zeker niet af doen hé!
pracht van paardje verder, komt wel goed tss julie twee
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Vandaar de vlechten want het is erg irritant met rijden, maar wel érg mooi. No way dat die eraf gaan!
succes ermee!
Het is niet zo dat de oefeningen op zich slecht zijn, maar het belast de aanhechtingen en pezen wel. Als je paar weken verder bent kan ie dat weer zonder bezwaar doen hoor. Het leek gewoon een beetje snel! Maar gelukkig was het zowiezo in stap, dat scheelt! Ik hoop dat je hem kunt kopen en dat je er veel plezier mee mag beleven het is een echte knapperd! Marcella_e schreef:Ongelooflijk daar he. Paarden schijnen daar ook een statussymbool te zijn daarom zijn ze ook zo duur. Heb er wel ene hoop mooie paarden gezien! Geweldig en keurig afgericht. Ze bijten en schoppen niet en geen hengstenkuren de enkeling daar gelaten.

ComancheIII schreef:seraphim, wat gaaf om te zien, ik heb sinds een paar maanden ook een 4jr andalusier hengst, hij lijkt wel een beetje op die van jou, kijkt ook zo ondeugend uit zijn ogen, hij heeft nog niet zo'n lange manen maar die komen vanzelf. Die van jou zal ook wel in spanje geboren zijn? De mijne ook en is sinds eind vorig jaar naar nl gekomen voor de verkoop.
Hoe oud is die van jou, hij lijkt nog zo mooi donker grijs, ik hoop dat die van mij ook heel lang zo donker blijft maar ze zeggen dat ze vaak snel helemaal wit worden.
Ik ben sinds 6wk ook bezig met inrijden, het zijn zulke leergierige dieren, echt helemaal super.
). Benisero is 6 jaar, en is eigen fokproduct (van 'onze' dekhengst en een lesmerrie). En idd, leergierig zijn ze zeker!
) Seraphim schreef:@ Fargo, Sylvia en Esmeralda:
Hij is vanaf z'n 4e jaar intensief bereden, en kent oefeningen zoals schouderbinnenwaarts, travers, zijwaarts, Spaanse pas. Toen niemand meer tijd voor hem had, bleef hij stilstaan. Ik rijd hem nu 30-45 minuten, lekker laag losrijden en veel overgangen en figuren rijden. We hebben één keer de keertwending geoefend (wat op het filmpje staat), en een korte zijde Spaanse pas. Dat zijn de enige oefeningen die we gedaan hebben. Ik ben het met jullie eens dat het belangrijk is dat er eerst wat bespiering opkomt, maar het is niet mijn paard en ik bepaal niet wat er met hem gebeurd.
Ik ben echt niet van plan iedere dag zulke oefeningen met hem te gaan doen. Dit word waarschijnlijk mijn toekomstige paard en ik wil nog lang van hem genieten. Ik zal hem dus ook echt niet overbelasten.
Allemaal bedankt voor de reacties

Izzy19 schreef:Ziet er inderdaad een knap paard uit maar ik vind je pirouette eigenlijk niet goed, hij buigt z'n achterbenen niet genoeg en hij stapt ook niet mooi over hij draait er eigenlijk voor het grootste deel van de tijd gewoon rond. Hij is ook nog wat te gespannen. En waarom ineens zo lang doordraaien? Je begint beter met kwartjes, het zogenaamde vierkant rijden. En dan naar halve en dan als dat goed gaat kan je eens een volledige pirouette (of keertwending) draaien.
Misschien moest je van je lesgever maar als je hem koopt zou ik het in elk geval zo niet meer oefenen. En inderdaad zoals daarjuist al gezegd is, inderdaad eerst terug wat meer spieren kweken maar wrm je hier toch die pirouette (keertwending) reed heb je al uitgelegd.
Ik hoop dat je er nog veel plezier aan gaat beleven in elk geval want ik vind jullie wel een mooie combinatie.

Echt een prachtig paard

LadyLuna schreef:Okee, je rijdt hem voor de 3de x en hy heeft 1,5 jaar stilgestaan en begint nu al met het ryden van pirouettes?
Beetje rare opbouw van training, zal wel aan my liggen maargoed
Ik vind het desondanks wel een supermooi paardje en een fyne combinatie

Ik was zo onder de indruk van jou paardje zo mooi
al die paarden daar trouwens
echt prachtig!Indyena schreef:IK HEB JOU GEZIEN hihi Ik was eind mei met mn vriendin op vakantie op costa blanca, en we zijn toen op een zaterdag wezen kijken bij die manege! en daar heb ik jou je paardje zien poetsen!Ik was zo onder de indruk van jou paardje zo mooi
al die paarden daar trouwens
echt prachtig!
Mooie combinatie zeg! echt een droompaardje!
Maar het paard waar ik toen mee bezig was, was waarschijnlijk dan Furia, want die reed ik destijds. Benisero rijd ik pas sinds deze week, en hij is niet van mij 
*Tamara* schreef:Wat een beauty zeg, als daar wat meer bespiering op komt wordt het echt een plaatje om te zien!