Knappe Witte Vent @ Work !!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Angela

Re: Knappe Witte Vent @ Work !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 07:50

Somebitch schreef:
Kan je er geen gaatje tussenmaken? Hij hoort zo'n 2 vingers onder de jukbeenderen te hangen.
Verder rijd ik zelf ook met Hack maar ik vind je nogal streng in je handen.. Probeer iets minder streng te zijn met je handen Lachen .

Verder een leuke schimmel Haha!

Het jeukbeen van mijn paard houdt op bij de sluiting van de bakstukken. Dat is dus nog minder als 2 vingers...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 07:53

Wat een leuk paard! Ben erg gecharmeerd van hem!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 07:56

op de laatste foto te zien hangt die op juiste hoogte
zou m dan idd gaatje strakker zetten Knipoog

wel hele mooie foto die laatste Vork

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 08:12

Knap paard, je zou niet zeggen dat hij al 17 is!
Leuk dat je met een BF rijdt Knipoog

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 08:17

De BF is echt heerlijk... we hebben ook een boomzadel, maar hij loopt losser met de BF. Die heb ik eigenlijk gekocht voor mijn pony, maar omdat ik haar toch bijna niet rijdt (ze is 30) gebruik ik hem nu voornamelijk voor Witte. Alleen als we samen gaan rijden, dan krijgt de pony de BF op, en Witte zijn boomzadel.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 08:27

Ziet er mooi ontspannen uit hoor Ja

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 09:07

Wat een mooi paard is het toch, looptwel fijn lijkt me OK dan!

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 09:14

WOW!! Jullie zijn SAMEN super vooruit gegaan! Jou houding is ook onwijs verbeterd! OK dan! Die wijde ellebogen komen wel weer eens netjes in orde, maar wat mij betreft doet voor nu het het lossere van de wijde ellebogen Witte duidelijk goed! Wat kijkt je Witte vent lekker uit zijn ogen hier! Jullie varen duidelijk wel, bij de les van Anne! *LOL*

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 09:52

Op de laatste foto hangt de hack inderdaad beter, maar nog niet helemaal prettig naar mijn gevoel. Je zei dat als je hem hoger hangt, hij dan op plaatsen tegen het hoofd komt waar je paard dat niet prettig vindt. Bij mijn paard had ik ook zoiets, de bovenste uiteindes van de hack kwamen tegen de jukbeenderen aan. Om dat op te lossen heb ik op de hack zelf en de kinketting gaatjes bij gemaakt. De hack zelf kon ik zo wat breder maken, de kinketting wat strakker. Zo valt het geheel buiten de jukbeenderen a.h.w. Misschien heb je iets aan deze tip, maar als je zoals je al zei de ketting wat strakker doet zodat hij niet meer afzakt, scheelt dat ook al een hoop. Mooi trouwens, zo'n zwarte hack op een wit paard!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 13:03

Ik ga er eens goed naar kijken speedster. De bovenkant van de hack zit nu op zijn lost. De onderkant heb ik de ketting vervangen voor de onderkant van een aansnoerneusriem, omdat ik het niet zo op de ketting heb.

Maar ga eens kijken hoe ik ervoor kan zorgen dat hij blijft hangen waar hij hoort.

Weet wel echt heel zeker dat mijn paard geen last heeft van hoe de hack nu hangt hoor, Witte geeft zoiets zelf duidelijk aan, en anders had mijn instructrise me ook allang van mijn paard afgerukt (ze heeft een giga hekel aan onvriendelijke ruiters of onvriendelijke optomingen door de hand van de ruiter). Maar ik ga toch kijken of ik het nog fijner voor hem kan maken.

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 13:58

Leuke foto's ziet er netjes uit!
Ik vind de hack ook iets te laag hangen.
Misschien een optie om andere verschillende bitloze optomingen te testen?
Ik vind de hack vaak ook al te gauw scherp inwerken (heb zelf ook tijdje met hack gereden maar beviel niet om deze reden), oké wat je omhebt is zo scherp als de hand van de ruiter, maar met scharen heb je dit al helemaal gauw.
Succes nog verder!!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 13:59

^^ Ik vind dat ze dat zelf moet weten en als ze daar intresse in had zal ze dat wel gedaan hebben denk ik zo.. Bloos

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 14:02

@ Somebitch: Tuurlijk moet ze dat zelf weten, maar als de hack niet lekker passend is te krijgen om de neus, dan ga je daar natuurlijk niet meer door rijden lijkt me.
En aangezien ze nog maar sinds kort met deze optoming rijdt, lijkt me dat ze nog niet van alles en nog wat getest heeft (daar moet je ook maar net de mogelijkheid voor hebben om het te kunnen lenen etc).

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 14:05

Tuurlijk moet ze daar de mogelijkheid voor hebben, maar mischien probeert ze het liever eerst zo zodat ze (voor haar gevoel) betere controle heeft over het paard of omdat haar instructrice het zo goed vind.

Maargoed, ik neem aan dat dit niet is om de hack 'aftezeiken' wat veel bokkers doen, maar gewoon een idee was wat je ook kunt doen.

Zo het alleen wel onnodig vinden als het paard er goed op reageert Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 14:05

Mooie plaatjes, Angela! Compliment!

Voor de juiste ligging van de hack is het niet alleen een kwestie van kijken (wat de mensen nu doen op basis van de foto's) maar juist een kwestie van voelen.

Kijk eens op de site van de NVBP (zie mijn onderschrift), daar staat heel goed beschreven en afgebeeld waar de neusriem moet liggen (en waar beslist niet).

Succes verder!

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 14:10

Somebitch schreef:
Tuurlijk moet ze daar de mogelijkheid voor hebben, maar mischien probeert ze het liever eerst zo zodat ze (voor haar gevoel) betere controle heeft over het paard of omdat haar instructrice het zo goed vind.

Maargoed, ik neem aan dat dit niet is om de hack 'aftezeiken' wat veel bokkers doen, maar gewoon een idee was wat je ook kunt doen.

Zo het alleen wel onnodig vinden als het paard er goed op reageert Lachen

Ik zeik de hack niet af, ik heb er zelf ook een tijd mee gereden, en is idd niet mijn type optoming omdat die gauw te onvriendelijk wordt in de hand van de meeste ruiters Knipoog

Ze geeft zelf aan dat hij niet lekker zit, dus ik geef aan als tip om ook te kijken naar andere bitloze optomingen.
Want met een optoming die niet lekker zit ga je ook niet doorrijden, evenals met een bit wat 1 cm te klein is. Dan kijk je ook verder naar iets passends.

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 14:15

Foto 9 en 11 vind ik er mooi eruit zien. Met wijken erop letten dat jij e schouders niet naar buiten weg gaat draaien, je moet beetje in buiging van paard meezitten, maar voor de rest ziet er fijn uit.

_Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 14:17

Heey

Commentaar is allemaal al gegeven.

Toen ik dit las: Omdat Witte onrustig ging lopen op het bit, rijdt ik hem nu op de hackamore. Iets wat Witte, en daardoor mij, beter bevalt.

is er toen misschien niet iets met zijn gebit geweest?

groetjes Marleen

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 14:17

Wow, dat ziet er goed uit!
Lijkt me heerlijk rijden op zo'n paard!

Misschien ook leuk als je geld over hebt Clown : een hack op maat laten maken bij bv Goedhard. Heb ik ook laten doen en de neusriem boven is nu beter aan te passen aan het hoofd van mijn paard. En je kunt nog een leuk kleurtje kiezen ook!
Hoewel zwart hem erg goed staat hoor!

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 14:31

Ik zal trouwens de foto's even aan mijn witte (met stippels) laten zien, die is op het moment meer geel dan wit, vooral die manen pffff.

eLLe_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 14:44

Wat een mooi paard Kwijl
*dol op witte paarden Tong uitsteken *
Ik vind dat je groot gelijk hebt als je doet wat jij en je paard prettig vinden Ja
Ik heb geen verstand van hack's, dus ik ga me d'r niet mee bemoeien...

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 14:54

_Marleen_ schreef:
Heey

Toen ik dit las: Omdat Witte onrustig ging lopen op het bit, rijdt ik hem nu op de hackamore. Iets wat Witte, en daardoor mij, beter bevalt.

groetjes Marleen

Nee, de tandarts laat ik regelmatig komen, en zijn gebit is helemaal in orde. Hij vindt het gewoon fijner om niets in zijn mond te hebben.

De andere bitloze optoming die ik geprobeert heb is het monty roberts halster en de Cross rope briddle, maar beide bevielen niet. Witte snapte echt niets van de hulpen en werd erg onrustig. Dit heeft hij met de hack geen moment gehad.

Verder rijdt ik hem zo nu en dan met de halsring, wat hij weer wel leuk vindt. Belangrijke dingen als stelling en buiging kan ik er echter niet mee vragen bij hem, dus om daar nou meer te gaan dressuren.. nou nee..

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 14:55

_angela_ schreef:
_Marleen_ schreef:
Heey

groetjes Marleen

Nee, de tandarts laat ik regelmatig komen, en zijn gebit is helemaal in orde. Hij vindt het gewoon fijner om niets in zijn mond te hebben.

De andere bitloze optoming die ik geprobeert heb is het monty roberts halster en de Cross rope briddle, maar beide bevielen niet. Witte snapte echt niets van de hulpen en werd erg onrustig. Dit heeft hij met de hack geen moment gehad.

Verder rijdt ik hem zo nu en dan met de halsring, wat hij weer wel leuk vindt. Belangrijke dingen als stelling en buiging kan ik er echter niet mee vragen bij hem, dus om daar nou meer te gaan dressuren.. nou nee..

Dat vind mijn andere merrie dus ook. Die rijd ik op touwhalster.
Maar zij heeft in het verleden wel een trauma gehad met haar mond, ze heeft een gebroken wolfskiesje in haar kaak gehad, die zat er helemaal in gedrukt.
En denk dat ze hierdoor nooit helemaal goed het bit heeft willen aannemen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 12:38

Sommige paarden zijn nu eenmaal tig duizend keer fijner met bit. Daar hoeft echt niet een mondprobleem, tandprobleem of bit probleem geweest te zijn. Neus breken vind ik ook altijd van die spookverhalen... IEdereen roept het altijd, maar de eerste moet nog komen met een bevestiging dat het idd eens is gebeurd (uit eigen ervaringen of wat dan ook). Ik wordt soms echt een beetje moe over al die spookverhalen van hacks... Slapen

De hack lijkt wat te laag, maar je hebt blijkbaar daar redenen voor. Iedereen kent zijn/haar paard het beste, en dit ziet er nou niet echt uit alsof de ruiter dusdanig hard inwerkt en geen weet heeft over hoe en wat.

Efin, even weer terug naar de rijfotos. Ik vind het er netjes uitzien! Leuke naam idd, prachtig paard. Het ziet er netjes uit, lekker ontspannen! (zou dat dat ook zijn als de hack het paard in zou dwingen?)