Mooie dame @ springen!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ravellie

Re: Mooie dame @ springen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 15:30

Ik vind vooral foto 2 heel netjes

Inlijsten Pling Knipoog

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 15:31

Goed plan Lachen .

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 15:32

ravellie schreef:
Ik vind vooral foto 2 heel netjes

Inlijsten Pling Knipoog

Dankjewel, foto 2 is inderdaad ook wel iets om trots op te zijn als je bijna nooit springt Lachen

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 15:53

Ziet er leuk uit des!!
Echt een leukerd is ze!

Carretje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 15:57

ziet er leuk uit
maar als je een grondbalk voor de hindernis legt is het wat makkelijker inteschatten voor het paard Pling
vooral als hij nog niet zolang of vaak springt

veel succes er verder mee !

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 15:59

grondbalk hebben we naderhand ook neer gelegt.. alleen bij de eerste sprongen waren we die vergeten : daarvan zijn de foto's Knipoog

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 16:01

Ben ook geen springer dus weet er ook niet zo super veel van... maar het lijkt erop alsof je het paard maar zelf laat uitzoeken hoe hij/zij uitkomt en vanaf waar hij/zij springt...

Bij foto 3 en 5 komt hij of zij duidelijk niet uit. Te ver weg van de hindernis en te dicht bij de hindernis al!

Succes ermee, gaaf paard!
Laatst bijgewerkt door Cindyrella op 08-08-07 16:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Carretje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 16:03

smurffie schreef:
grondbalk hebben we naderhand ook neer gelegt.. alleen bij de eerste sprongen waren we die vergeten : daarvan zijn de foto's Knipoog

ow oke Haha!
leuk ponytje hoor !!

Carretje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 16:06

Cindyrella schreef:
Ben ook geen springer dus weet er ook niet zo super veel van... maar het lijkt erop alsof je het paard maar zelf laat uitzoeken hoe hij/zij uitkomt en vanaf waar hij/zij springt...

Bij foto 3 en 5 komt hij of zij duidelijk niet uit. Te ver weg van de hindernis en te dicht bij de hindernis al!

uhh.. ? ok.. ?!
maar pony´s kunnen niet altijd goed uitkomen !!

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 16:09

Leuke foto's hoor, en hele aparte pony heb je Pling Voor iemand die nooit springt heb je een goede houding, probeer wel wat meer mee te geven boven de sprong. Let ook een beetje op je tenen, er hoeft geen jas aan te hangen Knipoog Verder vind ik je springmateriaal er een beetje risicovol uit zien, maar dat is je eigen beslissing.. Veel succes met verder oefenen!

lindyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 16:10

wat een leuk paardje ..
succes

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 16:12

Cindyrella schreef:

hoe wil jij het dan doen :
goed zo julia : dat beetje eerst dan die ja vanaf daar! goedzo!
je helpt een paard door mee te gaan op het moment dat ze meot springen .. en door extra been te geven .. (heb ik dan geleert)
verder zal een paard toch echt zelf het beste kunnen beslissen waarneer ze moet springen Knipoog

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 16:37

Wat een hoop berichten zijn erbij Wow! .
Mijn tenen naar binnendraaien heb ik geprobeerd, maar dat doet gewoon echt pijn, en hou ik misschien 2 seconde vol. En het klopt dat het paard mij vooral over de sprong heen helpt, maar ik krijg al les (ja ook springles Tong uitsteken ) om hier aan te gaan werken.

edit: op de foto's zie je heel erg dat mijn armen duo penottie zijn Huilen van het lachen

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 07:58

smurffie schreef:
je helpt een paard door mee te gaan op het moment dat ze meot springen .. en door extra been te geven .. (heb ik dan geleert)
verder zal een paard toch echt zelf het beste kunnen beslissen waarneer ze moet springen Knipoog

Rustig maar, je hoeft niet meteen zo fel te reageren...

Ik heb bijvoorbeeld geleerd dat je de pas iets kan verkorten zodat je beter uitkomt voor de hindernis,en je paard echt niet zelf hoeft uit te zoeken vanaf waar ze springt. Zou nogal makkelijk zijn....
Maar goed, zo is het mij geleerd!

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 10:10

Ziet er leuk uit, je hebt een erg leuk paardje. Ik zie ook niet dat je je paard dwars zit, dus dat zit wel goed.

Alleen je springmateriaal is gevaarlijk, dan niet alleen die balk op dat hek.. wat ik link vind is dat je ook nog eens de emmer met de "open" kant naar boven legt. Kijk eens naar die blooper foto, als je paard met zijn been in de emmer was gekomen.. Brrr ik wil niet eens nadenken wat er kan gebeuren. En ik vind ook niet dat het maar je eigen beslissing is, je hebt namelijk je paard ermee. Sorry, ik zou eerst veilig springmateriaal aanschaffen en anders gewoon niet springen. Ik vind dit echt heel erg link.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-07 13:01

Het is niet mijn paard, niet mijn springmateriaal, ik gebruik wat gebruikelijk is voor deze mensen. Lachen

Safrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 13:03

Wat een leuk beestje Lachen Vind het altijd fijn om 'speciale' paardjes te zien!

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-07 13:04

Dankjewel Lachen

leeuwtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 21:14

leuk ponytje

Wobbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 21:29

Citaat:

Sorry maar je kan een paard idd niet vertellen welk beentje eerst, maar denk jij dat die springruiters alleen meezitten? Je kan voor de sprong de galopssprongen tellen (eventueel eerst met balkjes op de grond oefenen) dan kan je tellen bij welke sprong ze afzet en hoe het gaat.. zet ze heel vroeg af dan kan je proberen om haar passen wat te veruimen waardoor ze wat later af zou kunnen zetten, zet ze heel laat af dan kan je haar wat meer verzamelen en haar passen verkorten. Dit is natuurlijk niet makkelijk maar wel de manier hoe jij en je paard goed kunnen uitkomen boven de sprong en dus niet alleen op gevoel gaan.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 22:58

Love_Blinkey schreef:
Citaat:

Sorry maar je kan een paard idd niet vertellen welk beentje eerst, maar denk jij dat die springruiters alleen meezitten? Je kan voor de sprong de galopssprongen tellen (eventueel eerst met balkjes op de grond oefenen) dan kan je tellen bij welke sprong ze afzet en hoe het gaat.. zet ze heel vroeg af dan kan je proberen om haar passen wat te veruimen waardoor ze wat later af zou kunnen zetten, zet ze heel laat af dan kan je haar wat meer verzamelen en haar passen verkorten. Dit is natuurlijk niet makkelijk maar wel de manier hoe jij en je paard goed kunnen uitkomen boven de sprong en dus niet alleen op gevoel gaan.

en een parcour is het inderdaad van belang dat het paard zoiezo uitkomt..
bij julia is het al een goed iets als ze over de hindernis heen komt..
echt springen heeft ze nooit gedaan..
met je zit bepaal jij (als het goed is) ook het tempo van jou paard..
en een paard moet van zichzelf als jij niet te hoog gaat al kunnen berekenen waar ze moet springen..
we bouwen daarom het werk langzaam op en gaan eerst meer aan haar techniek en alles werken voor we echt de hoogte in gaan Knipoog
dit paard is het springen nog aan het leren .. dus moet eerst op eigen benen leren staan..
een paard dat jong is en net leert rijden laat je ook eerst zelf bekijken hoe het moet voor je dingen gaat vragen .. doen wij dus ook met springen Lachen

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-07 15:02

Wobke, man, zo'n superruiter ben ik ook weer niet, en springen is alleen leuk voor de afwisseling enzo. Lachen

Pienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 15:18

Ziet er netjes uit! Lachen
Soms iets meer letten op je tenen, maar verder aangezien je weinig springt echt super netjes Haha!
En foto 2 is inderded echt goed!

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-07 15:22

Dankjewel Lachen

Wobbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 20:40

@Dessie:Klopt maar ik wil niet dat je foute info doorkrijgt. Ik had het ook niet tegen jou maar ik denk dat je dat wel begrijpte Knipoog

En dan nog Smurffie, Ik ken Juul langer dan jou en heb er zelf ook op gesprongen ze heeft er zeker talent en qualiteid voor! Ze is idd nog jong en moet op haar eigen benen staan maar dat bereik je met balkjes lopen en dressuur matig rijden.

Ik heb meerdere malen paarden ingereden voor een Z Springruiter onder zijn begeleiding en hij zei niet laat het hem maar uitzoeken ze hebben totaal geen inzicht! Je moet ze juist begleiden en ook mede door je zit.. maar dus niet door wat jij eerst zei.