mijn nieuwe paardje gusta!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pinuts

Re: mijn nieuwe paardje gusta!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 19:11

als je hier even niet de zit heb als je ''hoort'' te hebben, hebben mensen al wat aan te merken, en ook op je schrijven..zonder dat ze weten dat je dyslectie heb. Je hebt zelf aangegeven wat er beter moet, en dat mensen dat alsnog benadrukken vind ik een beetje overbodig. Als je dat zelf weet en je gaat eraan werken dan zit het goed toch? leuk paardje hoor;)

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 19:12

Pel zegt precies wat ik ook zeg.. Vind je mijn advies (zitles bijv) dan onzin?

GentleZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 19:13

Leuk beestje. Veel plezier dr mee. Haha!

Hoe komt dat dan dat je je benen zo optrekt?

paix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-07 19:14

haha id dorienkee als jij het bedoeld zoals ik het bedoeld dan zijn we het helemaal met mekaar eens Knipoog ik schrok gewoon van mijn eigen foto's Tong uitsteken maarja ctjelief zij zecht het op een manier van een baaldag kan dat betekent niet meteen dat je bager rijd en jij doet meteen alsof ik alitjd zo rij en ik maar meteen een zitles moet gaan nemen.. maar goed laten we even ontopic blijven..

gentlez: dat komt doordat ik mijn beugels een beetje kort had en omdat mijn paardje een beetje klein is Haha!

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 19:15

Citaat:
Je hebt zelf aangegeven wat er beter moet, en dat mensen dat alsnog benadrukken vind ik een beetje overbodig

mensen (ook ik) komen met goedbedoelde adviezen.. is dit dan niet de bedoeling van dit forum?
Waarom wordt er meteen zo negatief gereageerd of positieve bedoelingen?

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 19:15

ja velen zullen zeggen: dan moet je die fotos maar niet op bokt zetten, maar je zegt zelf dat het beter moet, dus je weet t zelf ja, en je hebt al les.. bestaat er dan aparte zitles? wist ik nieteens=)

paix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-07 19:17

ja die bestaat Knipoog maar die vind ik totaal overbodig.. en als ik zeg dta ik een baaldag heb en zenuwachtig was door mijn faalangst (waar ik toch overheen moet) tja dan kan je zelf ook nadenken van go mischien kan ik beter zegen vervelend dat het zo is ofzow maar n iet meteen doen alof ik echt rij als een beginer (wat je dus ook al gezecth hebt Knipoog)

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 19:18

ctjelief: ik had t in eerste instantie niet tegen jou, maar diegene die ook zij dat ze in t schrijven beter moest worden.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 19:18

Citaat:
maarja ctjelief zij zecht het op een manier van een baaldag kan dat betekent niet meteen dat je bager rijd en jij doet meteen alsof ik alitjd zo rij en ik maar meteen een zitles moet gaan nemen..

Citaat:
maar dat geeft ook helemaal niet, rome is ook niet in 1 dag gebouwd.. met veel les en begeleiding leer je vast! misschien een idee om eens zitlessen te nemen, aan de longe, zonder beugels en zonder teugels, dit is echt ideaal om aan je zit te werken, en dat is erg nodig! Misschien lijkt het je niets, maar ik kan uit ervaring vertellen dat dit wonderen doet..

Nou ja.. ik kom hier toch gewoon met een idee?? zeg ik ergens dat het moet?
En ik zeg toch ook dat het lijkt alsof je instabiel zit?

Misschien moet je toch wat beter lezen.. Want ik kom in mijn ogen met een goed bedoeld iets en dan ben ik maar de boosdoener? kun je misschien beter geen foto's hier plaatsen want ik ben aardiger dan de meeste bokkers hoor..
jammer dat je zo reageert

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 19:19

je kan ook in de bak gewoon wat vaker zonder zadel of zonder beugels rijden, misschien ook wel goed voor je zit. en dan is t niet meteen een zitles

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 19:21

ctjelief: ik snap heus wel dat je t goed bedoelt hoor, zoals ik al zij IK had t niet tegen jou..Knipoog

sammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 19:29

leuke foto's en succes dat zal jullie vast wel lukken, jullie zijn een leuke combinatie, en je moet inderdaad verscheindelijk nog even wennen niet alle paarden zijn evenmakelijk!

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 19:30

iedereen moet het leren en natuurlijk ziet het er niet het beste uit maar je moet het toch een keer leren!! ik vind het knap dat je de foto's erop zet omdat je kan verwachten dat je kritiek krijgt. (wat goed bedoeld is en om je te helpen.

verder.. is een martingaal geen optie? zodat het paard misschien iets meer ontspant in zijn rug en jij ook ontspant?

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 22:05

Ik zou zeker niet naar een hulpteugel grijpen... amazone moet eerst aan dr zit werken, en aan de teugelhulpen.. hulpteugel pas als allerlaatste redmiddel gebruiken(en dus liever helemaal niet).. waarschijnlijk kan dit gewoon rijtechnisch worden opgelost.. is ook veel beter! voor beiden!

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 22:55

idd..ik ben daar ook geen fan van.. gewoon blijven lessen idd..

munawwarah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 23:07

sommige geven gewoon tips of advies en ik denk dat tips en adviezen altijd welkom moeten zijn. anders zal je nooit leren. dat over het schrijven vond ik wel een beetje rare opmerking, maar goed. leuk paardje heb je en ik zou meer les nemen, omdat je zei dat je nu ff geen les had maar een keertje wel weer wilt nemen. lessen doen niet alleen wonderen voor de ruiter maar zijn ook fijn voor het paard Knipoog

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 00:06

Als je je paard wat beter kent, zou ik zeker zitlessen gaan nemen. Is zo goed voor houding. Verders ziet het paardje er goed uit voor zn leeftijd.

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 09:44

Hai hai,

Het klopt wel dat ik hetzelfde zeg als ctjelief, misschien net iets anders, maar ik doelde op hetzelfde.
Wat er is gezegt over zitlessen. Ik zou het als ik jou was wel doen. Of je laat iemand je paardje longeren, gaat erop zonder beugels en zitten, zitten. Daar krijg je een goed evenwichtsgevoel van en het helpt je echt. Anky bijv. neemt nog geregelt zitlessen. Het gaat er dus niet om dat je niet kan rijden, maar het verbeterd iedereen.
Ik snap trouwens wel dat je je beugels wat kort hebt omdat ze een beetje klein voor je is. Je kunt dan toch het beste je gewone maat nemen, benen lang maken. Je komt er misschien wat onderuit, maar dat geeft niet. Het staat mooier, dat je er net iets onderuit komt maar je benen mooi lang maakt, dan wanneer je je benen optrekt. Dat kan ook de reden zijn dat je instabiel zit.
(ik ben lang van stuk en ben al te lang voor een paard van 1.65 dus ik ken het wel, maar probeer dan echt druk te geven met je kuiten en niet je hak op te trekken) Knipoog

paix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 10:28

bedankt voor de tips Knipoog zitles nemen gaat gewoon wel wat moelijker omdta ik niet weet wie het kan geven maar ik rij geregeld zonder zadel.. gewoon omdat ik het fijner vind.. lekker zonder zadel lange buitenritten maken Lachen ik heb zelf even een tijdje voor onze spiegel gestaan en ben tot de conclusie gekomen dat me schouder scheef staat Tong uitsteken weet niet waarom ik dat hier neer zet haha Knipoog maar vanmiddag worden er weer foto;s gemaakt en nu goeden foto;s als i kze heb zal ik hier een link neerzetten van de foto's Haha!

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 10:38

Ja doe maar Haha!
Je kunt inderdaad ook niet overal zitles krijgen. Maar als je les krijgt van bijvoorbeeld een prive instructrice moet het wel lukken. Is alleen zo duur.
Wie weet kun je iemand vinden die haar wil longeren. Dat is leuk met/zonder zadel. Beugels uit. Vaak is het meer lachen dan werken maar het zal echt helpen.

paix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 10:45

maarja is zitles zo nodig als ik ook gewoon zonder zadle kan rijden?? mijn paard hobbelt zo erg Tong uitsteken haha maar ik blijf er netjes op zitten hoor! Haha! ze vind het namelijk altijd geweldig als ik er net zonder zadle op zit om overal van te schrikken.. haha ze schiet dan echt overal van weg.. en dan zonder zadel is erg leuk Knipoog

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 10:59

Paard ziet er goed uit zeg! Mooi dier voor die leeftijd!

Je rijhouding daar heb je nu inmiddels wel genoeg advies over gekregen Knipoog.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 11:03

Citaat:
maarja is zitles zo nodig als ik ook gewoon zonder zadle kan rijden??

Het is nodig om goed met zadel te kunnen rijden.. mits je je houding wil verbeteren..

paix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 11:21

haha manda helemaal mee eens ctjelief mischien kan jij nu ook ophouden ik weet hetnu wel Knipoog

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 12:48

je stelde een vraag.. ik geef gewoon aardig antwoord Knipoog