemoeien.

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 17:59

Hey hallo,
Ik vind het er niet gek uit zien.. De slof werkt in op de juiste momenten. Wel zou ik meer je buitenteugel er aan houden zodat ze niet naar binnen kantelt...
En ik wil nog iets over je houding zeggen Knipoog Ik zou je bekken meer kantelen zodat je meer achterin je zadel gaat zitten. Daarnaast je benen niet gaan optrekken maar lang maken en je hak uitdrukken. Ook al is het een springzadel ik zou eens een gaatje langer proberen.
Verder heel veel succes ermee!

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 19:39

@ ditchie: bedankt daar ga ik mee aan de slag... Tong uitsteken

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 13:53

XxLiEsJuHhxX schreef:
@Djesseka : ze is idd soms nog wat gespannen.. maar daar komt verandering in en is al veel minder... Lachen
@Katja : ik rij met slof mede in opdracht van me lesgeefster.. maar ej akn ook niet verwachten dat 1 van de 1ste keren t meteen kwa contact goed gaat vind ik...
@essie79 :probeer ook zo goed mogelijk om van achtere naar vore te rijden...

Dat is ook goed, maar als ik zelf met slof rijdt doe ik dat een paar keer en dan er weer afhalen. Omdat het gewoon veel minder goed te voelen is. Daarom zou ik zeker heel veel schakelen, dat is altijd goed natuurlijk, niet alleen met slof.