egnie schreef:Ik zie hier geen probleem. Op de grote stallen waar ze spring gericht fokken laten ze de veulens allemaal springen. Zonder moeder en sturen ze dus gericht naar de hindernis. Als ik naar de foto's kijk zie een merrie met veulen welke beiden plezier hebben. Daarbij is dit eenmalig en zal ze echt niet wat oplopen.
Voor wat betreft dat een veulen altijd bij zijn moeder blijft bij vreemde dingen, is ook niet waar. Tuurlijkde meeste veulens doen dat. Drie jaar terug zijn wij met een fries en haar veulen naar de keuring in Ermelo geweest en moeders stond netjes in de ring eerst dus met veulen. Echter de ring was niet afgesloten en het veulen ging op onderzoek uit. Ze heeft geen brul gegeven en vond het prima dat moeder in de ring was, zij had andere dingen te doen.
Veel plezier met je merrie en het veulen
Dus als grote stallen het doen is het per definitie goed? Dát is de grootste onzin die ik ooit gehoord heb!
En wat dat eenmalig betreft: kan wel zo zijn, maar óók dan kan een veulen wat oplopen, bedenk even wat er bijv. gebeurd was als ze niet hoog genoeg gesprongen had.. En ook bij de 1e keer kan er vanalles beschadigen!
Ben ook wel beniewd waarom de hindernis meteen zo hoog moet. Bij de meeste 3-4jarigen die voor het eerst springen gaat de hindernis nog niet zo hoog. Eerst komt er zelfs vaak nog de basis met balkjes.
Het is wel een prachtig veulen, houdt dat zo..