Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Ania schreef:Als ik zo het artikel lees,wat trouwens erg overtuigend is geschreven, vraag ik me af hoe het kan dat KWPN die Twenter en 3-jarige vrijsringwedstrijden organiseert?
besita schreef:ik ken geen één veulen wat uit zijn eigen een hindernis dat daar in de bak staat opgesteld gaat springen ...integendeel ..dus dat opjagen ed komt er zeker aan te pas ..de eerste keren vrijspringen gaan nooit vanzelf
en ik snap niet wat "in het wild " daar mee te maken heeft ...het gaat om de verdere carrière van het paard ...hij hoeft in het wild ook op latere leeftijd niet aan het werk dus of het nadelig is kunnen we toch niet aantonen

Sammie schreef:Bij jonge dieren valt er imo weinig te 'trainen', zeker wat betreft vrij springen. Er moet ooit een ruiter op, anders heb je er toch weinig aan.
..hoe vaak en hoe lang ze niet door dat lijntje gejaagd worden .. besita schreef:Sammie schreef:Bij jonge dieren valt er imo weinig te 'trainen', zeker wat betreft vrij springen. Er moet ooit een ruiter op, anders heb je er toch weinig aan.
je wil niet weten hoe hard er met die jonge paarden getraind wordt voor de vrijspringwedstrijden![]()
..hoe vaak en hoe lang ze niet door dat lijntje gejaagd worden ..

besita schreef:ik ken geen één veulen wat uit zijn eigen een hindernis dat daar in de bak staat opgesteld gaat springen ...integendeel ..dus dat opjagen ed komt er zeker aan te pas ..de eerste keren vrijspringen gaan nooit vanzelf
en ik snap niet wat "in het wild " daar mee te maken heeft ...het gaat om de verdere carrière van het paard ...hij hoeft in het wild ook op latere leeftijd niet aan het werk dus of het nadelig is kunnen we toch niet aantonen
Sammie schreef:Het is wachten op de pennys

aerdenhout1 schreef:Tja...ik vind dat een kind een kind hoort te zijn.
Doen ze het uit zichzelf eens een keer ( boomstam of wat dan ook in de wei ) prima. Maar de meeste eigenaren weten als ze het b.v in de bak over een "echte" hindernis doen, van geen ophouden en laten zo'n heel jong dier dan 7 of 8 keer over een hindernis gaan. Ik ben er zeker geen voorstander van.
je kan niet vroeg genoeg beginnen moet ie gedacht hebben
!