Tessebes schreef:Leuk en zeer braaf paard! Mijn jonge merrie zou deze manier van inrijden zeker niet accepteren. Niet op banketstaaf te doen, maar ik twijfel over de ervaring van de eerste ruiter. Ik zie geen stil onderbeen, ik zie een stevig inwerkende binnenhand, ik zie iedere ronde weer een stuurfout bij de stapmolen. De foto waarbij ze uit zichzelf haar hoofd (vals) knikt is er wel degelijk druk op de teugel, waarom is anders de mond open? 't Is altijd prettig als iemand je wil helpen met het inrijden van je paard, dat kan ook bijna niet zonder, maar ik hoop wel dat je er lekker zelf mee aan de slag gaat, want het is jammer als iemand anders je paard verkeerde dingen aanleert. Iets verkeerds in makkelijker aangeleerd, dan afgeleerd tenslotte. Veel succes met je merrie en ik hoop spoedig weer rijfoto's te zien.
Ik ken zoveel paarden die standaard met hun lip/mond open lopen, zonder enorme druk op de teugels. De ruiter heeft hier idd druk op de teugel, maar wel een normale druk. Daar zal ze toch aan moeten wennen 
Verder over de ervaring van de eerste ruiter, daar zou ik me maar geen zorgen over maken. Als er iemand mijn groene paard zou mogen inrijden, zou het deze ruiter zijn.
Deze foto's vind ik een zeer vertekenend beeld geven van hoe het er in het echt aan toegaat
erg jammer, want daardoor krijg je dit soort reacties.