Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Djulitaa schreef:1. je bent te groot
2. je zit hem wel degelijk in de weg, vooral met zijn bewegingen
3. bij die foto, van stelling vragen, zie ik meer een pony die op zij word getrokken.
hij kantelt zijn hoofd alleen, niks stelling, stelling vragen doe je met je benen, je teugels spelen enkel een bijrol.
verder vind ik dat je een erg mooie houding hebt, en het invlechten is ook goed gelukt!
ook erg leuke fotos, ook bij het itp topic
WildChild schreef:Okay. Mijn reactie was ook niet zo aanvallend bedoelt als het misschien overkwam, maar ik vind gewoon dat het echt tijd wordt om een andere (verzorg)pony te zoeken. Als dit niet mogelijk is, zou ik gewoon verder gaan met andere leuke dingen die je met een pony kan doen, en de twee meisjes voortaan de pony laten rijden. Het is ook hartstikke leuk om deze twee les te geven, bijvoorbeeld. Als het longeren niet goed gaat, is het misschien goed om de oorzaak hiervan te vinden en proberen het eruit te trainen. Ieder paard kan het leren om gelongeerd te worden, en als het eenmaal goed gaat heb je toch een pony die goed in vorm is!
Edit: Ohja, Horsespower, dit heb ik niet aan de pony gevraagd, maar dat kan ik zien, ja inderdaad van een foto. Natuurlijk is het best mogelijk dat de pony niet helemaal loopt te waggelen of zelfs omvalt (haha xD) en dat het daardoor lijkt alsof je de pony niet hindert. Een pony kan immers niet zeggen; 'baas, je benen zitten een beetje in de weg'. Maar als je naar de foto's kijkt, zie je toch wel dat de benen van de ruiter echt tegen de voorbenen van de pony aankomen. En dat noem ik toch wel je pony niet de ruimte geven die hij nodig heeft.