De waren of tog niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vinos

Re: De waren of tog niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 22:06

Sorry, ik vind het maar een frikandel.
Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat je niet heel veel plezier met haar kunt beleven!
Succes dus samen!

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 22:07

12, hmm en dat weet je zeker, heb je er papier bij waarop je echt kan vertrouwen dat jou paardje het is? Of heeft de handelaar je dat verteld? In mijn ogen lijkt het paardje namelijk eerder 20 dan 12. Nagelbijten / Gniffelen

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 22:08

1. ik vind het eerlijk gezegd een valse krul in haar hals... De achterhand komt absoluut niet mee.
Aan de laatste twee foto's te zien is ze ook niet echt ontspannen... Een zacht mondje wijkt al snel voor de druk van het bit, maar dat wil niet zeggen dat ze nageeflijk te rijden is

2. als haar achterhand nog hoger staat dan de voorhand; hoe oud is ze dan?

3. ik hoop dat jij niet meer te veel gaat groeien, want het is een fijn gebouwd paardje zo te zien en nu pas je er net op; maar als je nog wat groeit niet meer... Dat moet je (afhankelijk van wat je doel is: wedstrijd/recreatief) toch ook wel in gedachten houden.

Fastfury_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 22:08

@ elaine: Fast is L2 Knipoog:) ze is zeker goed in de dressuur en daar gaan we ook mee beginnen maar ik heb elke week les 2x.. en dan zullen we zeker ver komen. Lachen alleen nu is zijn dr spieren heel erg afgezwakt volgens de dierenarst dus moeten we even rustig opbouwen:)

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 22:10

Fastfury_ schreef:
@ elaine: Fast is L2 Knipoog:) ze is zeker goed in de dressuur en daar gaan we ook mee beginnen maar ik heb elke week les 2x.. en dan zullen we zeker ver komen. Lachen alleen nu is zijn dr spieren heel erg afgezwakt volgens de dierenarst dus moeten we even rustig opbouwen:)

L2, en wie heeft je dat verteld? Sorry, maar volgensmij ben je ontzettend voor de gek gehouden door die handelaar.

Fastfury_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 22:10

Oke klaar met gezeur want de dierenarts is geweest en IK pas nog zeker 7 jaar op haar volgens de dierenarts en ze heeft een goede rug de dierenarts heeft ook naar haar tanden gekeken 12 jaar;) en ze heeft een paspoort;)

Fastfury_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 22:10

ze kent alle oefeningen ook;)

Fastfury_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 22:11

en weet ze ook goed uittevoeren;)

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 22:12

Fastfury_ schreef:
Oke klaar met gezeur want de dierenarts is geweest en IK pas nog zeker 7 jaar op haar volgens de dierenarts en ze heeft een goede rug de dierenarts heeft ook naar haar tanden gekeken 12 jaar;) en ze heeft een paspoort;)

Mijn god, hoe kan je dierenarts jou nou vertellen hoelang je nog op je paard kan rijden.
Meisje, echt volgensmij ben jij zó in de zeik genomen, werkelijk.

Fastfury_ schreef:
en weet ze ook goed uittevoeren;)

En ondertussen is ze ontzettend gevoelig in haar mond, en heeft ze een ontzettende dunne nek? Huilen van het lachen

Fastfury_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 22:12

vinos: frikandel zal ze nooit worden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Dus is ze dat ook niet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 22:13

Mijn paard kan ook haar wissels springen, of ze het goed doet is een tweede.

Ben heel benieuwd hoe jullie er over een jaar uitzien. Ik denk dat niveau en leeftijd ietwat overdreven zijn.

Maar.. evengoed gefeliciteerd en veel succes Lachen

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 22:13

allereerst, ga je hart achterna, ook al is zou het het lelijkste mormel op aarde zijn ( ehm.. sort of speaking dan Clown ), als JIJ de klik hebt, is dat veel meer waard.
Wel zou ik mijn vraagtekens zetten. paardje word niet bepaald netjes aangeboden, en qua spieren en bouw de laatste tijd ook niet echt optimaal wat ze nodig heeft gehad.
laat haar door een onafhankelijke arts compleet nakijken just in case. vaak heb je dat verwaarloosde dieren na verloop van tijd best leuk eruit komen te zien met de juiste training en verzorging.
de mijne vonden ze vroeger allemaal ook redelijk lelijk,maar die is na training compleet bijgetrokken omdat ze de spieren op de juiste plaats kreeg. ook zou ik de leftijd extra controleren, want voor een 12 jarige ziet ze er erg oud uit Nagelbijten / Gniffelen

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 22:14

Fastfury_ schreef:

Weet je hoe makkelijk dat paspoort te vervalsen is ?

Misschien spelen handelaar en VA wel onder 1 hoejde. Was het je eigen dierenarts of heeft de handelar die aangewezen?

Edit: Ter vergelijking: dit paard is ook 12 viewtopic.php?f=10&t=643096&hilit=
Laatst bijgewerkt door Paardenmeis1 op 31-07-07 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Fastfury_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 22:14

ja ze houd er gewoon niet van strenge hand hallo daar zijn ook paarden van!! en ze heeft geen dunnen nek dat lijkt op de foto!! als jij het beter weet dan de veearts kan je daar heen gaan ik ga niet meer reageren zolang jullie eenenal kunnen afkraken k kan best wat hebben maar dit is genoeg .

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 22:15

Fastfury_ schreef:

ja de dierenarts is er om dieren te helpen, die kan toch niet weten hoeveel jij nog gaat groeien. Ik weet natuurlijk niet hoe oud je bent, daarom dat ik het maar vroeg voor de zekerheid.

als haar rug in orde is, zoveel te beter... overbouwd komt gewoon vaak voor bij jonge paardjes, maar tegelijk heeft ze al kuiltjes boven de ogen,ik kon er gewoon niet goed aan uit hoe oud ze dan net was...

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 22:16

Ik ben benieuwd naar de vervolgfoto's, hopelijk knapt ze een heleboel op!
Zelf twijfel ik wel een beetje bij de leeftijd en aan haar gezondheid, maar ik hoop dat je er veel plezier mee hebt!

Fastfury_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 22:16

al zal ze geen L2 zijn k ben trots op haar zoals ze is niet hoe ze eruit ziet;)

Fastfury_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 22:17

viewtopic.php?f=53&t=812082&hilit= vandaag hier kan je zien dat ze niet echt een ingezakte rug heeft:)

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 22:18

Fastfury_ schreef:
al zal ze geen L2 zijn k ben trots op haar zoals ze is niet hoe ze eruit ziet;)

Meid, al zal ze geen niveau hebben. Als jij er blij mee bent en denkt dat je hier een dressuurpony van kan maken prima.

Maar dan willen we geen gemauw als blijkt dat pony ouder/ongezonder is dan aangegeven.

Succes ermee! Doei, doei

Fastfury_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 22:18

die kuiltjes komen ook daar haar ras, ik ken meer van haar ras en die hebben het allemaal Lachen niet elke van haar ras hebben hetmaar somige wel:);)

Lenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 22:18

Ik ben het met vele eens maar ik zou ook graag even mijn mening laten horen.

Ik denk eerlijk gezegt dat je te overgehaast bent.
Ik zou nooit een paard kopen dat ik niet mooi vind, en alleen maar kopen omdat hij lekker rijd of zit.
Dit paardje vind ik er niet goed uit zien, een beetje over- verbouwd zelfs?
Ik weet het allemaal natuurlijk niet, misschien heb jij er een heel ander gevoel bij maar zo komt het bij mij over!
En waarom vraag je aan ons of dit de ware is? je moet het toch zelf voelen.
Trouwens, met alleen Bij- voeren kom je er niet met dit paardje, het is namelijk voornamelijk de bouw wat verkeerd is, kijk maar eens naar het achterwerk, en haar oog kuilen.
Het is trouwens raar dat een paard van een handelaar er zo bij staat, en ze je er zo mee weg laten rijden, poetsen konden ze nog wel doen.
Meestal is het geen goed teken, als een paard heel goed zit .. En kan ik me best voorstellen bij dit paardje!
Een dierenarts kan niet zeggen hoelang jij op een paardje kan doorrijden, en weet jij wel zeker dat het paard 12 jaar is?
Ik wil dit niet afkrakend over laten brengen, misschien heb je hier wat aan!
Ik zou zeker de dierenarts is navragen, hebben de handelaren die dierenarts aangeboden/ aangevraagt of jullie?

Nou, nog veel plezier en succes met dit paardje.

Fastfury_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 22:19

DE VEEARTS HEEFTGEKEKEN EN DIE WEET HET VAST EN ZEKER BETER DAN JIJ!!!

vinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 22:20

Fastfury_ schreef:
vinos: frikandel zal ze nooit worden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Dus is ze dat ook niet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Knap zal ze ook nooit worden...in mijn ogen.... sorry hoor! Maar het was mijn mening en ik blijf erbij! Moet je het maar niet vragen.

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 22:20

Aan een te dun paard kun je wat doen ---> voeren en juist veel slobber en brok en een hele berg hooi..

Daar naast kun je door te trainen spieren opbouwen... Goh paarden van 3 jaar die nooit wat hebben gedaan of niet veel die hebben volgens mij ook niet van de een op de andere dag spieren van een Z paard.. En wie weet hoe lang dat paardje al stil staat of wat voor training ze krijgt..

Als je der poetst en netjes verzorgt zal het paard al heel anders tonen!!

En joehoe bokt mensen, het is niet onze pony, wij hoeven er niet blij mee te zijn maar de TS..

Over het rijden:
Het is je eerste keer... en sommige leerpunten zijn al gezegt en herhaal ik niet.. Wel weet ik wel dat je lekker aan de slag kunt, en wie weet komt er nog een leuke sportpony uit!!

Veel succes er verder mee!!!

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 22:22

Mag ik vragen in welke plaats je haar gekocht hebt? (In welke plaats de handelaar woont) De bak komt me zo bekend voor.