Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Tyke schreef:geen commentaar op de slof maar waarom moest je hem gaan gebruiken? Vanwege naar voren trekken? Zie wel bekende trekjes van mijn paard. doelend op tegenwerkmoment. Ziet er bij mijn paard volgens mij ook zo uit. Ook het uit het zadel trekken vind ze leuk. Mijne is orame x Zeoliet lijkt zeoliet te zijn de trek??
, ze zeggen ook welleens : Zeoliet geeft verdriet, nou afentoe kan ik daar wel mee tegemoed komen hoor
Maar je hoord vaak dat het ook bepaald geen makkelijke paarden zijn!
ze was de hele winter eigelijk heel erg aan de magere kant.. maar nu gelukkig niet meer...
Dan komt het helemaal goed.
ik wil ook graag vriendelijk blijven..
XxLiEsJuHhxX schreef:@Navidad : dat contackt ding is juist het probleem las ik ga vragen dan gaat ze heel erg in protest en nu niet dus zit tussen der oren en dit is eff en hulpmiddel voor haar...

Dressage338 schreef:Tyke schreef:geen commentaar op de slof maar waarom moest je hem gaan gebruiken? Vanwege naar voren trekken? Zie wel bekende trekjes van mijn paard. doelend op tegenwerkmoment. Ziet er bij mijn paard volgens mij ook zo uit. Ook het uit het zadel trekken vind ze leuk. Mijne is orame x Zeoliet lijkt zeoliet te zijn de trek??
ff Oftopic: Ik heb ook een zeoliet, die kan ook bijhoorlijk gaan hangen en trekken, heb op het moment ook nogal wat problemen met haar, (nageefelijk, en ze is heel erg kijkerig). Mis. zit het wel in het Zeoliet bloed, ze zeggen ook welleens : Zeoliet geeft verdriet, nou afentoe kan ik daar wel mee tegemoed komen hoor
Maar je hoord vaak dat het ook bepaald geen makkelijke paarden zijn!
[/quote]
XxLiEsJuHhxX schreef:@onley verkeerde been lichtrijden voel ik niet en moet er dan dus voor gaan kijken maar ik was nu erg bezig met het opletten op haar dat dat er soms bij in schoot...![]()
haken heeft ze niet op der tanden. is laatst nog naar gekeken.. ook is ze nog 4 dus kan ze die bijna niet hebben...
onley schreef:XxLiEsJuHhxX schreef:@onley verkeerde been lichtrijden voel ik niet en moet er dan dus voor gaan kijken maar ik was nu erg bezig met het opletten op haar dat dat er soms bij in schoot...![]()
haken heeft ze niet op der tanden. is laatst nog naar gekeken.. ook is ze nog 4 dus kan ze die bijna niet hebben...
daar ben ik niet met je eens de haken op de tanden achterdoor komen ieder jaar weer terug
mijn paard gaat ieder jaar naar de tandarts en toen hij aan het wisselen was 2 x per jaar
ondanks de controle vorig jaar
had hij dit jaar wederom weer haken op zijn tanden waardoor de binnekant van zijn wang helemaal vol wondjes zat.
dus zeg zoiets nooit en haar leeftijd heeft daar geen fluit mee te maken of ze haken hebben.
en als je je paard goed aan het lopen wil hebben zul je ook op je eigen fouten moeten letten waaronder het lichtrijden de 1 voelt het wel de ander moet gewoon even kijken
en dat de gene die de foto's heeft gemaakt je niet even heeft verbeterd vind ik wel dom![]()
over de slof kan ik niks zeggen die hangt lekker los en af en toe rijd ik zelf er ook mee
Ik zou je bekken meer kantelen zodat je meer achterin je zadel gaat zitten. Daarnaast je benen niet gaan optrekken maar lang maken en je hak uitdrukken. Ook al is het een springzadel ik zou eens een gaatje langer proberen.
XxLiEsJuHhxX schreef:@Djesseka : ze is idd soms nog wat gespannen.. maar daar komt verandering in en is al veel minder...![]()
@Katja : ik rij met slof mede in opdracht van me lesgeefster.. maar ej akn ook niet verwachten dat 1 van de 1ste keren t meteen kwa contact goed gaat vind ik...
@essie79 :probeer ook zo goed mogelijk om van achtere naar vore te rijden...