Actiefoto'S van m'n tinkertje Jordy

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-02 22:20

Akke schreef:
Maar ja hoe lang rij je hem dan 1x per week? Of is dat sinds dat geintje?
Gaat ie er anders namelijk niet vandoor omdat ie met opgekropte energie zit? Rij hem anders eerst helemaal doodmoe voordat je naar buiten gaat, en neem dan een betrouwbaar paard mee die betrouwbaar is en zich niet gek laat maken door andere paarden!

Ik rij hem 1x per week soms 2x de rest van de week longeer ik hem,wandel ik met hem en geef hem soms een dagje vrij en ga hem dan poetsen enz.. heeft zeker geen last van opgekropte energie en dat moe rijden......dan ben je wel even bezig want hij is niet moe te krijgen!

ceelylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 10:12

leuke foto's hoor!!
jah echt weert zo'n vader actie eej.. paard van de achterkant fotograferen haha

bobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 11:15

een leuk beesie

en die foto die je vader mooi vindt vind ik ook de mooiste Haha! Tong uitsteken

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 11:41

Jordy schreef:
Ik rij hem 1x per week soms 2x de rest van de week longeer ik hem,wandel ik met hem en geef hem soms een dagje vrij en ga hem dan poetsen enz.. heeft zeker geen last van opgekropte energie en dat moe rijden......dan ben je wel even bezig want hij is niet moe te krijgen!

Ik denk dat je hem dus veel actiever aan het werk moet zetten. Hij heeft gewoon energie teveel, dat zeg je zelf al. Tinkers staan er dan wel om bekend dat ze braaf zijn, maar ze zijn net zo eigenwijs als ieder ander paard.
Hij heeft behoefte aan beweging, daar wordt hij wel rustiger van en dan krijg je ook geen explosie als je 1x buiten gaat rijden. Geloof me, ik spreek uit ervaring.
Doe jezelf en Jordy een plezier en rij hem minimaal 5x in de week lekker een uurtje (tutten en poetsen raakt hij zijn energie niet van kwijt, 1x in de week rijden ook niet)

Verder prachtige foto's en een mooie Tinker! Veel plezier met elkaar!

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-02 18:24

Ik denk dat je hem dus veel actiever aan het werk moet zetten. Hij heeft gewoon energie teveel, dat zeg je zelf al. Tinkers staan er dan wel om bekend dat ze braaf zijn, maar ze zijn net zo eigenwijs als ieder ander paard.
Hij heeft behoefte aan beweging, daar wordt hij wel rustiger van en dan krijg je ook geen explosie als je 1x buiten gaat rijden. Geloof me, ik spreek uit ervaring.
Doe jezelf en Jordy een plezier en rij hem minimaal 5x in de week lekker een uurtje (tutten en poetsen raakt hij zijn energie niet van kwijt, 1x in de week rijden ook niet)

Verder prachtige foto's en een mooie Tinker! Veel plezier met
elkaar! [/quote]

Tja misschien toch opgekropte energie maar ik rij er juist niet meer op omdat het rijden eigenlijk helemaal niet gaat.Op PP staat al een topic van mij over dat ik hem misschien ga verkopen omdat het gewoon niet langer gaat tussen mij en Jordy,ik ben toen een keer savonds naar buiten geweest en dat ging goed en toen dacht ik nou een gewone buitenrit zal ook wel goed gaan misschien vindt hij dressuur gewoon geen bal aan maar helaas ik twijfel een beetje of het wel opgekropte energie was of gewoon dat gekloot van hem.Ik zou hem best willen rijden maar het gaat egwoon zo slecht dat ik er al bijna niet meer op durf......

Yentl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 18:34

heb je niet een stalgenootje die hem eventueel ook een paar keer per week wil gaan rijden totdat jij je vertrouwen weer terug hebt?

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 18:45

Hoi!

Mooie foto's!!
Ik begrijp trouwens best dat ie zin heeft in crossen, zou ik ook doen Haha!
Maar als je hem niet kan houden, waarom ga je dan niet ergens rijden waar ten 1e geen verkeers is, dus geen asfalt. Op een stuk gras ofzo ver (weg van verkeer) dan kan je daar rustig oefenen om hem te stoppen en dan heb je iniedergeval minder kans dat ie onder een auo komt ofzo.

Maraja, je hebt een leuk paardje en suc6 ermee!!!

p.s. je zou evt. in het land kunnen rijden ofzo... ik weet niet hoe het dar gaat.

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 19:08

Leuk beestje joh!!!

Alleen hij ging er toch al vandoor voordattie op het asfalt was??? Op het gras ging hij er toch al vandoor???

Daar kan je um makkelijk op een volte gooien lijkt mij, (plek zat bedoel ik dan heh)

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-02 19:13

Yentl, hi is nu 2x gereden door Myrthe maar dat ging ook niet al te best ik weet op het moment even niet meer wat ik met hem aan moet.als het bij myrthe ook al niet goed gaat dan gaat het volgens mij bij niemand anders goed.
Kyralovertje,ik rij wel eens in het land maar daar is hij het zelfde en om nu met dit weer in het land te rijden glijd ie helemaal uit en dat vindt de eigenarsees denk ik ook niet goed(wordt het land vertrapt)
Haagsemeid,Op het gras ik plek zat ja maar op de volte gooien lukte niet bij mij.

Navy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-02 13:22

1 x in de week rijden is erg weinig, zit je niet met stijve spieren dan? En té veel longeren is ook niet goed, belast de benen erg veel als je dit langdurig doet, doordat er voornamelijk op een volte of ovaal gelopen wordt.

Maar, hele leuke foto´s!! Mooi dekje, lijkt alleen wit Verward Hij ziet er goed uit, lekker in de glim en netjes in zijn vacht! Mooi hoor *LOL*

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-02 18:06

kan hij daar dan last van krijgen als ik te weining rij?? tja misschien moet ik hem dan maar ehlemala stil zetten.
M'n dekje lijkt idd opd e foto wit maar is echt lichtpaars