Eindelijk rijfoto's van mij en Damon

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CtjeLief

Re: Eindelijk rijfoto's van mij en Damon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 12:30

Citaat:
omdat hij telkens zijn hooft omhoog gooide als je wat van hem vroeg

heb je onderzocht wat hier de oorzaak van kan zijn, voordat je een hulpteugel ging gebruiken?

kritegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 12:34

CtjeLief schreef:
Citaat:
omdat hij telkens zijn hooft omhoog gooide als je wat van hem vroeg

heb je onderzocht wat hier de oorzaak van kan zijn, voordat je een hulpteugel ging gebruiken?

Jah, ik kon geen echte oorzaak vinden, maar hij werd gewoon pissig als je wat van hem vroeg.
Het gaat overigens nu stukken beter, en wordt hij niet meer zo pissig.
Ik ga eens proberen hoe hij het nu zonder doet.

kritegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 12:35

Trouwens misschien wel een beetje mijn schuld maar ik had er bij gezet dat ik liever niet te veel commentaar wou hebben, omdat we nog niet zo heel lang hier mee bezig zijn.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 12:41

Tja.. jij zet foto's erop.. en hebt het over aan de teugel. Terwijl je paard daar gewoon nog niet aan toe is.
Als je gewoon meteen schrijft dat je de hulpteugel gebruikt op aanwijzingen van je instructrice en omdat je hem anders niet in de hand kan houden.
Nu lijkt het alsof je hulpteugel eraan hebt geknoopt om hem aan de teugel te laten lopen, wat dan vervolgens ook niet eens het effect heeft wat je zou willen.

kritegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 12:44

Evelijn schreef:
Tja.. jij zet foto's erop.. en hebt het over aan de teugel. Terwijl je paard daar gewoon nog niet aan toe is.
Als je gewoon meteen schrijft dat je de hulpteugel gebruikt op aanwijzingen van je instructrice en omdat je hem anders niet in de hand kan houden.
Nu lijkt het alsof je hulpteugel eraan hebt geknoopt om hem aan de teugel te laten lopen, wat dan vervolgens ook niet eens het effect heeft wat je zou willen.

Nou, de hulpteugel heb ik niet om het aan de teugel te krijgen sorry voor de mensen die dat dachten.
Maar even voor de duidelijkheid ik gebruik hem omdat hij telkens zijn hoofd omhoog gooide.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 12:59

Als ik jou was, zou ik eerst proberen uit te vinden waarom ie zomaar ineens pissig zijn hoofd in de lucht begint te gooien. Het paard probeert hier namelijk iets mee aan te geven. Hij biedt weerstand en daar zit een reden achter.. met een hulpteugel dwing je hem weer naar beneden, maar het probleem word hiermee hooguit even opzij geschoven maar niet opgelost...
ik zou zeggen: luister goed naar je paard!

kritegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 13:05

CtjeLief schreef:
Als ik jou was, zou ik eerst proberen uit te vinden waarom ie zomaar ineens pissig zijn hoofd in de lucht begint te gooien. Het paard probeert hier namelijk iets mee aan te geven. Hij biedt weerstand en daar zit een reden achter.. met een hulpteugel dwing je hem weer naar beneden, maar het probleem word hiermee hooguit even opzij geschoven maar niet opgelost...
ik zou zeggen: luister goed naar je paard!

Daar heb ik ook wel aan gedacht mij heb hem ook weer even zonder gehad en toen deedt ie braaf wat ik van hem vroeg.

_Sanneman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 13:06

Een gogue is er ook niet voor om het paard met zijn hoofd naar beneden te dwingen, je nodigt hem als het ware uit, zodat hij durft te volgen, zijn rug gaat gebruiken en fijn met zijn neusje vw/nw gaat lopen. Daarom is het goed, de gogue in het begin gewoon losjes te doen, zodat het paard zelf een beetje kan zoeken en aftasten. Ik heb deze manier ook bij die van mij gebruikt, aangewezen door school dus.. Heeft goed geholpen! Verder leuk beestje, suc6 ermee verder

AlexZura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 14:50

heey annelies hoesie? is het leuk in de wilgen? staan er 2 ijslanders van ene noor? sorry hihi, moet k ff weten Haha! is jullie iegen spul al bijna klaar? leuke foto's btw Knipoog