Oakland (zeoliet x zuidhorn) bezoekje vera

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sans6

Re: Oakland (zeoliet x zuidhorn) bezoekje vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 13:20

@ Welshfreak, wanneer je foto's op Bokt plaatst, wéét je dat er commentaar volgt. het commentaar wat hier gegeven is, is allemaal opbouwend en niet op een vervelende manier geplaatst.

Toch schiet je meteen in de verdediging, en heb je op iedere reactie een tegenreactie.
Je handen mogen lager, maar daar heb je je redenen voor.
Je zit mag minder scheef, maar dat doe je voor het sturen met je zit.
Het is niet erg hoor, om opbouwende kritiek te krijgen, ik neem aan dat je dat in je les ook krijgt?

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 13:46

Ik mag toch mezelf verdedigen? En ik wéét dat ik niet alles perfect doe, weet ik. En om mijn armen kan ik niks doen, als ik ze lager houdt, krijg ik last van mijn polsen, die zitten vol vocht en cysten. Daarbij loopt mijn paard op de voorhand als ik ze lager zet. En ligt jou zadel nooit scheef??? Mijn excuses daarvoor waren dat het gewoon ietwat scheeflag. Dat ik mijn schouders gebruik om te sturen met mijn zit, weet dat het fout is. Ik vind het dan ook helemaal niet erg kritiek te krijgen kan er alleen maar uit leren. Maar voor sommige "fouten" heb ik echt wel mijn redenen.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 14:06

Met jezelf verdedigen kom je nergens. hier krijg je dan het: ja maar, is nee want....
iedereen wil je hier opbouwende kritiek geven, probeer daar wat mee te doen.

Als je je handen niet lager kan houden ivm vocht en cysten, nix aan het handje, leg je dat gewoon even uit.
Een paard kan ook lopen met de handjes wat hoger.

schadel scheef? nope mijn zadel ligt nooit scheef, wellicht ligt het zadeltje niet helemaal ok op je paardje.
Misschien kan je dat eens laten controleren, ook ter behoudt van je paardje zijn rug.

Ik zelf vind ook dat je iets teveel met druk rijdt.
Ontspanning, daar bereik je het meeste mee.
Probeer overgangen te rijden, stap, draf, stap draf, galop, draf enz... daar word je paardje losser van en gaat hij op de achterhand lopen, waardoor hij van voren ook makkelijker gaat lopen.
Vergeet niet: het motortje van het paard zit altijd van achter. Knipoog

Verder een heel mooi beestje om te zien.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 14:08

Mijn zadel is momenteel bij de zadelmaker omdat het niet 100% lag, ter behoud van een sterke rug zonder blessures. Gisteren heb ik gelongeerd om het voorwaarts neerwaarts te stimuleren, moeten ze achter lekker lopen of ze gaan de grond op. Vandaag heb ik les, met een beetje geluk kan er wel iemand foto's nemen. En anders van zondag op wedstrijd..

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 14:17

Kijk dat is toch super.
Lekker door gaan met lessen, gaat het helemaal goedkomen!

Hoop wel dat je de ontspanning erin houdt en dat je druk weg kan laten, want dat is voor geen een paard fijn en ze worden er alleen maar sterker van.
En ze krijgen uiteindelijk een mond als een blok beton en laten we eerlijk zijn, er zijn mensen die gaan vechten met een paard, meid dit ga je nooit winnen, want als een paard van een paar honderd kilo wil, kan hij/zij het altijd van je winnen.

Suc6 zondag met de wedstrijd!

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 14:22

De druk probeer ik te minderen maar het is echt niet simpel met een paard als oakland, hij is nogal geniepig Clown Als hij denkt ik doe het niet, dan doet ie het ook echt niet, hier reageer ik (verkeerd) op door druk te zetten.

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 14:34

Hoi,
mooi paardje heb je hij toont inderdaad wel groter.
Commentaar is al gegeven die ga ik dus niet meer herhalen.

Nog veel succes met de wedstrijden ! Lachen (maar dat komt vast goed Knipoog)

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 14:48

welshfreak schreef:
De druk probeer ik te minderen maar het is echt niet simpel met een paard als oakland, hij is nogal geniepig Clown Als hij denkt ik doe het niet, dan doet ie het ook echt niet, hier reageer ik (verkeerd) op door druk te zetten.

Kijk, maar je bent je wel al bewust dat je dat doet en dat het eigenlijk niet goed is.

Ga eens proberen: de overgangen, zodat hij/zij goed op je moet letten, hierdoor worden ze vaak ontspannen en zal de druk ook minder worden.
Als je jezelf maar blijft realiseren dat dmv druk je er niet komt.
Kijk je mag natuurlijk wel ophoudingen geven, maar zodra hij in je hand zakt, laat je de druk los en ontspan je hand.
dus niet vasthouden. Komt hij ertegen in, dan sluit je je hand weer en als hij weer ontspant, dan ontspan jij je hand.
Blijven oefenen. Uiteindelijk zal jij het ook aan voelen komen wanneer hij eruit wil komen en dan ben je hem een stap voor doordat je je hand sluit en dan weer ontspand.
Als je de achterhand eronder krijgt dan zal dat ook allemaal makkelijker worden, want daar heb jehet motortje. En die kan je dus motiveren door de overgangen te rijden. Knipoog

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 14:54

Ik ga er straks met het inrijden zeker op letten! En tijdens mijn les kan ik dit uiteraard ook toepassen. De foto's zijn voor een andere keer want in de binnenbak mislukken ze met mijn camera, het worden wedstrijfotos maandag.

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 14:55

welshfreak schreef:
Ik mag toch mezelf verdedigen? En ik wéét dat ik niet alles perfect doe, weet ik. En om mijn armen kan ik niks doen, als ik ze lager houdt, krijg ik last van mijn polsen, die zitten vol vocht en cysten. Daarbij loopt mijn paard op de voorhand als ik ze lager zet. En ligt jou zadel nooit scheef??? Mijn excuses daarvoor waren dat het gewoon ietwat scheeflag. Dat ik mijn schouders gebruik om te sturen met mijn zit, weet dat het fout is. Ik vind het dan ook helemaal niet erg kritiek te krijgen kan er alleen maar uit leren. Maar voor sommige "fouten" heb ik echt wel mijn redenen.
Het was geen aanval hoor Haha!
En je verdedigen hoeft helemaal niet, juist omdát het geen aanval was.
Maar ik neem aan dat als je les geeft, je ook niet op iedere aanmerking van je instructeur een weerwoord hebt.
En als de kritiek hier nu niet reeel of onzinnig was, kan ik me voorstellen dat je er niets mee wilt doen, maar dat zie ik er hier niet tussen staan.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 14:57

Ik heb nog een topic op HAW staan van enkele weken geleden iets met oakland@ work in setje ofzoiets. Zal dadelijk de link opzoeken, foto's zijn ook te vinden in mijn profiel, daar had ik geen last van mijn polsen/handen en staan ze gelijk een stuk beter.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 15:00

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 15:07

ha nee hoor, commentaar ga ik niet geven.
Zeker niet als je hem daar net rijdt.

Zorg maar dat jullie een goede combi worden!
Vind t een super mooi paardje!

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 15:20

Welke punten zijn er daar beter dan op deze fotos? behalve mijn handen? waar ik intussen mijn reden al voor gegeven heb?

Malin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 23:17

Het zeldzame moment...was dat zeldzaam omdat hij anders nooit 'zakt', of omdat hij dan niet rustig kan blijven (als je hem de lange teugel geeft bedoel ik)? Dat zakken kan volgens mij nog wel lager trouwens Knipoog Wat je vooral op de fotos kan zien-maar dat zeg je zelf ook al- is dat hij toen wat heter was, en dat zie je mooi terug in zijn houding+gangen. Ik heb het idee dat je toen wat meer in je handen had, zonder direct de teugels op 30cm te nemen Knipoog

wsundayl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 23:31

Ten eerste leuk paard om te zien, meeste commentaar is al gegeven. Heb alleen nog een vraagje. Waarom pirouettes rijden met een paard wat naar wat ik begrepen heb bij zijn vorige eigenaar niet hoger heeft gelopen dan L2 op wedstrijdniveau (ik weet niet hoever de africhting natuurlijk thuis was)

Je schrijft dat je dit doet om de achterhand er meer onder te brengen, imo zijn daar vele andere oefeningen voor en niet zoiets als een pirouette waar je paard juist al goed zijn achterhand voor moet kunnen gebruiken.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-07 09:25

Hij heeft bij de eerste eigenaar Z gelopen, en de training die ik momenteel loop heeft het Niveau van de L8 in Belgie. Ik vertel er dan ook bij dat het geen "echte pirouette" is. Het is meer een cirkeltje dat ik telkens weer verklein tot hij echt gaat "zitten" dan rijd ik er weer uit als beloning. Zal dadelijk een proefje posten, dit is het niveau dat ik thuis (onder begeleiding) rijd.
Laatst bijgewerkt door Oakland1990 op 09-08-07 09:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-07 09:27

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 09:32

Heej dat is een bekend paard! Haha!

Volgens mij eheft hij het wel erg goed bij jou Knipoog Vera had zich denk ik geen beter baasje kunnen wensen Lachen En ach, het leek me nou ook niet altijd het makkelijkste paard.. Heb hem er regelmatig milimeter voor milimeter onderuit zien glippen Knipoog

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-07 10:22

Ja, hij zal nooit meteen koppig beginnen doen, je hebt gwn telkens iets minder, tot je plots haast niks meer hebt, als je dan wil opnemen wordt ie boos Tong uitsteken

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 11:25

Dat is juist zo leuk aan hem ROFL Om te zien dan Knipoog

Gytske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 12:06

Ik vind je armhouding wat minder.. Dat is wel jammer.
Mooi paard wel!

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-07 12:16

Ja het is zeker geen paard dat op automatische piloot loopt. Hij kan echt behoorlijk pissig worden als hij gestraft wordt of op zijn plek word gezet.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-07 21:51

Vandaag heeft de lesgeefster gereden, hij werkt echt niet mee. bokken steigeren echt heel pissig reageren op de kuit etc. Heb ook "huiswerk" gekregen. Dus ik weet wat me te doen staat.

wsundayl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 18:36

Oke dan snap ik wat je bedoelt met pirouette. Wat een aparte proef, vooral dat met je binnenhand over de hals strijken in de volte. De reden daarvan is??

Zou wel wat voor die van mij wezen al dat verzamelen (even los van de galoponderdelen, dat is ze net aan het leren), Nusca wil juist voornamelijk verzamelen, zeker in de draf.