Ik en mijn Spaanse droomhengst aan het werk.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

muiske07

Re: Ik en mijn Spaanse droomhengst aan het werk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 14:16

zijn die manen zo lang of droom ik?
zeker niet af doen hé!
pracht van paardje verder, komt wel goed tss julie twee Tong uitsteken

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-07 14:18

@ Marcella_e: Hij is waarschijnlijk niet goedkoop nee. Het is een zelfgefokt paard, hij heeft wel papier. Eerder had ik mijn oog laten vallen op een andere (3jarige) hengst, vroegen ze 15.000 voor. Echt niet normaal, en dat was nog wel een schimmel. Voor een zwarte Anda betaal je je helemaal blauw, want die zijn een stuk zeldzamer.

@ muiske07: Zijn manen komen tot op z'n schouder Knipoog Vandaar de vlechten want het is erg irritant met rijden, maar wel érg mooi. No way dat die eraf gaan!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 14:20

heeeeeerlijk dier! Komt helemaal goed zo te zien Knipoog succes ermee!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 14:22

Gelukkig maar Seraphim, je antwoord stelt me gerust! Haha! Het is niet zo dat de oefeningen op zich slecht zijn, maar het belast de aanhechtingen en pezen wel. Als je paar weken verder bent kan ie dat weer zonder bezwaar doen hoor. Het leek gewoon een beetje snel! Maar gelukkig was het zowiezo in stap, dat scheelt! Ik hoop dat je hem kunt kopen en dat je er veel plezier mee mag beleven het is een echte knapperd!

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 14:24

[quote="Seraphim"]@ Marcella_e: Hij is waarschijnlijk niet goedkoop nee. Het is een zelfgefokt paard, hij heeft wel papier. Eerder had ik mijn oog laten vallen op een andere (3jarige) hengst, vroegen ze 15.000 voor. Echt niet normaal, en dat was nog wel een schimmel. Voor een zwarte Anda betaal je je helemaal blauw, want die zijn een stuk zeldzamer.
quote]

Ongelooflijk daar he. Paarden schijnen daar ook een statussymbool te zijn daarom zijn ze ook zo duur. Heb er wel ene hoop mooie paarden gezien! Geweldig en keurig afgericht. Ze bijten en schoppen niet en geen hengstenkuren de enkeling daar gelaten.

Die wij hadden gezien had zwarte benen manen en staart en een beetje een valk kleurig vel. Kan even niet op de naam van die kleur komen

ComancheIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 14:27

seraphim, wat gaaf om te zien, ik heb sinds een paar maanden ook een 4jr andalusier hengst, hij lijkt wel een beetje op die van jou, kijkt ook zo ondeugend uit zijn ogen, hij heeft nog niet zo'n lange manen maar die komen vanzelf. Die van jou zal ook wel in spanje geboren zijn? De mijne ook en is sinds eind vorig jaar naar nl gekomen voor de verkoop.
Hoe oud is die van jou, hij lijkt nog zo mooi donker grijs, ik hoop dat die van mij ook heel lang zo donker blijft maar ze zeggen dat ze vaak snel helemaal wit worden.
Ik ben sinds 6wk ook bezig met inrijden, het zijn zulke leergierige dieren, echt helemaal super.

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-07 14:33

Marcella_e schreef:
Ongelooflijk daar he. Paarden schijnen daar ook een statussymbool te zijn daarom zijn ze ook zo duur. Heb er wel ene hoop mooie paarden gezien! Geweldig en keurig afgericht. Ze bijten en schoppen niet en geen hengstenkuren de enkeling daar gelaten.

Klopt, ze hebben een ontzettend fijn karakter. Vanochtend toen ik Benisero aan het zadelen was, stond er een merrie langs hem op de poetsplaats. Hij knorde een beetje toen ze langskwam, maar verder toonde hij absoluut geen interesse. Er staan hier zo'n 10 hengsten op stal, waarvan er maar twee hengstengedrag vertonen. Maar zelfs die twee zijn makkelijk met merries samen te rijden. Echt heerlijk gewoon Lachen

ComancheIII schreef:
seraphim, wat gaaf om te zien, ik heb sinds een paar maanden ook een 4jr andalusier hengst, hij lijkt wel een beetje op die van jou, kijkt ook zo ondeugend uit zijn ogen, hij heeft nog niet zo'n lange manen maar die komen vanzelf. Die van jou zal ook wel in spanje geboren zijn? De mijne ook en is sinds eind vorig jaar naar nl gekomen voor de verkoop.
Hoe oud is die van jou, hij lijkt nog zo mooi donker grijs, ik hoop dat die van mij ook heel lang zo donker blijft maar ze zeggen dat ze vaak snel helemaal wit worden.
Ik ben sinds 6wk ook bezig met inrijden, het zijn zulke leergierige dieren, echt helemaal super.

Die lange manen komen idd vanzelf. Hier scheren ze ze af als ze 1 jaar oud zijn, schijnen ze mooi van te groeien. Ik weet niet of dat zo is, maar vrijwel alle paarden hier hebben van de mooie manen (hoewel die van Benisero wel ontiegelijk lang zijn Nagelbijten / Gniffelen ). Benisero is 6 jaar, en is eigen fokproduct (van 'onze' dekhengst en een lesmerrie). En idd, leergierig zijn ze zeker!
(hij is trouwens niet van mij hè, moet je ff de link bovenaan lezen Knipoog )

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 15:03

Seraphim schreef:
@ Fargo, Sylvia en Esmeralda:

Hij is vanaf z'n 4e jaar intensief bereden, en kent oefeningen zoals schouderbinnenwaarts, travers, zijwaarts, Spaanse pas. Toen niemand meer tijd voor hem had, bleef hij stilstaan. Ik rijd hem nu 30-45 minuten, lekker laag losrijden en veel overgangen en figuren rijden. We hebben één keer de keertwending geoefend (wat op het filmpje staat), en een korte zijde Spaanse pas. Dat zijn de enige oefeningen die we gedaan hebben. Ik ben het met jullie eens dat het belangrijk is dat er eerst wat bespiering opkomt, maar het is niet mijn paard en ik bepaal niet wat er met hem gebeurd.

Ik ben echt niet van plan iedere dag zulke oefeningen met hem te gaan doen. Dit word waarschijnlijk mijn toekomstige paard en ik wil nog lang van hem genieten. Ik zal hem dus ook echt niet overbelasten. Lachen

Allemaal bedankt voor de reacties Lachen

bedankt voor je uitleg Knipoog
en ik verwacht in de toekomst stoere rijfoto,s van je te zien, samen met je knappert

Sanne_Visser

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 15:07

Wat een beauty Schijnheilig Bloos

ushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 15:10

Wow, dat is echt een super mooi paard! Ziet er ook heel betrouwbaar uit. Zo'n uitstaling heeft hij vind ik. Tong uitsteken

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 15:23

Ziet er inderdaad een knap paard uit maar ik vind je pirouette eigenlijk niet goed, hij buigt z'n achterbenen niet genoeg en hij stapt ook niet mooi over hij draait er eigenlijk voor het grootste deel van de tijd gewoon rond. Hij is ook nog wat te gespannen. En waarom ineens zo lang doordraaien? Je begint beter met kwartjes, het zogenaamde vierkant rijden. En dan naar halve en dan als dat goed gaat kan je eens een volledige pirouette (of keertwending) draaien.
Misschien moest je van je lesgever maar als je hem koopt zou ik het in elk geval zo niet meer oefenen. En inderdaad zoals daarjuist al gezegd is, inderdaad eerst terug wat meer spieren kweken maar wrm je hier toch die pirouette (keertwending) reed heb je al uitgelegd.
Ik hoop dat je er nog veel plezier aan gaat beleven in elk geval want ik vind jullie wel een mooie combinatie.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 15:27

Ik heb net je filmpje gezien, en idd hij maakt de keertwending totaal niet af. hij hoort met zijn achter benen te kruisen ...

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 15:30

Wat een knap paard heb je.
Ik heb nog wel een stalletje vrij. Haha!

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-07 15:31

Izzy19 schreef:
Ziet er inderdaad een knap paard uit maar ik vind je pirouette eigenlijk niet goed, hij buigt z'n achterbenen niet genoeg en hij stapt ook niet mooi over hij draait er eigenlijk voor het grootste deel van de tijd gewoon rond. Hij is ook nog wat te gespannen. En waarom ineens zo lang doordraaien? Je begint beter met kwartjes, het zogenaamde vierkant rijden. En dan naar halve en dan als dat goed gaat kan je eens een volledige pirouette (of keertwending) draaien.
Misschien moest je van je lesgever maar als je hem koopt zou ik het in elk geval zo niet meer oefenen. En inderdaad zoals daarjuist al gezegd is, inderdaad eerst terug wat meer spieren kweken maar wrm je hier toch die pirouette (keertwending) reed heb je al uitgelegd.
Ik hoop dat je er nog veel plezier aan gaat beleven in elk geval want ik vind jullie wel een mooie combinatie.

Ik ben het helemaal met je eens. Mocht het mijn paard worden, dan wil ik eerst de basis er goed in krijgen. Die keertwending en alles dat hoeft voor mij ook niet zo. Het is natuurlijk wel leuk om te leren, maar (voor mij) pas veel later.

En even over dat hij de keertwending niet goed deed; je kan niet van hem verwachten dat hij het de eerste keer gelijk perfect doet he Knipoog

Maar nogmaals, ik bepaal (op dit moment) niet wat ik met hem doe. Het is zijn paard en ik rijd hem nu alleen voor zijn eigenaar.

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 15:36

Ja ik dacht zo wel al iets. In elk geval goed dat je het zelf ook beseft, maar als hij niet van jou is kan je inderdaad niet veel anders dan doen wat de eigenaar wil.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 15:40

wow wat een lekker ding Haha! Echt een prachtig paard Kwijl
Ik vind dat hij her erg goed doet, gezien hij zo lang stil gestaan heeft. Jullie zijn een leuke combi en ik hoop dat alles goed gaat en je hem kunt kopen. Heel veel plezier nog met hem..

LadyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 17:12

Okee, je rijdt hem voor de 3de x en hy heeft 1,5 jaar stilgestaan en begint nu al met het ryden van pirouettes?
Beetje rare opbouw van training, zal wel aan my liggen maargoed Clown

Ik vind het desondanks wel een supermooi paardje en een fyne combinatie Lachen

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 17:33

Práchtig beest zeg, echt 'n droompaard inderdaad!
Hopen dat je binnenkort een topic kunt openen waarin hij daadwerkelijk van jou is.

Fortuna_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 17:36

Wat een schoonheid Ja

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 17:39

een droomhengst idd!!!
prachtbeest zeg! Bloos!

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-07 18:57

LadyLuna schreef:
Okee, je rijdt hem voor de 3de x en hy heeft 1,5 jaar stilgestaan en begint nu al met het ryden van pirouettes?
Beetje rare opbouw van training, zal wel aan my liggen maargoed Clown

Ik vind het desondanks wel een supermooi paardje en een fyne combinatie Lachen

Als je even wat reacties had gelezen, had je kunnen zien dat ik die kwestie al uitgelegd heb. Knipoog

@ Gimli: Dat hoop ik ook! Haha!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 19:07

Knap dier, wees er maar zuinig op! Knipoog

MissLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 19:12

IK HEB JOU GEZIEN hihi Ik was eind mei met mn vriendin op vakantie op costa blanca, en we zijn toen op een zaterdag wezen kijken bij die manege! en daar heb ik jou je paardje zien poetsen! Haha! Ik was zo onder de indruk van jou paardje zo mooi Haha! al die paarden daar trouwens Kwijl echt prachtig!
Mooie combinatie zeg! echt een droompaardje!

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 19:16

Wat een beauty zeg, als daar wat meer bespiering op komt wordt het echt een plaatje om te zien! Wees er maar zuinig op en veel plezier er nog mee!

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-07 07:22

Indyena schreef:
IK HEB JOU GEZIEN hihi Ik was eind mei met mn vriendin op vakantie op costa blanca, en we zijn toen op een zaterdag wezen kijken bij die manege! en daar heb ik jou je paardje zien poetsen! Haha! Ik was zo onder de indruk van jou paardje zo mooi Haha! al die paarden daar trouwens Kwijl echt prachtig!
Mooie combinatie zeg! echt een droompaardje!

Wat grappig Lachen Maar het paard waar ik toen mee bezig was, was waarschijnlijk dan Furia, want die reed ik destijds. Benisero rijd ik pas sinds deze week, en hij is niet van mij Knipoog

*Tamara* schreef:
Wat een beauty zeg, als daar wat meer bespiering op komt wordt het echt een plaatje om te zien!

Dat denk ik ook! Haha!