Mijn pony bokt.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hiraeth

Re: Mijn pony bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-07 18:54

anniek_uc schreef:
maar rij je de lessen op je eigen pony, want je zei wel dat je een moeilijke lievelings pony had op de manege. Maar als je dat niet doet is het dan niet een idee om je lessen op je eigenpony te rijden, daar schiet je denk ik al de helft mee op.
ALs je dit al doet dan zou ik hem inderdaad naar iemand brengen die hem aanpakt en daar dan ook bij gaan lessen. Of je moet hem zo graag verkopen, ik krijg het idee dat je hem liever weg doet als hard je best doen om hem te houden en te kunnen rijden. Lachen

Nou.. het is wel een beetje zo, ik doe haar liever weg naar een baasje die echt direct goed kan rijden en veel ervaring heeft... Verdrietig

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 18:55

ik kan TS wel begrijpen mbt de verkoop. Waarom wil je in hemelsnaam op een dier gaan zitten waar je angst voor heb, het is een hobbie....... en voor die ponie komt echt de juiste "baas" wel langs

ingetarita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 18:56

nja ik heb een pony die bokte ook..nu nog wel eens... ik had massage accenpuntuur gesprobeert helpte niks..nu zijn we erachter gekomen dat ze gewoon geen zin heeft om te lopen..ze d8 als ik bok mooi dan stoppen julie met rijden..ze bokte echt heel hoog daardoor dachten we dat er wat aan de hand wa.ze bokte alleen in galop..we hebben het opgelost voor elke heel als ze bokte beetje ruimte van voren geven en racen..nu doet ze het bnijna niet meer ze heeft het 3 weken niet gedaan wooensdag in de les nog een keer

Linda1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 18:57

ninavenya schreef:
KiWiKo schreef:
mischien is les een optie?

Bedoel je voor mij?
Nou ik rijd al heel lang, en ook best goed.

nou hier buit begrijp ik dat je geen lessen nodig hebt?!

anniek_uc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 18:59

ninavenya schreef:
anniek_uc schreef:
maar rij je de lessen op je eigen pony, want je zei wel dat je een moeilijke lievelings pony had op de manege. Maar als je dat niet doet is het dan niet een idee om je lessen op je eigenpony te rijden, daar schiet je denk ik al de helft mee op.
ALs je dit al doet dan zou ik hem inderdaad naar iemand brengen die hem aanpakt en daar dan ook bij gaan lessen. Of je moet hem zo graag verkopen, ik krijg het idee dat je hem liever weg doet als hard je best doen om hem te houden en te kunnen rijden. Lachen

Nou.. het is wel een beetje zo, ik doe haar liever weg naar een baasje die echt direct goed kan rijden en veel ervaring heeft... Verdrietig

maar denk je dat als je met der lest het niet beter zal gaan, en dat je daar niet ongelovelijk veel van kan leren?
als je dat doet bij iemand die weet hoe je rijdt en waar je je goed bij voelt, desnoods aan de longeerlijn,
Maar als je er echt bang boor bent zoals je zei dan heeft het inderdaad weinig zin erop te stappen en zoals kiwiko zegt kan je hem dan het beste verkopen.

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-07 19:06

anniek_uc schreef:

Nou.. het is wel een beetje zo, ik doe haar liever weg naar een baasje die echt direct goed kan rijden en veel ervaring heeft... Verdrietig[/quote]
maar denk je dat als je met der lest het niet beter zal gaan, en dat je daar niet ongelovelijk veel van kan leren?
als je dat doet bij iemand die weet hoe je rijdt en waar je je goed bij voelt, desnoods aan de longeerlijn,
Maar als je er echt bang boor bent zoals je zei dan heeft het inderdaad weinig zin erop te stappen en zoals kiwiko zegt kan je hem dan het beste verkopen.[/quote]
Daarom verkoop ik haar dus..

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 21:08

X_orville_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 21:10

ik heb verzorgpony's gehad die ook bokten. gewoon door blijven gaan en dan is het van zelf over [bij mij!]

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 21:19

Je zegt dat je privé lessen hebt. En is dat op de pony waar het nu over gaat?
Anders laat je er eens iemand een privé les mee nemen waarvan je weet dat die goed kan rijden, en die hem de baas is.
Als je pony vervelend is hoef je hem niet gelijk weg te doen.
Je moet het probleem op zien te lossen.
Inderdaad zou ik even langs de osteopaat gaan.

Ik ken een meisje die een paard had, en die was in het begin altijd heel erg braaf, maar daarna ging hij altijd bokken en steigeren.
Nou was ze zo ten einde raad dat ze hem ook maar wou verkopen. En ze had zelfs al bijna een koper voor hem maar dat ging niet door.
Maar toen later was er een man en die ontdekte een bobbel op zijn rug. En nou is dat paard bij een paardentherapeut, en als het probleem nu verholpen is, houdt ze hem, en heeft ze er ook geen problemen mee.

Je moet écht de baas zijn. En niet gaan stoppen als iets niet lukt, maar door gaan tot het je wel lukt. Past het zadel wel goed? Zit het bit niet te strak? Heeft je pony problemen met zijn gebit?

Het hoeft niet aan jou te liggen, het kan ook iets lichamelijks zijn.

Steffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 10:46

Ik vind het wel een soort van apart dat je eerst les hebt van je buurman, dan 5x in de week op een manege, en dan zijn van die 5 x ook ineens 4x prive Verward
Ik snap wel dat je hem verkoopt, want er is niks aan om op een paard te zitten waar je bang voor bent.
Aan de andere kant, is het wel een lekker gevoel als je dat hebt overwonnen vind ik.
Als je hem niet verkoopt, zou ik toch ook even naar z'n rug laten kijken, en daarna lessen, of naar een africhter oid.
En over dat je niet meer op Chanell durft, ik denk dat je dat gewoon los van elkaar moet zien, en ook daarmee zou ik gaan lessen.
Succes

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 10:50

ninavenya schreef:
Ik rijd al 4 jaar bij een manege en bij de buren al vanaf dat ik een pony heb!
De instructriese zij dat ik met een pony nog meer kon leren.

jij denkt zeker dat je binnen 4 jaar anky ben ofzo Vork
soory maar kwam het niet laten.

als de pony echt nergens last van heeft en mankeerd . is ze je waarschijnlijk aan uit proberen neem les..
want als je zo goed kan rijden dan moet je ook geen probleem hebben met een bokkende pony..
als je dst wel heb is het dus gewoon tijd voor een goede intructeur..

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 10:50

rustig zeg ze is nog maar tien hoor...

al betwijfel ik dat als ik een berichten check doe.

maxxime

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 10:59

Lessen Lessen Privélessen .. als het maar lessen zijn! Je bent qua paardrijden echt nooit uitgeleerd.
Mijn pony bokte vroeger ook altijd! Vooral als ik in galop wou aanspringen, toen had ik hulp gevraagd en les erin gehad hoe ik de pony de baas kon zijn, en de eeerste dag zat ik er sinds tijden al weer helemaal stralend op. Maar als het nou eenmaal lukt ... loop dan niet té hard van stapel want dan heb je kans dat die je er weer even hard afgooit.
Rustig opbouwen, vraag lessen aan van een gedimplomeerde instructeur en zeg vooral níet dat je met je 10 jaar al goed genoeg kunt rijden zodat je geen lessen nodig hebt, want daar komen alleen maar discussies van!

Suc6!!

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 15:23

ninavenya schreef:
KiWiKo schreef:

Bedoel je voor mij?

Het gaat er hier meer om hoe je paard zich gedraagt, jij en je paard moeten nog een band krijgen. Dus les is wel nuttig in dit geval.

Joukje_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 16:40

Elke keer als je pony bokt een tik geven! Je moet doorzetten, als ie na elke bok een tik krijgt, houdt ie vanzelf op ( denk ik, hoop ik voor je! Haha! )

Le_onie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 16:45

Citaat:

Citaat:
Bedoel je voor mij?

je bent 10 jaar, voor jou gevoel kan je "goed" rijden, maar ik denk misschien toch net niet goed genoeg voor die pony, het klinkt lu-llig, zo bedoel ik het niet Knipoog

wat gebeurt er als je hem afstraft? laat je het gewoon toe of straf je hem dan ook écht goed af?

en ze zegt " ik rijd al heel lang" 10 jaar, en dan héel lang? Nors opkijken
Laatst bijgewerkt door Le_onie op 11-08-07 16:47, in het totaal 1 keer bewerkt

lisa_jpeine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 16:46

idd telkens als ie bokt straf geven,
als je hem voorwaarts laat lopen (en als je hem echt bezig houd)heeft ie eigenlijk geen tijd om te bokken, dus als ie stil gaat staan gelijk weer vooruit rijden!
succes nog!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 16:47

Als je pony bokt zou ik hem z'n pc afhalen. Is ie nou helemaal belatafeld, beetje de hele dag gaan bokken....

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 18:30

Anne_GTI schreef:
Als je pony bokt zou ik hem z'n pc afhalen. Is ie nou helemaal belatafeld, beetje de hele dag gaan bokken....

Whahaha ROFL ROFL Hyper! OK dan!

Stja, nu nog iets zinnigs: Volhouden. iemand zoeken die het dier WEL aankan. Desnoods eenw at zwaardere ruiter, dan wordt het bokken was lastiger... Knipoog

SabrinaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 18:50

afstraffen als je erop zit, net zolang totdat ie het niet meer doet.

en zoals anderen zeggen; les nemen & vragen aan je instructeur/instructrice !!

Mereltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 19:36

Voordat je je pony af gaat straffen, zou ik eerst toch naar de osteopaat gaan (om alle soorten klachten uit te sluiten). Als je pony echt niets heeft, probeert ze je inderdaad uit. En net als vele anderen uit dit topic raad ik je aan om les te nemen, want je raakt nooit uitgeleerd, en zeker niet op je tiende al! Je bent nog hartstikke jong (niet dat ik daarmee wil zeggen dat je nog niet goed kan rijden op die leeftijd) Maar als je een goede instructeur/instructrice hebt kan je vast een heel eind komen met je pony! Lukt het dan nog niet en wordt je er moedeloos van, dan moet je inderdaad nadenken of ze wel een geschikte pony voor je is. Succes ermee!

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-07 14:16

kunnen jullie niet lezen! Waarom zou ik les nemen als ik al op ponyrijden zit. En ik verkoop haar, omdat ze blijft bokken. Ze kan wel een betere baas krijgen!

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 14:27

ninavenya schreef:
Ik denk dat het beste idee is dat chanell naar een nieuwe eigenaar gaat die echt goed kan rijden en de baas over haar is. Ik denk dat ik zelf een oudere ruin nodig ben die een erg rustig karakter heeft. 1 bokje, oke een tik met de zweep en verder maar een heleboel bokken zijn helemaal erg voor mij. @linda1993 ik heb nooit gezegd dat ik geen lessen nodig ben.

Als je eerst goed les neemt met Chanell, kun je daarna altijd nog geslissen. Waarschijnlijk gaat het daarna beter, omdat er iemand bij is die je advies kan geven om het anders te doen.

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 14:32

ninavenya schreef:
kunnen jullie niet lezen! Waarom zou ik les nemen als ik al op ponyrijden zit. En ik verkoop haar, omdat ze blijft bokken. Ze kan wel een betere baas krijgen!

we kunnen wel lezen. Jij vraagt hier om advies en die neem je niet aan.

je zei dat je al heel lang rijd en al heel goed rijd, maar de beste ruiters krijgen nog les met hun paard.
Roep voor de zekerheid de hulp van een osteopaat in. Misschien kan die iets vinden wat de dierenarts niet vond.

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 14:42

Onzin dat een meisje van tien niet goed zo kunnen rijden, ik ken iemand die 9 is en M2 rijd .. Geloofde het zelf eerst ook niet!
Maar dat los van dit.

Waarom paard verkopen? Neem gewoon les, ga grondwerk doen! G avertrouwen winnen. Stap er dan op. Aan longeerlijn met je buurman ofzo. Komt allemaal wel goed! Gewoon doorrijden rijd je het er vanzelf uit, hebben we ook met onze haflinger gehad.