N.a.v. topic Chouke en Karinka @ Z1 training:wedstrijdfotos

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Simba_

Re: N.a.v. topic Chouke en Karinka @ Z1 training:wedstrijdfotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 16:25

BeLoVeD schreef:
Ik vind het beeld op zich fijn, alleen de houding van de ruiter stoort me behoorlijk. Ik vind dat als je op dit niveau rijdt je toch wel naar behoren je hakken moet kunnen uitdrukken. Het lijkt alsof de ruiter haar hele benen 'optrekt'.

Ik denk niet dat ze daar wat aan kan doen eerlijk gezegd...
Want als je in het "chouke verrassings-topic" kijkt, lijkt haar zadel echt veel te klein voor haar.
Ik kan me voorstellen, dat als je zadel te klein is, je niet echt netjes en lekker kunt zitten toch ??

Sette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 16:55

Daar wou ik het ook net over hebben. De zitting is te klein voor je billen waardoor je niet lekker diep en ontspannen je hulpen kunt geven.
Verder ziet het er goed uit leuke combinatie.

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 16:57

Vind het niet verkeerd ogen hoor. Denk dat wat andere misschien missen aan het plaatje, is dat ik het paard iets voller zou willen zien. Spieren zie je lopen, maar ik denk dat als ze wat meer biillenvet heeft (weet niet zo goed hoe ik het moet noemen), en bij haar borst, dat het al een heel ander paard oogt.

Ookal is het zadel dan niet geheel passend, toch kan de ruiter haar hakken wat meer uitdrukken, ondanks ze niet super in het zadel kan zitten. Ookal past het niet geheel, probeer toch echt met die onderbenen te rijden en niet met de knieen! Niet aan die billen denken, maar aan je druk op je bal van de voet-beugels.

En wat meer om je heen kijken.... maar dat kan je volgens mij bijna bij elke ruiter zeggen...

Nee, paardje heeft zich volgens mij, ondanks het warme weer, netjes laten zien. Succes verder om de puntjes op de "i" te zetten.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 19:00

dobbel schreef:
ik mis gewoon wat

Een vooruitstekend voorbeen, dikke hengstennek en rondvliegend schuim?
Nee, ik mis niet veel, ik mis de complimenten hier.
Als je het als ruiter tot in 't Z hebt weten te brengen, wil dat imo zeggen dat je er samen met je paard hard aan gewerkt hebt om tot dat niveau te komen.
Wat ik zie is een leuke combinatie die ontspannen door de ring gaat, en dat lijkt mij toch 't belangrijkste. Lachen

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 19:57

Gimli_ schreef:
dobbel schreef:
ik mis gewoon wat

Een vooruitstekend voorbeen, dikke hengstennek en rondvliegend schuim?
Nee, ik mis niet veel, ik mis de complimenten hier.
Als je het als ruiter tot in 't Z hebt weten te brengen, wil dat imo zeggen dat je er samen met je paard hard aan gewerkt hebt om tot dat niveau te komen.
Wat ik zie is een leuke combinatie die ontspannen door de ring gaat, en dat lijkt mij toch 't belangrijkste. Lachen

Ik vind juist dat de ruiter in een gespannen houding zit. Ze laat haar benen niet mooi hangen, maar trekt ze op. Dit voelt het paard zeker.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 21:03

Ik zie maar op 2, hooguit 3 foto's dat de amazone haar benen wat optrekt, maar kom op, iedereen heeft z'n eigen probleempjes.
Lijkt me niet dat dit het paard erg hindert, en bovendien denk ik dat Chouke hier wel van op de hoogte is en er ook mee aan 't werk is.
Je bent nooit uitgeleerd, en je kunt me niet wijsmaken dat jij perfect op je paard zit. Niet persoonlijk bedoeld overigens. Lachen