Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Visconti schreef:als je paard zo veel moeite heeft met een bit kun je dan niet beter biltoos gaan rijden?
Feelsoproud schreef:Ze moet nu tengevolge van een blessure 6 weken stilstaan,en nu gaan we onderhuidse wolfstanden wegsnijden.Reeds 2 x tandarts bijgeweest,maar enkel gevijld,van de wolfstanden kon ze volgens de tandarts geen last hebben omdat ze bovenaan zitten.Nu andere tandarts gebeld,en deze dacht dat dat misschien toch wel het probleem zou kunnen zijn,dus gaat hij ze uitsnijden.Hoop doet leven!!
) en ik heb gereden met het dubbelgebroken bit. Ze liep voor deze eerste keer les echt super (lees: ze was veel nageeflijker dan normaal, maar het blijft nog lastig voor dr vanwege spieren e.d.). Ze heeft eigenlijk het grootste deel van de les echt lopen werken en mooi rond gelopen (ik voelde de rug 'omhoog' komen
). Ik ga er nu een paar daagjes zo mee rijden en leg er dan nog eens de enkele trens in, maar ik denk dat dubbelgebroken er een nieuwe fan bij heeft!
mijn paard wilde op een gegeven moment niet meer het bit aannemen, deed z'n hoofd omhoog enzo, nu rij ik op een stalhalster, gaat prima! Nu steekt hij zelfs vrijwillig z'n neus erin, in de wei als ik m haal om te gaan rijden.