[HAW] IJslandse merrie @ longeerwork

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Roos_s

Re: [HAW] IJslandse merrie @ longeerwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 22:20

Leuk beestje hoor!! ziet dr leuk uit Lachen

Zou ook de bijzet wat strakker maken, zo kun je eigenlijk net zo goed zonder bijzet longeren. Dus ik zou proberen wat strakker te maken zodat ze de rug ook gaat gebruiken. Maar volgens mij heb je dit verhaal al te horen gekregen Knipoog

succes nog !!

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 22:47

bakstertje schreef:
@ jacimatho: Wat jij nu typt kan heel banketstaaf overkomen voor degene die haar tips proberen te geven! Bokt is namelijk een forum een daar mag je mening gegeven worden. En de mensen die zeggen dat ze "misschien een betere manier weten, of hoe het ook kan als ze het echt niet meer lukt" die proberen haar daar alleen maar mee te helpen!

Nu weer ontopic!
Wat een mooi ding zeg Haha! En die manen ook Kwijl

Er is een heel groot verschil tussen betweters en mensen die oprecht weten waar ze het over hebben.
En dat kun je heel goed terug lezen in de toonzetting van de berichten.
Nu doelde ik met die opmerking overigens ook op Bokt in het geheel.

Er wordt door de Ts niet specifiek om hulp gevraagd, ze wil gewoon laten zien dat het lekker gaat.
Waarom je dan geroepen voelen om direct tips te gaan geven, of om even tussen neus en lippen door te laten weten dat jij " het zo toch echt niet zou doen want...."

Ongevraagd iemand schofferen terwijl je niet weet wie diegene is, je het paard niet kent en de situatie niet kent......
Ik vind het l*llig als iemand gekwetst wordt achter een beeldscherm door mensen die hij of zij niet kent.
Maar goed.....daar gaat dit topic niet over.

Toevallig ken ik deze bokker heel goed, en haar merrie ook..en weet ik 100 % zeker dat zij het prima doet met haar paardje.

You go girl... Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 23:29

Zo, en de mensen die dan tips proberen te geven, kunnen zich niet gekwetst voelen door jouw bericht dan?
Ik vind dat er in dit topic nog geen harde woorden zijn gevallen, gewoon enkele mensen die hun mening op een rustige manier hebben gegeven, daar is toch niets mis mee?
Je kan op bokt altijd reacties verwachten die je liever niet krijgt of die je niet verwacht had, maar daar is het dan ook een forum voor.
Ik heb niet de indruk dat de TS zich aangevallen voelt of iets dergelijks, dus er is toch helemaal geen reden om zo'n preek te geven?

Ontopic
Beestje ziet er trouwens echt nog goed uit om 20 jaar te zijn *LOL*

Trammelanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 23:54

ziet er goed uit hoor meis! Leuk he dat het paardje eindelijk aan huis staat!

Succes en gewoon je eigen manier gebruiken!

xx

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 00:43

Overigens zag ik gisteren bij de verkoop afdeling een pessoa voor niet al te veel ..

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 09:43

20 jaar petje af voor deze bejaarde dame.

Wat betreft het longeren ben ik met de anderen eens. Ik zou de bijzets ook zo laag mogelijk aan de singel maken. Zeker als je zegt dat je aan het opbouwen bent. Laag aan de singel wil niet zeggen dat ze dan strak moeten zitten. Gewoon op zo'n lengte dat haar neus er uit kan. Zodra je denkt dat ze er klaar voor is kun je ze rustig wat strakker zetten.
Waarom zo laag mogelijk aan de longeersingel? Op die manier vraag je het paard om meer ruggebruik (iets wat we willen of niet?) Door de bijzets vast te maken zoals TS heeft zal het paard de rug heel makkelijk weg kunnen drukken en trainen we dus de verkeerde spieren. Zodra het paard lekker ontspannen over zijn rug en benen loopt kun je de bijzets wat hoger vast gaan maken. Uitgangspunt blijft echter over de rug en over 4 benen....

Dit is niet als zware kritiek bedoeld maar als hulp... Of er wat mee gedaan wordt is niet de vraag, maar dit is mijn visie van longeren...

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 10:20

@ Jacimatho:

ik vind jouw bericht helemaal niet l*llig overkomen, vind dat je eigenlijk groot gelijk hebt Knipoog Op Bokt lees je heel vaak berichten van: je moet haar meer aan de teugel rijden of iets, zonder dat diegene er verstand van heeft.

Toevallig ken ik Jacimatho ook erg goed, van haar is deze merrie jarenlang geweest en heb haar van haar overgekocht. Heb jarenlang haar paarden verzorgt, waaronder ook Skessa. Ze weet dus wel waar ze over praat Lachen

@ alle anderen

ik weet nu wel dat die bijzet strakker moet, maar ik ga haar niet gelijk strak zetten. Dus liever geen commentaar meer over de bijzetteugels, want dat weet ik inmiddels Clown
Snap dat jullie het goed bedoelen hoor, maar ze gaan met de tijd echt wel strakker Knipoog

Bedankt voor jullie reacties verder! Haha!

Xnorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 10:40

leuke foto's Lachen
ook een heel mooi paard...
en die manen Kwijl *jaloers Knipoog *

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 10:42

hey Helma! Dank je wel voor je reactie! Haha! Jouw Edda vind ik ook erg mooi *LOL*

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 11:32

_Skess_ schreef:
@ loves_sjakie

als je beter leest staat er dit:

Voordat de bijzet vastgemaakt werd, heb ik haar nog gelongeerd zonder bijzet. Hier zijn geen foto's van, omdat mijn moeder toen nog niet gearriveerd was met camera

@tess_84

zoals je al kon lezen ben ik het longeren met bijzet weer rustig aan het opbouwen, doe hem niet gelijk loeistrak. Dit was de eerste keer dat ze weer met bijzet liep na 2 maanden niet met bijzet gelongeerd te hebben. Vandaar dat ze los hangen. Met de tijd doe ik ze strakker Knipoog Maar bedankt voor je tip.

vind het goed van je, dat je opbouwd, sommige mense trekken ze gelijk in de krul, ziet er netjes uit hoor

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 13:47

@ Tassie, super bedankt voor je berichtje. Ben het helemaal met je eens Lachen

Naambordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 13:53

Zo, knappe pony hoor! Haha!

Vind dat je er mooi rustig mee bezig bent, het ziet er uit alsof het gemakkelijk gaat. Al zou ik de bijzet, om meer reactie en functionaliteit te krijgen, wat lager vastmaken aan de longeersingel. Je moet haar niet dwingen om naar beneden te gaan, maar haar zelf de druk op laten zoeken. Dit kun je doen door haar wat meer naar binnen te buigen, desnoods een rondje of 2 haar extreem kort om je heen laten draaien om vervolgens de volte weer te openen(als ze het buigen naar binnen moeilijk vindt). Probeer het zo keer op keer en begrens de binnenschouder met de longeerzweep door ernaar te wijzen, dit voorkomt dat ze haar gehele gewicht naar binnen gooit. Je mag haar best wel iets meer aan het werk zetten, zonder dat jij dat hoeft!! Suc6!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 13:57

@ MyFee

dank je voor je berichtje! Longeerzweep heb ik gebruikt, alleen is ze daar doodsbenauwd voor. Dan heb ik een gespannen merrie aan de longe met rollende ogen. Ook niet de bedoeling Knipoog

De bijzetteugels ga ik de volgende keer lager doen. Even gaatjes in de bijzets erbij maken en volgende keer 1/2 gaatjes strakker doen.

Stelling ben ik mee bezig, heb de buitenste bijzetteugel een gaatje strakker dan de binnenste, waardoor ze meer stelling gaat aannemen. Maar bedankt voor je tip hoor Haha!

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 15:18

Citaat:
Er wordt door de Ts niet specifiek om hulp gevraagd, ze wil gewoon laten zien dat het lekker gaat.
Waarom je dan geroepen voelen om direct tips te gaan geven, of om even tussen neus en lippen door te laten weten dat jij " het zo toch echt niet zou doen want...."

Ookal wordt er niet om hulp gevraagt, op HAW mag je tips geven en ik geloof dat er een nieuwe regel is dat als je geen commentaar wilt dat je hier niet moet posten Knipoog

En je kunt altijd wel zien in topics welke mensen weten waar ze over praten en welke niet, iig ik heb dat wel
Lijkt me niet dat er mensen hier in dit topic zich aangevallen hoeven te voelen, niet iedereen is het zelfde en gaat hetzelfde om met dieren...wat nou goed is of wat niet..wie zegt het.

Skessa ziet er echt goed uit Dorieke, echt een mooi paardje is het Lovers
Ze loopt lekker, voor 2 maanden niet longeren
Rest van het commentaar is gegeven denk ik!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 15:20

Rest van het commentaar is zeker gegeven Schijnheilig Kan ik dromen bijna haha Clown

Ze mogen best tips geven hoor! Juist heel fijn, maar als iemand een keer zegt dat ik de bijzets strakker moet doen en lager, dan weet ik dat wel. Dat hoeft niet tig keer herhaald te worden Lachen

diam0nd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 15:27

Ik vind het er netjes uit zien hoor, ik denk ook dat die bijzet best wel weg mag. Ik denk dat ze zonder die bijzet nog netjes blijft lopen.
En je longeert haar 2 keer per week. Is dat naast het rijden of ipv het rijden? Vroeg ik me gewoon even af , hoezo nieuwsgierig Bloos

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 15:29

Zonder bijzets loopt ze met haar hoofd heel erg naar buiten, zo loopt ze wat "stabieler" met haar hoofd en ga haar ook over haar rug laten lopen.

longeren doe ik naast het rijden, maar soms ook ipv rijden, ligt er net aan Knipoog

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 21:07

_Skess_ schreef:
Ze mogen best tips geven hoor! Juist heel fijn, maar als iemand een keer zegt dat ik de bijzets strakker moet doen en lager, dan weet ik dat wel. Dat hoeft niet tig keer herhaald te worden Lachen

Dit snap ik niet goed. Een paard moet toch de binnenstelling aannemen? Dan zou het toch logischer zijn om de binnenste bijzet een gaatje strakker te doen dan de buitenste?

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 21:08

een deskundige heeft mij geleerd dat dat niet goed is, maar dat je de buitenste 1 gaatje strakker moet doen zodat ze ruimte creeert om naar binnen te kunnen kijken Lachen Vond het zelf ook raar, maar het werkt bij haar wel erg goed!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 20:43

heb nu een pessoateugel....dat gaat wel heel goed! Haha!

linda_walter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 20:46

leuk paardje hoor Haha!
en hele gave foto's

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 20:50

dank je wel! Haha!

toeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 20:50

skessa ziet er goed uit Pling

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 20:52

hej Esther! Dank je wel! Kom gauw een keer naar de Slangenburgh, kunnen we samen wel rijden Lachen