Karinka @ Z1 training, verrassings topic voor Chouke!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CtjeLief

Re: Karinka @ Z1 training, verrassings topic voor Chouke!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 20:15

het ziet er heel netjes en heel ontspannen uit!

en to be honest: als ik in enkele profielen kijk van mensen die beweren geen Z-paard te zien, vraag ik mij af waar zij die ervaring en kundigheid vandaan hebben dat te kunnen zien..?

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 20:18

Ze lopen vast niet voor niks Z1 (:
Ik vind de foto's er heerlijk ontspannen uitzien. Ja

esther_sonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 20:20

Sammie schreef:
Z1 ruiter die met een trens rijdt OK dan!

Voor een Z1 proef zou ik het paard te lang vinden en mis ik soms duidelijk ontspanning in de kaaklijn, maar wordt hier enkel getraind en dat doet ieder op z'n eigen manier. Ben het wel eens dat de ruiter soms iets teveel naar voren zit, maar daar heeft 95% van de ruiters last van.

Ik vind het eigenlijk ook niet echt ogen als een Z paard..
Gewoon als je dat ziet tjah zou ik niet echt denken dat het een Z paardje is.. Bloos
maar goed, das mijn mening.
Maar even op die Z ruiter die met een trens rijd,
Kijk maar eens in Palhaço's profiel,
Die rijd Z2, met trens op een Lustiano hengst!!
Nog maar 2 (?) winstpunten en dan kan ze volgensmij naar de Subtop!!
Dus het kan zeker wel! Haha!
@ TS: Volhouden dus met dat trensje! Haha! OK dan! Het kan dus tot in de Subtop en wsschijnlijk nog veel verder Knipoog Haha!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 20:24

Heel mooie foto's!

Het ziet er heerlijk relaxed uit en daar ontbreekt het menig "Z-paard/combinatie" aan!

Heel veel plezier met je paard en heel veel succes!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 20:26

ik vind het juist knap, dat je met een paard als dit, het Z bereikt,
zoals jullie al vermelden is de bouw van het paard niet echt ideaal , oftewel minder mooi,maar ook minder functioneel, zo heeft het paard een lage hals aanzet. en zit de hals wat ondersteboven,
wel zou het dier meer spieren mogen hebben, dus wellicht wat meer krachttraining aan je training toevoegen (bergje op bergje af etc )

het zadel is idd wat te klein, ruiter zou meer naar voren mogen kijken en iets meer in rug en schouders mogen ontspannen

desalnietemin blijf ik bij mijn mening dat het erg knap is om met dit niet zo perfecte paard naar de klasse Z te rijden.

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 20:27

Jeetje wat krijgen de mensen hier een commentaar die hun mening geven.. wij geven geen kritiek aan de ruiter maar onze mening.. en ik vind dit paard geen Z1 ogen en heb hier vaker topics gezien van Z1 paarden in training en dat zag er een stuk beter uit, kwa houding paard en ruiter.. daarbij ziet het er super ontspannen uit wat we al aangeven dus dat is perfect.. maar nee ik als schrijfster bij jury's zou van deze combinatie niet enthousiast worden.. MIJN MENING EVEN VOOR DE DUIDELIJKHEID

Ess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 20:27

Mooi paardje:)

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 20:30

Ziet er goed uit hoor, heerlijk ontspannen!
Ga zo door zou ik zeggen! OK dan!

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 20:32

BE_GENTLE schreef:
Jeetje wat krijgen de mensen hier een commentaar die hun mening geven.. wij geven geen kritiek aan de ruiter maar onze mening.. en ik vind dit paard geen Z1 ogen en heb hier vaker topics gezien van Z1 paarden in training en dat zag er een stuk beter uit, kwa houding paard en ruiter.. daarbij ziet het er super ontspannen uit wat we al aangeven dus dat is perfect.. maar nee ik als schrijfster bij jury's zou van deze combinatie niet enthousiast worden.. MIJN MENING EVEN VOOR DE DUIDELIJKHEID

En even voor de duidelijkheid: Dat was ook onze mening Knipoog

En 'een Z1-paard' in training hoeft niet altijd te zeggen dat het een training op Z-nivo is. Train jij je paard alleen op het nivo wat het momenteel loopt? Ik niet hoor. Soms een stapje terug, soms op nivo en soms een stapje zwaarder.

Zoiets noemt met afwisseling en dat is op elk niveau goed!

En dat iemand als schrijfster niet enthousiast wordt geeft voor mij geen beeld van degene die rijd. Ik word ook niet overal enthousiast van (als regelmatig schrijfster), maar dat wil niet zeggen dat de combinatie niet goed is.

En, ze doet het toch maar! Ze is wél tot de Z1 gekomen en dat hebben ze helemaal samen gedaan!

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 20:34

Ik vind dit echt neerbuigend naar de ruiter toe Ach gut

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 20:41

fijn beeld geven de foto's, voor een Z paard loopt hij wel erg uit elkaar, dat je niet altijd in oprichting rijd snap ik maar bij mekaar over de rug rijden lijkt me toch altijd belangrijk als je verder wil ook in ontspanning Lachen

esther_sonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 20:46

ik ben het er dus mee eens, dat ik het er niet uitvind zien als een Z paard,
maar wel beetje l*llig, als verrassings topic voor de ruiter Nagelbijten / Gniffelen
Lekkere verrassing Nagelbijten / Gniffelen Clown zulke reacties.. maar ja..
als't je mening is.. Knipoog Lachen

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 20:46

Op de fotos zo zul je inderdaad niet zeggen Z1 maar de titel zegt ook TRAINING, en training wil niet zeggen je paard rijden hoe hij altijd in de ring moet lopen ?

saaraah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 20:48

sjorsie schreef:
fijn beeld geven de foto's, voor een Z paard loopt hij wel erg uit elkaar, dat je niet altijd in oprichting rijd snap ik maar bij mekaar over de rug rijden lijkt me toch altijd belangrijk als je verder wil ook in ontspanning Lachen

Ik vind het paard niet uit mekaar lopen. Als je goed kijkt zie je dat hij netjes ondertreedt met de achterbenen, op 1 of 2 foto's is het iets minder. Vind het geen geweldig mooi paard, maar juist knap dat je daarmee naar de Z kunt komen!

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 21:04

saaraah schreef:
sjorsie schreef:

Ik vind het paard niet uit mekaar lopen. Als je goed kijkt zie je dat hij netjes ondertreedt met de achterbenen, op 1 of 2 foto's is het iets minder. Vind het geen geweldig mooi paard, maar juist knap dat je daarmee naar de Z kunt komen!

tuurlijk is het voor sommige paarden moeilijker, deze is erg lang gebouwd, maar dan moet je juist bij mekaar rijden om het beter te krijgen en niet gewoon maar lang laten worden waardoor hij op een aantal foto's echt uit elkaar en op de voorhand loopt, da's gewoon zonde

JanineN

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 21:06

leuke paard Haha! probeer alleen zelf wel naar voren te blijven kijken Lachen

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 21:08

sjorsie schreef:
waardoor hij op een aantal foto's echt uit elkaar en op de voorhand loopt
Op welke foto's vind jij het paard op de voorhand lopen?

amosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 21:11

het is trouwens oefening en mag je toch wel naar beneden kijken
het zullen wel moment opnamens zijn hoor
want weet dat lien goed rijd Knipoog
zeer leuke fotos

Saltoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 21:15

amosje schreef:
het is trouwens oefening en mag je toch wel naar beneden kijken het zullen wel moment opnamens zijn hoor
want weet dat lien goed rijd Knipoog
zeer leuke fotos

Dus je hoeft alleen goed te rijden op wedstrijd ?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 21:17

Zeg? Wie kijkt er nu eens niet naar beneden? Er is niemand die altijd mooi voor zich uit kijkt, net zo min dat iedereen altijd z'n hakken uitdrukt, netjes rechtzit enz. Beetje jammer om op die kleine dingetjes te gaan hakken takken. Laten we het leuk houden.

amosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 21:19

het was niet bot bedoeld hoor

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 21:23

Krijg echt de kriebels van de jonge meisjes die melden geen Z-paard te zien.. En zelf totaal geen ervaring hierin hebben!
WAT IS EEN Z-PAARD?

er zijn fjorden, friezen, haflingers etc die ook Z lopen, dus waar hebben jullie het over?
er is geen standaard regel voor wat een Z-paard is. Vanaf een foto kun je niet zeggen dat er geen Z-paard te zien is. zoveel onwetendheid!! en dan lachend melden: goh wel banketstaaf voor dit verrassings-topic, maar dan ondertussen toch die negatieve opmerking evengoed plaatsen, wat werkelijk nergens op gebaseerd is.

ik zie hier een paard wat meer ontspannen loopt dan menig z paard! (en ook voor mij geldt: van wat ik van de foto kan zien!)

Bokel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 21:26

Als jullie zouden zoeken op chouke kom je ook een HAW topic tegen. Met wat meer info over Katinka(ze heeft 2x met winst en prijs gereden in de Z1) en meer foto's, die meer op Z-training lijken.
Ik ben het gedeeltelijk wel met het commetaar eens, als z-rijdende een topic plaatsen met 'gewone foto's'' (let op haakjes!) Maar och, dat is toch ook fijn dat deze Z ruiter niet alleen chique altijd goed uitziende foto's te plaatsen! Heel fijn dat er nog zulke ruiters bestaan Lachen
Ik vind het een mooi paardje hoor! Lachen

ienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 21:28

Wat je tegenwoordig volgens bokt al niet onder je kont moet hebben alsje Z wilt starten, sjonge jonge jonge! Nee als je wilt dat je paard Z waardig is moet je opzijn minst met stang en trens rijden, een Ankydekje met bijpassende bandeges hebben en natuurlijk zelf ook bijpassende kleren dragen!
Chouke: Ik heb met plezier naar je foto's gekeken, vind jullie een erg leuke combinatie! Je paard loopt erg netjes en ziet er heerlijk ontspannen uit, dat zie je alleen al aan haar oortjes en uitstraling. Wat heeft ze trouwens een prachtig koppie met een hele "wijze" uitstraling. Veel succes en plezier nog samen!

Hier is ze zeker ineens wel een "Z-PAARD"?:
viewtopic.php?f=10&t=809592&hilit=
Laatst bijgewerkt door ienna op 31-07-07 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Saantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 21:31

Leuk paardje Knipoog Ziet er goed uit!
Foto's zijn momentopnames en daar kun je weinig over zeggen.......
Ik vind het knap van je dat je Z rijdt! Kunnen andere mensen nog wat van leren Knipoog

Succes verder!