Prins de Hengst Omhoog!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tessyke

Re: Prins de Hengst Omhoog!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 22:31

afgooien was midd overdreven maar toch...
en paardje kijkt toch ook niet boos ofzo?
op de laatste foto heeft hij zijn oortjes gewoon geconcentreerd op zijn ruiter

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 22:33

tessyke schreef:
afgooien was midd overdreven maar toch...
en paardje kijkt toch ook niet boos ofzo?
op de laatste foto heeft hij zijn oortjes gewoon geconcentreerd op zijn ruiter

Op de middelste foto zie ik toch echt wel wat angst in zijn ogen.
En het gaat er niet om dat de pony zijn oren in de nek legt, zijn houding zegt genoeg. Knipoog

kelz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 22:35

hij zou nooit zonder bedoeling mij er naast gooien..
je moet hem begrijpen anders valt er niet mee te werken..
elke bok is een reden waard..

nou ik ken hem het beste..
en als hij angst in zijn ogen heeft ziet hij er heel anders uit..
vraag maar na aan ciska_sando...

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 22:36

dat is geen angst op foto 2 Verward Rolleyes
dat ziet er echt alles behalve uit als angst Knipoog

kelz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 22:40

wou jij mij gaan vertellen dat jij weet wanneer mijn pony angstig is??
laatst hield een man hem even vast hij gaf toen echt paniek...
als ik het moment krijg zou ik een foto maken wanneer hij angstig is zou ik je de link sturen..

Galeobdolon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 22:57

angstig? prins? op die foto? echt niet... er zijn een paar momenten geweest waarop ik prins ECHT angstig gezien heb.

hier is hij dus echt nie angstig.

en aan de hand steigeren vind hij helemaal niet leuk, hij doet het wel maar minder.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 23:21

hmm de ruiter lijkt mij erg groot voor deze pony. en wat is precies de reden dat je hem wilt leren steigeren?

ik vind het niet te geloven dat je DRIE dagen bezig bent met VD, en je dier dan dit als eerste leert. begin bij de basis, die is er niet voor niets!

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 23:23

ik vind het er ook niet lekker uitzien.. Snap ook niet waarom je nou een pluk manen recht achter zn oren pakt, zo kan die zn hoofd toch niet normaal naar beneden doen?
Geeft geen rustig beheersd beeld in mijn ogen.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 23:23

Hmm, ik ben absoluut geen fan van steigeren op commando. Wel van vrijheidsdressuur! Ik ken jou niet, je pony niet en je verdere manier van trainen niet.

Maar met de informatie die ik nu heb zeg ik gerust, na drie dagen behoor je een pony niet te leren steigeren op commando. Zeker niet er meteen zelf bovenop. Vrijheidsdressuur jas je er niet binnen een week doorheen. Het vergt veel geduld en begrip van jou naar je paard toe.

Dus voortaan als de DA een spuit in de borst van je pony jast zal hij gaan steigeren, of als je hem per ongeluk aantikt met je hand? Fijn als er kinderen bij zijn, het is immers een kinderpony.
Persoonlijk vind ik je te groot en ik denk dat dit steigeren behoorlijk belastend is voor z'n achterhand.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 23:29

kelz schreef:
en in de natuur in de kudde ziet het er precies het zelfde uit..
het paard moet immers kracht zetten en daar bij gebruikt die spieren..
en die zie je zou op een andere wijze dan dat het staat te knabbelen op een plukje hooi.

Je hebt het wel de hele tijd over in de natuur, en geeft daarbij aan dat je paard het dus (zeker ook omdat jullie pas drie dagen bezig zijn) associeert met wat hij met steigeren in de natuur bedoelt. Je leert hem dus niet alleen omhoog te gaan, maar je 'triggert' op het moment het hele gevoel en het gedrag van steigeren erbij.

Ik zou als tip willen geven om eerst een tijd te wachten, zeker ook om te kijken in hoeverre hij VD ook doet om te schooien. Een paard dat je aandacht wil trekken met een trucje staat meestal dichtbij, en een hoef tegen je hoofd is niet wenselijk Knipoog

Verder is het inderdaad waar dat dit paard er angstig uitziet. Op andere momenten zal hij misschien nog banger zijn geweest, maar dat vind ik in dit geval weinig uitmaken. Je paard zal zo geen vd voor je willen doen uit vertrouwen, maar uit angst.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 23:31

die indruk krijg ik ook, maar het steigeren op deze manier, en dan meteen ook met een (veel te grote) ruiter... dat dier is nog maar vier jaar, nog niet eens uitgegroeid dus. erg jammer, want de meiden bedoelen het goed imo.

kelz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 23:36

nou nee duszz hij kent de basis al hoor en ik weet zelf wel wanneer hij er klaar voor is.
en wij gaan om met de paarden als een kudde niet als mensen..
daarbij is hij niet angstig nog 1 keer zon opmerking ik weet echt wel wanneer hij bang is en wanneer niet dat hoeven jullie mij niet te gaan vertellen hoor sorry..
en daar bij is onze mannier van omgaan een prima wijze..

wie zegt dan ook dat ze dat 7 dagen per week doen 3 uur op een dag daar wordt gelijk van uit gegaan...
die van ons hebben alle vrijheid en staan nooit op stal ze hebben hun jonge jaartjes..
en worden beperkt gereden enz.. en hebben prima tijd om uit te groeien..

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 23:39

als je drie dagen bezig bent, en gelijk met steigeren aanvangt kan je onmogelijk een basis hebben. het steigeren hoort officieel zowiezo niet tot de oefeningen die een jong paard gevraagd worden. in de dressuur begint men toch ook niet met de piaffe? daarbij vraag ik me nog steeds af waarom je hem leert steigeren... zoals gezegd, niet echt geschikt voor een kleine (kinder)pony. daarbij is de ruiter gewoon te groot, hoe oud hij ook is, ze is en blijft te groot en dat ga je later merken. de ruggegraat heeft zo erg veel te verduren.

rominy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 23:58

ik vind jullie er wel erg critisch op in gaan!
als dit paard dit niet wilt doen doet hij het toch echt niet dan kun je slaan en doen wat je wilt hij doet het gewoon niet!
het paard heeft vrijheid genoeg zoals je ziet en ik al eerder zei wilt hij het niet zou hij het ook niet doen!
jullie kennen haar niet en de pony niet
en zei wil ook niet alleen maar negatief commentaar horen hoor het is gezegt en daar blijft het bij
ga er niet mee door dat is nogal zielig
als je het niet kunt aanzien of hebben ofzo reageer dan niet! of een keer maar blijf niet doorgaan beetje flauw is dat wel !
ik vind het er leuk uitzien en knap dat hij het al zo snel oppikt!
ga zo verder met vrijheidsdressuur en doe waar je zelf zin in hebt meid;)

kelz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-07 00:04

kijk eindelijk iemand die het begrijpt bedankt voor je fijne reactie rominy.. je pony papaya echt leuk en mooi paardje joh..

rominy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 00:06

graag gedaan hoor
die mensen reageren te overdreven je paard kan zo weg lopen als ie wilt Knipoog doet hij niet en luistert mooi op jou commando
als je het dan toch wilt zeggen zeg het dan een keer en niet erover door blijven gaan of zeg dan niks he Boos!
je hebt een mooi paardje en zal zelf wel het beste weten hoe je der mee moet omgaan
nog veel sucses in de VD

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 00:11

rominy schreef:
als dit paard dit niet wilt doen doet hij het toch echt niet dan kun je slaan en doen wat je wilt hij doet het gewoon niet!
het paard heeft vrijheid genoeg zoals je ziet en ik al eerder zei wilt hij het niet zou hij het ook niet doen!
en zei wil ook niet alleen maar negatief commentaar horen hoor het is gezegt en daar blijft het bij
als je het niet kunt aanzien of hebben ofzo reageer dan niet! of een keer maar blijf niet doorgaan beetje flauw is dat wel !

Wij geven enkel onze mening gebaseerd op de gegeven foto's, en meer dan drie dagen ervaring met VD Knipoog

Het zijn dan ook alleen maar opmerkingen over wat we (in ieder geval ik) denken te zien op de foto's, gecombineerd met wat we zelf hebben ervaren. Dat is niet negatief bedoeld om je af te kraken, maar om je een handvat te bieden, en een tip te geven over hoe je het misschien wel zou kunnen doen.

Daarbij denk ik ook dat iedereen die op HAW en niet op ITP plaatst, redelijkerwijs reacties mag verwachten, al dan niet positief. Niemand kan je paard vanaf een foto doorgronden, maar vaak is het zo dat je wel op punten gewezen wordt die je zelf niet hebt gezien. In mijn ogen is dat ook het doel van HAW.

EDIT: Verder wil het niet zeggen dat als je je paard geen bit indoet en slaat, hij meteen vrijheid heeft. Ook twijfel ik sterk aan de basis van je paard. Het is heel leuk dat je VD wilt doen, en het is geweldig dat je paard het zo goed op pakt, maar misschien kun je beter eerst nog even werken aan het door en door kennen van 'simpele' trucjes, ook zodat je weet hoe je paard ermee omgaat. Nogmaals, het komt vaak voor dat paarden schooien door dit soort dingen te doen. Ze staan achter je, willen je aandacht trekken en denken 'Steigeren levert misschien iets op' en voor je het weet heb je onbedoeld een hersenschudding. Als je wacht, en je paard leert dat het alleen wat krijgt als jij vraagt om een actie, kun je dit grotendeels voorkomen.

Niet dat ik het niet leuk vind dat je je met VD en alles dat daarbij hoort bezig houdt, het is alleen een tip, voor jouw veiligheid.
Laatst bijgewerkt door khirshanta op 03-08-07 00:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 00:14

Zelf vind ik (persoonlijk dan dat er veel spanning te zien is vanuit het lijf van de pony). Dit kan ik mis hebben aan hezien het een foto is een moment opname is, maar desondanks vind ik het niet een heel fijn beeld geven. Wat ik wel duidelijk kan zeggen is dat ik het paardje jong vind voor zo'n grote ruiter, (dit ook al er bij gezet in het buitenrit topic). En dat is gewoon wat ik op de foto zie.. Ter onderbouwing van mijn mening..

Citaat:
Het sluitingsproces van de groeiplaten gebeurt van onder naar boven.
De enige groeiplaat die gesloten is bij de geboorte is die van het hoefbeen. Dat betekent om te beginnen al dat dat hoefbeen ook nooit meer groter wordt, alleen dikker rondom (maar dat is een ander groeiproces).

Tussen geboorte en zes maanden: kroonbeen (eerste botje boven het hoefbeen)

Tussen zes maanden en een jaar: kootbeen (tweede botje boven het hoefbeen)

8 maanden - 1,5 jaar: pijpbeen (die kennen we allemaal)

1,5 - 2,5 jaar: voorknie

2 - 2,5 jaar: radius-ulna (de 'onderarm', het bot tussen voorknie en elleboog, en het bot van de elleboog zelf)

2,5 - 3 jaar: ulna/femur, het gedeelte dat het gewicht draagt, bovenaan het radiusbeen, en de tibia (bot van de elleboog, Femur is het dijbeen, het bot boven de knie van het paard)

3 - 3,5 jaar: humerus en de onderkant van de femur (humerus is de bovenarm, en dus de onderkant van het dijbeen)

3 - 4 jaar begint het bekken te sluiten, te beginnen met de uiteinden van zitbeen, darmbeen en heligbeen .

3,5 - 4 jaar: het onderste gedeelte (dat het gewicht draagt) van het schouderblad en de bovenste halswervels.

vanaf 4-jarige leeftijd begint de rest van het achterbeen te sluiten: spronggewricht eerst, dan de groeiplaat tussen fibula en tibia (Fibula = 'kuitbeen', tussen het spronggewricht en de knie, Tibia = het scheenbeen, zelfde plaats als Fibula) . Niet voor niets was het al in de 18de eeuwse literatuur verboden met jongere paarden te ploegen, door diepe modder te gaan (veldslagen), of te springen.

en het allerlaatste - de wervelkolom.
Tussen elke van de 32 wervels zitten groeiplaten - de belangrijkste groeiplaten zitten in het midden, om het centrum te overkappen. Die laatste groeiplaten worden op z'n vroegst gesloten op 5 1/2 jaar oud. Meer nog: hoe groter je paard is, en hoe langer z'n nek, des te langer duurt het voor de groeiplaten sluiten. Voor een hengst tel je er nóg eens zes maanden bij, en dat brengt ons op een schokkend rekensommetje: een warmbloed ruin van 1.75 schofthoogte is pas volgroeid op z'n 8e jaar.

er zijn drie redenen om de rug niet vroegtijdig te belasten:
1. Geen enkel ander gewricht heeft 32 groeiplaten.
2. De groeiplaten in alle andere gewrichten liggen min of meer dwars op de richting van het te dragen gewricht - en kunnen dus beter tegen de last van dat gewicht; de groeiplaten van de ruggengraat liggen parallel, mee in de richting van het gewicht. Het is dus niet moeilijk om een paardenrug te verrekken (die groeiplaten te verplaatsen) - veel makkelijker dan de beengewrichten bijvoorbeeld.
3. De allerlaatste groeiplaat is die aan de basis van de hals - vandaar dat je in geen geval de nek van een jong paard mag omtrekken, of er veel teveel spanning opzetten (zoals veel te vroeg in een opgerichte houding rijden of 'm aanbinden zonder hem te leren wat hij moet doen als hij de neiging krijgt om te gaan tegentrekken).

Eén van de standaardreacties die je waarschijnlijk krijgt van ongelovige mensen die 'al jààààren in het vak zitten' is: 'Hoe kan het dan dat m'n paard op 2 jaar ruim oud genoeg is om te dekken, maar niet oud genoeg om te rijden?' Simpel: omdat skeletrijpheid in zowat elke andere soort gewervelde dieren later is dan sexuele rijpheid. Denk maar aan een menselijke jongen van 14. Daarbij, moest de ongelovige Thomas écht iets weten van paarden fokken, dan zou hij weten dat het sperma van een tweejarige veel minder zaadcellen telt (bovendien van mindere kwaliteit) dan die van een volwassen hengst - zelfs de teelballen bereiken pas hun uiteindelijke grootte op zes jaar.

Dit bedoel ik allemaal overgens niet aanvallend maar dit is slechts wat ik zie en waarneem van de foto's Knipoog
Laatst bijgewerkt door Maysie op 03-08-07 00:21, in het totaal 1 keer bewerkt

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 00:17

rominy schreef:
graag gedaan hoor
die mensen reageren te overdreven je paard kan zo weg lopen als ie wilt Knipoog doet hij niet en luistert mooi op jou commando
als je het dan toch wilt zeggen zeg het dan een keer en niet erover door blijven gaan of zeg dan niks he Boos!
je hebt een mooi paardje en zal zelf wel het beste weten hoe je der mee moet omgaan
nog veel sucses in de VD

Ik zou er niet vaker op reageren als ik er niet echt op wil hameren dat dit gewoon gevaarlijk kan zijn. Verder nogmaals: vrijheids dressuur wil niet zeggen dat je paard nergens vast staat, maar vooral dat je paard uit respect, en voor jouw plezier iets wil doen.

Weer edit: Maar nogmaals, ik kan inderdaad niet zien hoe je paard in het echt is vanaf een moment opname. Je mag echter wel verwachten dat als iemand op HAW post, en andere mensen willen waarschuwen voor mogelijk gevaar, ze daar liever een keer extra voor terug komen. Als ik zoiets zie geef ik liever een waarschuwing (of zelfs een paar) dan dat ik mijn ogen maar sluit.

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 00:24

rominy schreef:

Je kunt paarden heel veel afdwingen hoor, ookal gaat het bij de 1 een stuk makkelijker dan bij de andere. Ik heb mijn pony ook in 2 dagen een compliment leren maken en nu 1 jaar later kan liggen en pasjes maken. We zijn nu bezig met rondje draaien en op het blok, en steigeren leer ik hem nog niet, puur omdat hij dit al genoeg onder het zadel doet. Wat je met een paard doet is kwa karakter natuurlijk verschillend.
maar on-topic: ik vind steigeren ook geen goede basis om mee te beginnnen. Gewoon weg omdat paarden hier snel misbruik van maken, mischien niet morgen of vandaag maar als ze vaak zo slim zijn om zieots snel op te pakken, die paarden maken er vaak ook snel misbruik van Knipoog Ik vind de foto's zoals gezegt ook geen fijn beeld geven, maar dat komt vooral omdat de ruiter zo aan de manen van de pony hangt, lijkt me niet echt prettig en ontspannen voor het beestje. Ik zal ook eens aan jou haren gaan hangen als je moet lopen Knipoog om je even een idee te geven Knipoog maar dat is dan ook echt het enige wat me stoort Knipoog laat je nog meer topics zien later? ben wel benieuwd hoesnel hij andere trucjes oppakt Lachen

bispax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 06:51

aan de enne kant vind ik het knap hoor ...zo los en dan steigeren maar ...

hij is bijna 4 ...wacht effe nog een jaartje mee doe eerst andere dingentjes met hem ...wat niet zo belastend is Knipoog

en wat me opviel op de foto`s waarom je hem zo hoog vast houd is net dat je daar hem naar hoog trek ( dat is wat ik zie hè) probeer hem bij de schoft vast te houden dan zien de foto`s vriendelijker uit Haha!

maar nogmaals ik vind het waanzinnig knap hoor ..in zulke korte tijd om dat alles te leren , ook de bosritten dat heb je snel geleerd ...petje af Haha!

ga zo door ...enne was niet als kritiek bedoeld hoor

je moet maar denken je kunt kritiek negeren of van leren Knipoog

Mirte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 08:43

ik weet niet echt wat ik hier van moet denken...

ik vind het eigenlijk raar, vrijheidsdressuur is zo groot, er zijn zoveel oefeningen die er nog te doen zijn, zoveel oefeningen die beter zijn dan steigeren.
je bent pas 3 dagen bezig met VD, steigeren is niet een van de eerste kunstjes die je leert! zeker niet als je nog maar zo kort bezig bent.
dan kan je paard nog zo goed luisteren, zo braaf zijn en zo leergierig zijn, vroeg of laat zou die toch merken dat hij kan steigeren, en dat hij door deze oefening een manier kan vinden om onder zijn ruiter vandaan te komen.
de vorige fotos vond ik erg knap, zo in de vrijheid, maar dit...

ik heb mijn paard ook steigeren geleerd, maar dat was pas na 2 jaar VD, en eigenlijk nadien vond ik dat nog te vroeg en mijn pont heeft (zonder dat ik dat toen verwacht had) daar misbruik van gemaakt.
probeer gewoon andere dingen en laat steigeren even links liggen tot wat later, zoals; buiging, compliment, schudden, knielen, liggen, pirouette, kick enz.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 09:43

Dit is echt vragen om problemen, als je pas drie dagen bezig bent met VD hoor je met de basis bezig te zijn en niet al met de zeer vergevorderde oefeningen zoals stijgeren en al helemaal nog neit onder de man

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 10:07

En ook ik moet me (tot mijn grote spijt) aansluiten bij het merendeel.

Het is super dat je zo'n goede band hebt met je pony. Het is fijn dat je er zo mee wegkunt.
Over angst/gespannen ga ik niet spreken, hoewel ik het ook niet heel leuk vindt uitzien. Het is inderdaad een momentopname.

Maar al dat "ik schiet geweldig met mijn pony op", wil niet zeggen dat je op drie dagen VD steigeren kan aanleren. Hoe geweldig lief ie ook is, hoe geweldig sterk je ook denkt dat je band is.

Die dingen vragen enorm veel denken van een paard. En het zijn juist die paarden waarvan je denkt dat het geen probleem is om alles zo holderdebolder aan te leren omdat ze het toch zo goed oppikken en zo geweldig lief zijn, die de allergrootste kans maken om op een gegeven moment te knappen. Paardje is zo braaf, luistert zo geweldig goed, pikt eerste kunstje onmiddellijk op, laten we iets moeilijker doen...kent ie ook onmiddellijk..laten we heel snel maar met hele moeilijke dingen beginnen want hij luistert toch zo goed en hij is toch ooh zo slim en braaf...

En paardje luistert braaf en doet elk nieuw kunstje zoals gevraagd..maar binnen het hoofd raast een wervelwind van nieuwe informatie...opnieuw en opnieuw en opnieuw...nog voor het vorige verleerd is, alweer een nieuw kunstje, veel moeilijker dan het vorige dus veel meer nodig om op te slaan. Tot het moment daar is dat het te snel en te veel is, en dan is het gedaan met de pret.
Paard kan inderdaad weglopen als ie dat wil, maar niet alle paarden doen dat. Juist degene die zich zo goed voelen bij hun baasje, zullen mentaal en fysiek tot het uiterste gaan voor hun baas, ookal vinden ze het niet leuk. Pas als de bom echt onploft is zullen ze het laten merken. Geloof me, ik heb het zelf meegemaakt dus ik kan er van meespreken.

Men zegt niet voor niets, begin rustig met VD. Eenvoudige kunstjes, en geef zeker en vast je paard de tijd om die kunstjes te verwerken. Een tip die ik hier ook eens heb meegekregen is om je paard voor steigeren, eerst kunstjes naar de grond toe te leren (liggen, compliment...). Als je paard dan te heet of dominant begint te worden met al dat gesteiger, kun je hem corrigeren door hem in een onderdanige positie naar de grond te laten gaan.

En zeg nu niet "Jamaar ik heb een superband met mijn pony hij zal nooooit een stap verkeerd zetten!", want 1 van de hoofdredenen dat 90% van de sportongevallen die op intensieve binnenkomen ongevallen met paarden zijn, de reden waarom hier op bokt topics worden geopend met 'help, hij blijft steigeren!', zijn juist die mensen die zeggen "ik moet niet voorzichtig zijn, die van mij doet nooit iets".

Ga rustig verder met de basis, en breidt het daarna uit. Jij bent ook niet met een inginieurscursus begonnen en hebt dan leren schrijven. En je zal zien, je hebt evenveel plezier met je pony zonder het risico te hebben ooit tegen de lamp te lopen Lachen .

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 10:11

Ik vind dat heel veel mensen wel erg kort door de bocht reageren.
1. Het paard heeft de vrijheid: geen bit, zelfs geen halster.
2. Het ziet er vriendelijk uit (voor zo ver je dat op een foto kan zien) paard wordt niet getrokken, geschopt of getikt met de zweep)
3. Niet op commando?? Waarom steigert hij dan? Per ongeluk? Haha!

Zet willekeurig 10 paardemensen op een rij, wedden dat ze hun paard niet omhoog krijgen zonder te schoppen, trekken in de mond of andere dwingende manieren te gebruiken?

Misschien is steigeren wel een van de laatste oefeningen die je aanleert aan je paard. Je moet consequent kunnen zijn en leider zijn over je paard anders kan dit idd gigantisch de fout in gaan. Dus het is wel verstandig om te zorgen dat de verstandhouding tussen jou en je paard goed is.

En over zijn blik: zo te lezen weten maar weinig mensen over het gedrag / uitdrukkingen van het paard.
Een paard met de oren in de nek is niet definitief BOOS of KWAAD.

Verder vind ik de ruiter wel iets aan de lange kant, sorry, maar je kan bijna met je voeten bij elkaar komen Haha!
Maar goed verder leuke combinatie, en veel plezier nog met je pony!