Wat is belangrijk, dressuur, grondwerk of springen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

horsefan08

Re: Wat is belangrijk, dressuur, grondwerk of springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 15:26

Prinslover schreef:
Ik denk dat je eerst het grond werk goed onder controle moet hebben. Je moet het paard dan al goed onder controle hebben natuurlijk Lachen Daarna kan je beginnen met dressuur, en die moet wel goed in orde zijn als je wilt gaan springen (serieus springen helemaal). En verder denk ik dat de afwisseling hiervan ook belangrijk is. Lachen

Ben het voledig met prinslover eens! Duivel

aartlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 20:56

Jep ik ook Ja

Sportstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 13:41

Ik denk dat de meeste mensen wel begrijpen dat dressuur ook voor springen zeker het belangrijkste is. Wel zijn er mensen die met paarden die dressuurmatig niet zo goed voor elkaar zijn, toch hoog in de sport komen, denk bijvoorbeeld aan de jonge spring paarden.
Maar ik denk dat een ruiter die zijn paard goed voor elkaar heeft bij de moeilijkere proeven over blijft. Je kunt beter plaatsen betere barrages rijden. En je paard is gewoon stukke sterker als hij lekker ontspannen zijn dressuur rondje loopt. Als voorbeeld spring ik met mijn Z spring paard de wissels om de 3 langs de lange zijden. En rijd ik contra galop. Probeer een piroete te rijden(om ze achter sterk te maken en voor de barrage). Wat ik ook echt heel belangrijk vind is dat wanneer een paard goed ontspannen tegen je hand aanloopt hij ook veel fijner springt en baskuleert.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 13:43

Grondwerk is de basis voor dressuur, en dressuur is de basis voor de rest. Lachen

xxLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 13:46

Helemaal gelijk, Knipoog

happyfever

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 13:51

ik denk dat grondwerk het beste van de drie is daarna dressuur en daarna springen.
Eenmaal men bijrijdpony losgewerkt is springt ze gewoonweg super.
maar als we ons gewoon op het springen concentreren zonder dressuur of grondwerk vooraf te doen dan smijt ze gewoon alles af.
elena

XxpaulinexX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 19:13

myxlea schreef:
Ik vind zelf dat dressuur en grondwerk belangrijker zijn .
Dat je eerst de dressuur goed voor elkaar moet hebben om daarna te kunne springen .

Wat vinden jullie?

helemaal met je eens!!!

henriekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 13:27

ik denk dat je heel veel moet variëren zowiezo, maar inderdaad, voordat je gaat springen is het wel van belang, of in ieder geval heel fijn, als je je paard lekker over z'n rug kunt laten lopen en kunt schakelen in de gangen