Yorin en Jubini @ Concours Hardenberg (B)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ikowtje

Re: Yorin en Jubini @ Concours Hardenberg (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 08:27

mooie pony en mooi tuig!
houd je ellebogen wel netjes aangesloten Knipoog

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 08:53

ditchie schreef:
(als je zadel ook van stubben is..)

Zadel is een Knightrider. Haha!

yorin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 12:03

wo wo wo damN kben er 1 dag niet op en mijn topic staat al vol.. Ik verfijn Idd mijn hulpen met het springen doormiddel van sporen. zonder sporen is ze niet genoeg voor mijn been. het bit is niet scherp het is een heel erg dik bit. Verder heb ik het bit op de laatste ring omdat ik dan beter controle over mijn paard heb we zijn nog maar net begonnen en op dit bit loopt ze tot nu toe het fijnst.! dus ik vind het een beetje raar om te zeggen dat ik niet met dit alles mag rijden terwijl jullie niet eens de reden weten waarom! ik weet heus wel waar ik mee bezig ben, dus liever geen onzin over sporen en bit maar liever op de wijze van het springen enzovoort. ! bedankt voor de verdere leuke reactties!

yorin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 12:04

O en over mijn ellebogen Geld, geld! tja foutje ooit een keer aan geleerd! haha mannelijk he Tong uitsteken zijn we druk mee bezig om dit af te leren en het gaat steeds beter

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 13:17

ik vind het wel een leuk beesie, en een heel mooi tuig, maa rikzelf vind het niet echt bij je pony passen,, ik weet neit precies waarom, ik ben zelf ook een groote fan van bruin leer, maar het steekt een beetje af in zijn hoofddje, voor de rest is het een mooe combi Haha!
alleen in die ene foto doet hij zijn bene neit echt opgetild, en datr ziet er eng uit maar mischien kwam dat omdat hij eeen gekke bocht, iof gek uitkwam ofzo,, ken aan alles liggen,

maar k vind eht leuke foto's en hij heeft een heel mooi lief hoofdje Haha!

fUrytjj_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 13:30

Heel erg mooi paardje!! Vingers aflikken

Alleen dat bit, sporen, zweep en martengaal vind ik allemaal een beetje veel worden Sigaar

Ronacino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 14:44

Leuk dier Lachen maar is dit b dan mag je toch helemaal niet met pessoa? ( of is dit veranderd)

Maar, nog wat werken aan je ellebogen en dan komt helemaal goed Lachen vind jullie een leuk stel.

Lina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 14:57

pessoa is toegestaan in alle klasses
pelham is toegestaan vanaf M springen

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 15:04

yorin schreef:
wo wo wo damN kben er 1 dag niet op en mijn topic staat al vol.. Ik verfijn Idd mijn hulpen met het springen doormiddel van sporen. zonder sporen is ze niet genoeg voor mijn been. het bit is niet scherp het is een heel erg dik bit. Verder heb ik het bit op de laatste ring omdat ik dan beter controle over mijn paard heb we zijn nog maar net begonnen en op dit bit loopt ze tot nu toe het fijnst.! dus ik vind het een beetje raar om te zeggen dat ik niet met dit alles mag rijden terwijl jullie niet eens de reden weten waarom! ik weet heus wel waar ik mee bezig ben, dus liever geen onzin over sporen en bit maar liever op de wijze van het springen enzovoort. ! bedankt voor de verdere leuke reactties!

Wil geen zeurder zijn, maar dit is wel degelijk een zeer scherp bit.. Knipoog

Zoals ik al eerder zei..het is gauw geroepen vanuit hier..omdat je nou eenmaal oordeelt op wat je ziet.
Ik zie verder geen getrek en fijne foto's, dus ben er niet tegen ofzo.. Lachen

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 15:09

yorin schreef:

Als je sporen gebruikt omdat je paard niet goed aan je been is, dan gebruik je ze dus per definitie niet om je hulpen te verfijnen! Verder commentaar is mijns inziens al gegeven.

yentlstyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 15:11

Wat een super mooi hoofdstel!!
En ziet er echt goed uit verder Vingers aflikken

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 15:14

Citaat:
mooi paard het ziet ermleuk uit alleen ik vind het bruine bij jouw paard afschuwelijk staan.
en steekt te veel af.

Sjonge, wat wordt het weer respectloos gebracht zeg.. kun je dat niet gewoon voor je laten? of in ieder geval zeggen dat het wellicht niet zo jouw smaak is? ipv het afschuwelijk te noemen? Waar is dat nou weer voor nodig vraag ik me dan af?! Rolleyes

verder weet amazone prima waar ze mee bezig is, mooie combi, ze lijkt me het paard helemaal niet in de weg te zitten! prima plaatje hoor!! Knipoog

Ronacino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 16:44

Lina schreef:
pessoa is toegestaan in alle klasses
pelham is toegestaan vanaf M springen

@ hm apart mij is altijd wijs gemaakt pas in de L en pelham in het Z want vriendin van mij wil daar mee starten en moet wachten tot ze z is van de knhs.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 16:53

Ik wil niet heel erg zeuren maar dit paardje ziet er alles behalve ongelukkig uit dus waar gaat het hier over? Clown Denk niet dat een eigenaar moedwillig zn dier pijn doet (in een normale situatie) dus kalm aan. *LOL*

Leuke foto's Juul, en mooi dier! Komt vast goed met jullie! Lachen

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 17:08

Mooi paardje en mooi tuig, ik vind het bruin er super bij passen.
Inderdaad je ellebogen meer tegen je lichaam houden en je tenen goed naar binnen. (is niet gemakkelijk, ik spreek ook uit ervaring Knipoog )
Je paardje is precies nog wel wat onder de indruk van de hindernissen aan zijn manier van springen te zien. Is hij al vaak op wedstrijd geweest?
In elk geval over het algemeen vind ik het een zeer fijn beeld. Blijven oefenen zou ik zeggen en je komt er wel.

En dat gezever over sporen zijn enkel om de hulpen te verfijnen en niet om je paard vooruit te rijden, nou ja de ene is al wat luier als de andere, en sommige paarden zijn dan makkelijker te rijden met een spoortje, anders blijf je maar stampen in dat arme beestje zijn buik. Dan zie ik veel liever een ruiter/amazone die een kleine hulp geeft en eens het spoortje gebruikt en dan voor de rest zijn/haar been stil houdt dan een ruiter/amazone die om de 5 voet moet zitten stampen om het paard lekker voorwaarts te houden. Het is de bedoeling dat het paard zoveel mogelijk doet met zo min mogelijk hulpen van de ruiter/amazone.
Als je goed rijdt met een pessoa bit dan is hier helemaal geen probleem mee. Het bit werkt pas sterk in als jij hard gaat trekken. En zolang zij haar paard niet stoort in de mond is er voor het paard niet veel verschil tussen de pessoa en het gewone trensje. Stel dat hij eens wat te sterk wordt dan kan je met een pessoa (bij sommige paarden) veel fijner reageren dan met een trensje. Hangt wat af van paard tot paard en van ruiter tot ruiter natuurlijk. En bij deze amazone zie ik er geen graten in, natuurlijk zijn het momentopnames maar dat is het enigste wat ik kan beoordelen.

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 17:14

Ik vind dat tuig echt héél mooi bij je paardje staan!! En het ziet er goed uit, alleen let idd wel op je ellebogen en je bit...hmm, beetje scherp. Verder heel veel succes!! Knipoog

Ronacino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 17:55

Ik vind verder super uit zien alleen dacht dat pessoa niet mocht in de b. Ik rij er zelf ook mee en soms is dit beter om de rust te bewaren!

Sterre2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 17:56

Ik vind het er goed uitzien hoor! Je ellenbogen even aan je lichaam en dan is het helemaal prima Lachen.. Het tuig is eerlijk gezegd niet helemaal mijn smaak, maar goed dat moet iedereen zelf weten toch Knipoog.. En op dat Pessoa bit.. Tuurlijk kan dat wel met springen, ik heb er zelf ook een van mijn paarden mee lopen omdat ze nogal heftig is in het pacours! En sporen daarbij werkt dan prima want je beenwerking is juist ook heel belangrijk als je paard zijn hoofd omhoogstekt om te gaan rennen *weet niet of dat bij jou paardje ook zo is Knipoog * Maar dat doet die van mij altijd!

Lekker zo doorgaan en succes verder!

yorin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 20:25

Izzy19 schreef:
Mooi paardje en mooi tuig, ik vind het bruin er super bij passen.
Inderdaad je ellebogen meer tegen je lichaam houden en je tenen goed naar binnen. (is niet gemakkelijk, ik spreek ook uit ervaring Knipoog )
Je paardje is precies nog wel wat onder de indruk van de hindernissen aan zijn manier van springen te zien. Is hij al vaak op wedstrijd geweest?
In elk geval over het algemeen vind ik het een zeer fijn beeld. Blijven oefenen zou ik zeggen en je komt er wel.

En dat gezever over sporen zijn enkel om de hulpen te verfijnen en niet om je paard vooruit te rijden, nou ja de ene is al wat luier als de andere, en sommige paarden zijn dan makkelijker te rijden met een spoortje, anders blijf je maar stampen in dat arme beestje zijn buik. Dan zie ik veel liever een ruiter/amazone die een kleine hulp geeft en eens het spoortje gebruikt en dan voor de rest zijn/haar been stil houdt dan een ruiter/amazone die om de 5 voet moet zitten stampen om het paard lekker voorwaarts te houden. Het is de bedoeling dat het paard zoveel mogelijk doet met zo min mogelijk hulpen van de ruiter/amazone.
Als je goed rijdt met een pessoa bit dan is hier helemaal geen probleem mee. Het bit werkt pas sterk in als jij hard gaat trekken. En zolang zij haar paard niet stoort in de mond is er voor het paard niet veel verschil tussen de pessoa en het gewone trensje. Stel dat hij eens wat te sterk wordt dan kan je met een pessoa (bij sommige paarden) veel fijner reageren dan met een trensje. Hangt wat af van paard tot paard en van ruiter tot ruiter natuurlijk. En bij deze amazone zie ik er geen graten in, natuurlijk zijn het momentopnames maar dat is het enigste wat ik kan beoordelen.

Heel erg bedankt.. Je kan iniedergeval zien dat jij verstand van spreken hebt.

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 20:30

wat een lkkerding Haha!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 20:31

Ik vind het een super gaaf tuig! Heel sjiek!
Enne, volgens mij is het Bit en de Sporen toch echt de keus van de rijder.
Ik rijd zelf met een (redelijk) scherp bit en sporen, het bit zodat ie niet gaat rennen, en de sporen voor extra hulp omdat ie anders zijn benen niet voldoende optilt (Ik spring met m'n tinker)
Dus daar beslist de berijder zelf denk ik.... Knipoog

MineBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 20:35

Citaat:

volgens mij egt niemand dat je er niet mee mag rijden?
En ik haat bokt ook om de reacties altijd.. maar ik vind wel dat je gewoon mag vragen waarom..? toch?

Je plaatst tenslotte een topic en je hebt altijd wel kans dat iemand het gewoon niet met je eens is.. iedereen is anders.
En vind andere dingen beter.
En als iemand alleen maar commentaar in zijn reactie zet klinkt het ook gelijk veel harder.

000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 20:41

bitten en dergelijke kan je vanaf computer niet beoordelen als je het mij vraagt.

erg leuke combi ! Haha!

tuig staat idd erg goed Ja

pros_zero

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 21:47

ziet er goed uit, let op je ellebogen, maar dat is al gezegt.
doe je in augustus nog mee met springavond in den ham?
kan ik je een keer in het eggie zien springen Knipoog

mandy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 22:19

ziet er goed uit hoor yorin! ik zelf ben helemaal níet weg van bruine spullen maar vind het bij jou paard toch héél erg mooi staan Pling jammer van je weigering, maar netjes dat je rond gekomen bent en volgende keer beter Haha!