Kasagrande(4) @ work èn HOE

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

panache

Re: Kasagrande(4) @ work èn HOE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-07 18:54

ik geef ook eerlijk toe dat die laatse foto verkeerd gebruik is van de slof, we bewijzen de eerste helft het zonder slof te kunnen Knipoog , slof wil ik ook zeker niet verder gebruiken als alles in orde is.. en ik ga er zeker aan werken om op me been te rijden en teugels inplaats van slof ..
maar voor mij was het ook nieuw en wennen dus niet alles kan meteen perfect gaan Knipoog

Paperclip3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 18:58

ik snap je helemaal maar als je dit de eerste keer gebruik van de slof is en je bent nog niet handig met nog zo'n teugel ga dan eerst eens men 2 teugels rijden en probeer dan de bovenste strakker te houden als dat lukt kun je met slof rijden en ik vind dat er niks mis mee is. Ik rijd zelf ook regelmatig met slof omdat hij tijdens moeilijke oefeningen of als die wat druk word omhoog komt. Dan is het fijn net dat ene hulpmiddel te hebben zodat hij weer naar beneden gaat zonder dat ik hoef te trekken/schoppen maar ik vind het wel belangrijk om niet TE veel te rijden met slof want straks kan je niet meer terug!

Jelle1236

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 19:08

We laten de slof voor wat het is........het is nog te weinig gezegd(ook nog niet door mij)..... Je paardje loopt als een trein en ik denk dat je heel ver gaat komen in de sport!

Heel veel succes toegewenst.

panache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-07 19:12

loesaardbei schreef:
ik snap je helemaal maar als je dit de eerste keer gebruik van de slof is en je bent nog niet handig met nog zo'n teugel ga dan eerst eens men 2 teugels rijden en probeer dan de bovenste strakker te houden als dat lukt kun je met slof rijden en ik vind dat er niks mis mee is. Ik rijd zelf ook regelmatig met slof omdat hij tijdens moeilijke oefeningen of als die wat druk word omhoog komt. Dan is het fijn net dat ene hulpmiddel te hebben zodat hij weer naar beneden gaat zonder dat ik hoef te trekken/schoppen maar ik vind het wel belangrijk om niet TE veel te rijden met slof want straks kan je niet meer terug!

ik heb al boven gezegd dat ik er zeker aan ga werken Ja

panache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-07 19:12

famkeY schreef:
We laten de slof voor wat het is........het is nog te weinig gezegd(ook nog niet door mij)..... Je paardje loopt als een trein en ik denk dat je heel ver gaat komen in de sport!

Heel veel succes toegewenst.

oke, wauuw hihi Ja dankjewel Lachen Haha!

Jolijntjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 19:43

Leuk beestje!
Heb je les van Diana?

panache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-07 19:46

Jolijntjeh schreef:
Leuk beestje!
Heb je les van Diana?

dankje,
jaa klopt Ja

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 22:34

loesaardbei schreef:

Met 2 teugels rijden werkt niet.. Heb het ook een tijdje gedaan om eraan te wennen, maar als het paard ziijn hoofd omhoog brengt komt en druk op de slofteugel te staan, en dat gebeurt niet bij een dubbele teugel. Enige wat je ervan leert is om 2 teugels vast te houden, maar je ervaart de werking van een slofteugel niet, dus heeft het helemaal geen zin.

Goed, weer ontopic Vork

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 23:23

Maar waarom rijden jullie hem door met slof als het zonder ook zo goed gaat! Om hem lager te doen lopen? Daar kan je toch ook aan werken zonder slof? Heb wat geduld met zo een jong beestje

Het is een prachtig paardje trouwens!

panache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-07 23:38

Senzafine schreef:
Maar waarom rijden jullie hem door met slof als het zonder ook zo goed gaat! Om hem lager te doen lopen? Daar kan je toch ook aan werken zonder slof? Heb wat geduld met zo een jong beestje

ach er zijn fotos waar het te zien is dat hij zonder slof het super doet, en dat er toevallig 1/2 fotos zijn waar slofgereden wordt tjaa 't is en blijft mijn eerste keer met de slof, dan maak ik ook wel is fouten Knipoog..

we hebben alle geduld met Kasagrande, ben heel zuinig op hem Knipoog

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 23:45

panache schreef:
Senzafine schreef:

ach er zijn fotos waar het te zien is dat hij zonder slof het super doet, en dat er toevallig 1/2 fotos zijn waar slofgereden wordt tjaa 't is en blijft mijn eerste keer met de slof, dan maak ik ook wel is fouten Knipoog..

we hebben alle geduld met Kasagrande, ben heel zuinig op hem Knipoog

Maar dat is net wat ik me afvraag. Het gaat goed zonder slof. Doe dan zo verder. Ik zie niet in waarom er bij dit paardje een slof nodig is. En het is normaal dat je fouten maakt. Maar imo kan je die makkelijk vermijden door zonder slof te rijden, het lijkt me niet echt nodig. No offence trouwens, het is duidelijk dat je er het beste mee voor hebt.

panache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-07 23:52

't was om uit te proberen, maar we gaan zonder verder Ja
Knipoog
bedankt Lachen

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 00:09

Goed zo! Veel succes!
Die holle rug heb ik ook last van, maar nog veel extremer dan jij. Van de moment dat ik ook maar een beetje spanning heb tijdens het rijden span ik al mijn rugspieren op en trek ik mij rug hol.

manoniwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 08:16

heey charlotte!
het begint er al snel goed uit te zien!
ik vind 't alleen beetje jammer misschien om al met zo'n jong paard te beginnen met hulp teugels.. ik heb de ervaring ermee dat als je eraan begint dat je haast niet meer zonder kan.
maarja das mijn mening Lachen misschien de jouwe ook wel?
ik zie en spreek je weer snel Haha!
kus

Tyrzavm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 10:29

Hee Charlot.
Ziet erg goed uit!Gaat de goede kant met jullie 2 op hoor!
Su6 verder emt je kanjer!

panache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 09:19

dankje tyrz en manon Ja

Paperclip3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 09:41

patsur schreef:
loesaardbei schreef:

Met 2 teugels rijden werkt niet.. Heb het ook een tijdje gedaan om eraan te wennen, maar als het paard ziijn hoofd omhoog brengt komt en druk op de slofteugel te staan, en dat gebeurt niet bij een dubbele teugel. Enige wat je ervan leert is om 2 teugels vast te houden, maar je ervaart de werking van een slofteugel niet, dus heeft het helemaal geen zin.

Goed, weer ontopic Vork

lees het nog eens over zou ik zeggen.! het werkt wel om je handen stiller te houden zodat je beter met de slof kan omgaan en natuurlijk heeft het niet de zelfde werking als een slof, het was een tip om handiger te worden Bloos

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 10:08

he charlotte,
leuke foto's, kasagrande is een leuke pony! over de slof is al genoeg gezegt, volgende keer beter gewoon geen slof, en de pony op zijn eigen benen leren lopen met dezelfde druk aan beide teugels (niet veel). Met veel overgangen en ontspanning komt de nagevelijkheid vanzelf en volgt hij wss ook je hand.
netjes hoor