Angelstears schreef:dan nog
"naar beneden rijden" doe je niet met je teugels maar moet vanaf achter uitkomen en door ontspanning in de rug
als ze hun hals buigen betekend niet dat ze nagevelijk lopen
veel voltes om haar soepel te maken
veel overgangen om haar haar het been te krijgen
dan komt ze vanzelf
trekken heeft geen zin, want zoals je zelf al door hebt, is zijn veel en veel sterker
ik snap best dat het frustrerend is dat ze door de ponykampen zo stug is geworden
maar trekken is niet de goede manier om de pony op de plek te krijgen waar jij wilt
dus probeer haar van achter te activeren en van voren "los" te laten, dan kan ze ook niet aan je handen hangen
geloof mij, slangenvoltes, grote voltes e.d. rijden met daarin overgangen helpt echt super
Heajj. Ik dacht laat ik zelf hier eens op gaan reageren
Stella was een dominante pony, en is opnieuw beleerd enal begin vorig jaar. Het ging uitstekend, en ja ik weet zelf ook als ik haar op voltes enal zet dat ze leniger en soepeler wordt, en overgangen zodat ze goed op been wordt. Maar dat is het hele probleem niet.. Ze is gewoon té sterk. Het is erg *** dat ze door de ruiterkampen zo is geworden, en longeer der met pessoa en al. Maar trekken doe ik niet eens. Ik zet gewoon mijn handen breeduit, en zet ze op slot om haar tegen te houden. Ik zou zeggen dat ik het bij deze wel weet van jouw reactie en heb liever dat je mij vanaf nu gaat pb'en
tja mss weet ik de theorie wel maar moet ik nog in de praktijk oefenen.