Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
missanous schreef:ik zeg ook niet dat jullie zeggen dat ik aan de teugels trek :-D
bedankt voor jullie tips
. Jonge paarden doen dit héél makkelijk en die kun je beter iets teveel dan te weinig lucht geven van voor. Dus wat ze ook doet, gewoon je handen laten toestaan, alleen maar toestaan en misschien af en toe eens wat vragen of ze laag wil gaan lopen.Ezumii schreef:missanous schreef:ik zeg ook niet dat jullie zeggen dat ik aan de teugels trek :-D
bedankt voor jullie tips
Waarschijnlijk pak jij de teugels op, voelt het paard iets meer druk en gaat gelijk zo ver achter de loodlijn lopen. Jonge paarden doen dit héél makkelijk en die kun je beter iets teveel dan te weinig lucht geven van voor. Dus wat ze ook doet, gewoon je handen laten toestaan, alleen maar toestaan en misschien af en toe eens wat vragen of ze laag wil gaan lopen.
Het is een prachtig paard, veel plezier ermee!

_Linda_ schreef:Leuk paard!
Idd veelste diep ja, probeer idd eens wat met langere teugels te rijden.
Veder lijkt het wel of je je benen een beetje naarvoor afsteekt, met een dressuurzadel zal dit aan een heel stuk verbeteren, succes!
) En met een jong paard zie ik het liefst een cap ( altijd eigenlijk ) maarja eigen keus.. alleen geen verstandige
en dat ze ooit een keer kan gaan bokken of ineens kan omdraaien enz
Die kan het nog ver schoppen denk ik. Mijn paard was ook de eerste paar keer super braaf tot dat ze je gaan uitproberen van de 1 op de andere dag en dan is het mis. De pony word steeds slimmer, probeert je uit, krijgt meer conditie enz. Ook al is ze zo braaf het is en blijft een jonge onervaren pony!
Maarja het is allemaal eigen risico! Pop schreef:Die pony moet de sport in! Niet verhurenDie kan het nog ver schoppen denk ik. Mijn paard was ook de eerste paar keer super braaf tot dat ze je gaan uitproberen van de 1 op de andere dag en dan is het mis. De pony word steeds slimmer, probeert je uit, krijgt meer conditie enz. Ook al is ze zo braaf het is en blijft een jonge onervaren pony!
Esther28 schreef:Mooi paardje en idd erg kort in de hals, herken het wel bij die van mij hoor. Deed dit ook heel erg in te begin en de truc is dan juist om meer lengte in je teugels te houden en idd toestaan. Ik ben nu na 4 weken zover dat er eindelijk eens wat lengte in de hals komt en dat ie ook niet meer zover naar beneden gaat die ie gaat hangen op mn handen. Niets moeilijker dan een jong paard beleren hoor. Maar knap paardje en gewoon veel oefenen met wat meer lengte in je teugels en meer toestaan met je handen......
Amber_VZ schreef:Leuk paardje!
Alles ze loopt idd veel te diep! Misschien is het een optie om haar lang en laag te lopen zodat ze meer haar rug gebruikt?
En over je houding zijn al tips gegeven..
En over de cap.. Tsja ik rij ook niet altijd met cap, ookal is het veel veiliger met, maar met dit weer zweet je je kapot in zo'n dingMaarja het is allemaal eigen risico!