, slof wil ik ook zeker niet verder gebruiken als alles in orde is.. en ik ga er zeker aan werken om op me been te rijden en teugels inplaats van slof ..maar voor mij was het ook nieuw en wennen dus niet alles kan meteen perfect gaan
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
, slof wil ik ook zeker niet verder gebruiken als alles in orde is.. en ik ga er zeker aan werken om op me been te rijden en teugels inplaats van slof ..
loesaardbei schreef:ik snap je helemaal maar als je dit de eerste keer gebruik van de slof is en je bent nog niet handig met nog zo'n teugel ga dan eerst eens men 2 teugels rijden en probeer dan de bovenste strakker te houden als dat lukt kun je met slof rijden en ik vind dat er niks mis mee is. Ik rijd zelf ook regelmatig met slof omdat hij tijdens moeilijke oefeningen of als die wat druk word omhoog komt. Dan is het fijn net dat ene hulpmiddel te hebben zodat hij weer naar beneden gaat zonder dat ik hoef te trekken/schoppen maar ik vind het wel belangrijk om niet TE veel te rijden met slof want straks kan je niet meer terug!
famkeY schreef:We laten de slof voor wat het is........het is nog te weinig gezegd(ook nog niet door mij)..... Je paardje loopt als een trein en ik denk dat je heel ver gaat komen in de sport!
Heel veel succes toegewenst.
dankjewel
Jolijntjeh schreef:Leuk beestje!
Heb je les van Diana?
loesaardbei schreef:ik snap je helemaal maar als je dit de eerste keer gebruik van de slof is en je bent nog niet handig met nog zo'n teugel ga dan eerst eens men 2 teugels rijden en probeer dan de bovenste strakker te houden als dat lukt kun je met slof rijden en ik vind dat er niks mis mee is. Ik rijd zelf ook regelmatig met slof omdat hij tijdens moeilijke oefeningen of als die wat druk word omhoog komt. Dan is het fijn net dat ene hulpmiddel te hebben zodat hij weer naar beneden gaat zonder dat ik hoef te trekken/schoppen maar ik vind het wel belangrijk om niet TE veel te rijden met slof want straks kan je niet meer terug!
Senzafine schreef:Maar waarom rijden jullie hem door met slof als het zonder ook zo goed gaat! Om hem lager te doen lopen? Daar kan je toch ook aan werken zonder slof? Heb wat geduld met zo een jong beestje
Het is een prachtig paardje trouwens!
..
panache schreef:Senzafine schreef:Maar waarom rijden jullie hem door met slof als het zonder ook zo goed gaat! Om hem lager te doen lopen? Daar kan je toch ook aan werken zonder slof? Heb wat geduld met zo een jong beestje
Het is een prachtig paardje trouwens!
ach er zijn fotos waar het te zien is dat hij zonder slof het super doet, en dat er toevallig 1/2 fotos zijn waar slofgereden wordt tjaa 't is en blijft mijn eerste keer met de slof, dan maak ik ook wel is fouten..
we hebben alle geduld met Kasagrande, ben heel zuinig op hem

misschien de jouwe ook wel?
patsur schreef:loesaardbei schreef:ik snap je helemaal maar als je dit de eerste keer gebruik van de slof is en je bent nog niet handig met nog zo'n teugel ga dan eerst eens men 2 teugels rijden en probeer dan de bovenste strakker te houden als dat lukt kun je met slof rijden en ik vind dat er niks mis mee is. Ik rijd zelf ook regelmatig met slof omdat hij tijdens moeilijke oefeningen of als die wat druk word omhoog komt. Dan is het fijn net dat ene hulpmiddel te hebben zodat hij weer naar beneden gaat zonder dat ik hoef te trekken/schoppen maar ik vind het wel belangrijk om niet TE veel te rijden met slof want straks kan je niet meer terug!
Met 2 teugels rijden werkt niet.. Heb het ook een tijdje gedaan om eraan te wennen, maar als het paard ziijn hoofd omhoog brengt komt en druk op de slofteugel te staan, en dat gebeurt niet bij een dubbele teugel. Enige wat je ervan leert is om 2 teugels vast te houden, maar je ervaart de werking van een slofteugel niet, dus heeft het helemaal geen zin.
Goed, weer ontopic