lailapri schreef:Nee les ernaast en zit op me mobiel dus straks weer antwoord
je krijgt les naast de pony?
is het niet veel beter om hem te beleren als er iemand OP zit?
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
lailapri schreef:Nee les ernaast en zit op me mobiel dus straks weer antwoord
Citaat:ik wil trouwens wel eens iemand een camera zien instellen, naar pony lopen, teugels aannemen en dan voorwaarts sturen want dan is het ineens al flits maar nu dus foto door iemand gemaakt.
CtjeLief schreef:waarom bijzet als je pony nog maar net het bit een beetje accepteert? je creert verwarring bij je pony, op deze manier ga je hem dingen opdringen. Hij accepteert net het bit, geef hem ook de tijd daarin te groeien (die basis en dat vertrouwen is ZO ESSENTIEEL bij een groen paard....)
lailapri schreef:wil ik ook gaan doen zo tussendoor maar das 2x zo duur als tessa, en zij heeft weer les van hem en net teug van een trainingsweek dus weer vandaag een hoop van haar geleerd
En dat over dat fototoestel dat was idd niet handig nee maar was hem tegelijkertijd even aan het testen of er niet een instelling voor was en nee rennen deed ik natuurlijk niet want dan is helemaal een en al spanning
edit nee natuurlijk 2 kanten foto's zijn maar van momenten en de betere momenten zitten meestal op de betere hand, dus echt niet zo dat ik de andere hand niet doe en waarom zou ik les hebben als ik het zelf al prima kan? Ja hij heeft er moeite mee, zijn lichaam te buigen en te gebruiken en ja hij zoekt dus een andere uitweg (oa buigen in de hals). Daarnaast ben ik zelf dus ook nog aan het zoeken en oefenen en leren dus nee het ziet er nog niet perfect uit, maar moet dat dan als dit voor allebei de 2e les is zo? En longeren met passoa en 2 bijzets en dan de binnebijzet strakker enzo, dat ga ik allemaal niet doen, tenzij mijn instructrice het voorschrijven.
Citaat:de buitenbijzet zorgt er oa voor dat hij niet zo ver kan inbuigen en leert naar de buitenhand te lopen en te accepteren dat deze er is, heel strak zit hij niet maar wel zo dat hij hem kan opzoeken of dat deze gaat inwerken bij TEveel stelling. Ik moet nu ook opzoek naar ander bitje dus als iemand nog een dubbelgebroken 11,5/12,5 heeft liggen die niet heel dik is....
CtjeLief schreef:Citaat:de buitenbijzet zorgt er oa voor dat hij niet zo ver kan inbuigen en leert naar de buitenhand te lopen en te accepteren dat deze er is, heel strak zit hij niet maar wel zo dat hij hem kan opzoeken of dat deze gaat inwerken bij TEveel stelling. Ik moet nu ook opzoek naar ander bitje dus als iemand nog een dubbelgebroken 11,5/12,5 heeft liggen die niet heel dik is....
klinkt allemaal heel interessant enzo, je hebt er op jouw manier ook best wel over nagedacht alleen enige logica is ver te zoeken in je verhaal..
Ik heb het idee dat je niet precies weet hoe je dit moet aanpakken, het spijt me..
je bent nu ook op weg zn bespiering schade aan te doen..
laat hem OF lekker in de wei, of ga lekker aan de slag met de BASIS! leer hem lopen, bouw conditie op en laat aub die bijzet en onzin WEG! Leer hem eerst ZELF (balans) zoeken...
Hoop dat je naar het advies luistert, je bent nu met iets bezig wat totaal geen zin heeft, en wat totaal niet bijdraagt aan een juiste correcte opleiding..
x_Joos schreef:ik snap er niet zo veel van
je kan er beter op gaan rijden..(dus zadelmak maken!) want zo vraag je hem alleen maar met de hand rond je been kun je zo niet gebruiken.. (snap je 'methode' niet)
wel een leuk hoofdstelletje..