Supershet o.h.z; Startkaart of niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anniee

Re: Supershet o.h.z; Startkaart of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 17:09

Wow ik had idd niet eens gezien dat er een staartriem aanzat, dacht dat dit geopperd werd om te proberen daarmee het zadel goed liggend te krijgen (wat in dit geval niet zou lukken) !
Lijkt me geen officiele staartriem inderdaad; waar heb je dat van gemaakt?

_Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 17:09

Zo'n touwtje als staartriem zou ik zeker niet doen!
Dat snijd verschrikkelijk, helemaal als er veel druk op staat omdat je zadel niet past.

Ik ga verder helemaal mee met wat Stef al gezegt heeft.

j0rinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 20:11

allereerst, het is een leuke pony.
starten? nee !
de combinatie is nu al niet zo mooi meer en zou het zonde zijn een L1 ruitertje wat met haar eigenpony start ook nog eens zo een kleintje te laten starten. ervaring doet ze al op en dat (hoewel het altijd meer kan natuurlijk) is dus niet zo nodig.
wat de staartriem/touw betreft, dit lijkt me absoluut niet prettig voor de pony, het ziet eruit alsof het vreselijk snijdt.
ik zou zeker kijken voor een ander passen zadeltje want dit ligt NIET goed. het ligt slecht, kiept naar voren, schuift naar voren en helemaal opzij.
verder vind ik het zeer onverantwoordelijk dat zij zonder cap en rijkleding rijd. spijkerbroek kan nog enigzins maar doe dan wel gewoon laarzen aan. als is het nog zo een klein shetje.
en de cap, als is je pony/paard nog zo braaf er kan altijd wat gebeuren. ik ben 17 en mijn pony zal nooit proberen je eraf te gooien maar heb toch altijd mijn cappie op !! succes verder met de pony het is een ,leuk ding en met een leuk klein ruitertje erop zal ze het hartstikke leuk doen.

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 20:57

LadyElmira schreef:
Op deze foto's zie ik eerlijk gezegt geen L1 ruiter, en dan nog niet gesproken over de schoenen en geen cap.

Je haalt me de woorden uit mijn mond Knipoog

sjakyrolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 21:07

zonder cap, echt geen verstand , en met je schoenen rijden is ook levens gevaarlijk meid !!!!

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-07 19:41

Waar ik het mee eens ben:
Zadel, staartriem, tips die jullie geven

Waar ik het niet mee eens ben:
Ben ik even vergeten Tong uitsteken

Het probleem is dat ik geen zadel en staartriem voor dr kan kopen, omdat het niet mijn pony is en ik mijn eigen pony moet onderhouden. Ik zou het eens bij de eigenaar aan kunnen kaarten, maar ik weet niet of ze daar wat mee doet.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 08:34

ik kan natuurlijk niet in jou portomonee kijken, maar een staartriem kost 14,95 (even opgezocht bij divoza).
Waar rij je nu dan mee?

Oliviaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 08:38

Als je de volgende keer ruiterkleding aandoet, en wat doet aan het zadel want die schuift wel héél erg naar voren, kan ik denk ik beter oordelen Knipoog

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 08:39

Diana_14 schreef:
LadyElmira schreef:
Op deze foto's zie ik eerlijk gezegt geen L1 ruiter, en dan nog niet gesproken over de schoenen en geen cap.

Je haalt me de woorden uit mijn mond Knipoog

Nou ik vind anders dat ze er best goed op zit... voor dat ze een spijkerbroek en gympies aan heeft...
Waarom zou ze geen L1 ruiter kunnen zijn? Je kent haar andere pony toch niet? Ik zou wel eens foto's willen zien van haar andere pony (en met rijbroek en cap...).

Ze is idd wel aan de grote kant dus of het veel zin heeft... als ze met een andere pony ook al start leert ze nu niks extra's..

Oliviaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 08:54

ik zou ook wel een foto van haar willen zien met haar eigen pony! Lachen

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 08:54

En waarom starten als je niet eens een cap opdoet en een rijbroek aan met laarzen oid. Clown

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 09:01

vind het er ook niet netjes ontspannen uitzien eerder het idee dat ze hem naar benenden trekt en dwingt..
veder is haar houding ook niet keurig let vooral op dr handen.
zadels en dat touwtjes staartriem zal als jou was helemaal niet meer gebruiken.. koop eventueel 2de hands staartriem ben je nog minder kwijt...

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 09:01

ik zie het probleem niet hoor,
met goed zadel en normale rijkleding is starten toch hartstikke leuk, niet alleen voor de ruiter, die eens met een andere pony start, maar ook voor de pony die ervaring opdoet!

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 09:08

de pony kan best starten, maar dan moet hij/zij wel een goed passend zadel krijgen en een andere ruiter

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 09:34

wáárom een andere ruiter?!
sinds wanneer mogen er alleen maar hele kleine ukkies op shetlanders rijden, dit meisje kan er toch gewoon prima op!

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 09:43

omdat ik de combi nu al niet mooi vind en het zonde vind voor de ruiter zelf; hier krijg je echt geen mooiere houding door!
Je neemt een startkaart voor een jaar en in een jaar groeien zulke meiden soms enorm veel waardoor je er al vrij snel niet meer oppast. Het is en blijft een jurysport en ik denk dat de jury liever een "ukkie" zoals jij het noemt op een shet zien rijden dan een meisje met deze lengte.
Ze kan er best op rijden maar ik zou er geen wedstrijden mee gaan rijden als ik het meisje was.

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 09:45

Renee__ schreef:
En waarom starten als je niet eens een cap opdoet en een rijbroek aan met laarzen oid. Clown

dat heeft ze toch al uitgeleg Knipoog mischien handig om even wat reacties te lezen in dit topic dan zo maar een bericht te plaatsen!
ik zelf vindt dat ze wel kan starten, ze zou voor de bixie zelf ook wel wat te oud zijn, en ze leert alleen maar van die wedstrijden, en het ziet er ook niet zo verkeerd uit. wel moet ze aan haar houding werken, en idd een shet rijdt wel wat anders dan een andere pony, qua gangen dan. we hebben zelf ook een shetje thuis en daar rijdt ik wel een sop voor mn zusje van 6.. want het ding is nogal druk.. en op onze andere ponys merk ik echt wel een verschil hoor! Ja een shet maakt veel kleinere pasjes.
over haar lengte..vindt het nu wel passen.. mischien dat ze over een jaartje wat te groot is, maar zolang het nog wel past en het shetje er geen last van heeft moet het kunnen toch?!

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 09:50

Als dat meisje het leuk vindt... waarom niet?
Ze kan nog best op die pony hoor.

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 11:12

mijn bericht stond eerst op pagina 1 Verward

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 11:27

hoi, ze zou iets meer een knik in haar ellebogen moeten en haar hakken wat meer uitdrukken, misschien beter om de beugels een gaatje langer te doen. Verder zit ze er leuk op en die springfoto vind ik super. Naar mijn inzien startkaart gewoon aanvragen en goed blijven trainen dan is die buik van de pony er gauw af en past het zadel ook beter. Dat schuift daardoor nu naar voren.

Djuukiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 13:06

stef schreef:
heb je nou trouwens een strotouwtje als staartriem? Alsjeblieft zeg me dat ik het verkeerd zie! (ik had trouwens een reactie gepost betreft het zadel, maar waar die nou gebleven is?)

Inderdaad. Ik zie ook duidelijk een strotouwtje. Foto 1 (2de foto vooral te zien), Foto 3 & 4.. Zie je duidelijk een dun strotouwtje.. Kan echt niet, krijgt de pony allemaal wondjes onder zn staart.
Verder ben ik het eens met de rest: Passend zadel, en pony niet zo diep laten lopen (Handen dus niet vastzetten).

Edit: Ow schrijfster had er al op gereageerd. Nou ik zou zeggen poets 3 keer de auto, doe een dans.. Dit is echt ECHT slecht, en 15 euro kun je toch wel kwijt voor een pony waar je veel tijd mee door brengt (anders zou je dit niet posten).. Dat je er dan maar wat klusjes voor doet, of het in overleg met dat meisje wat erop rijd koopt.

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 13:15

Gelukkig heb je geen offciele toestemming van bokt nodig om te kunnen starten!
Gewoon doen als je het leuk vindt! Maar wel even een goede staartriem kopen....

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 13:26

hoe wil je trouwens een startkaart aanvragen als 15 euro voor een staartriem al teveel is? Staartriem lost het probleem trouwens niet op, daar past het zadel niet ineens van

Katinkatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 13:46

Het lijkt me niet dat de TS de startkaart zou moeten betalen, als het de shet van het meisje die erop zit is, en de Ts er niet mee start. Dus denk dat het meisje wat erop zit of haar ouders die startkaart moeten betalen dan. Leuke pony, maar zou wel bij de ouders van dit meisje aankaarten dat de pony nodig een ander zadel moet. Desnoods een tweedehands, als dat goed past!
Als "staartriem" zie ik ook geen riem maar een touwtje.
Als dit meisje rijbroek, laarzen & cap opheeft, de pony een passend zadel heeft, geeft dit vast een veel beter beeld. Als het meisje dan nog wat aan haar houding verbeterd en haar handen niet zo vastzet (& ze erg langzaam groeit...) dan zou ze wat mij betreft best een startkaart aan kunnen vragen, even kijken hoe dat gaat.
Mijn mening is dat je, op hoe meer ponys je rijdt, hoe meer ervaring je krijgt en daar ga je zeker niet slechter van rijden.
Succes ermee!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 13:52

dan zou dat meisje een normale staartriem aan kunnen schaffen (mag je daarmee starten?)
Maar nogmaals, daar past het zadel niet ineens van